Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel Előadó: Némethné Szelle Krisztina gyógypedagógus szaktanácsadó.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel Előadó: Némethné Szelle Krisztina gyógypedagógus szaktanácsadó."— Előadás másolata:

1 A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel Előadó: Némethné Szelle Krisztina gyógypedagógus szaktanácsadó

2 Mi az a kompetencia? Arra való képesség, hogy az élet különböző szituációiban alkalmazni tudjuk tudásunkat, tapasztalatainkat, személyes adottságainkat. Vagyis: A megtanult ismeretek új helyzetben való alkalmazásán túl:  született adottságok  élettapasztalatok  egyéb tényezők ösztönös mechanizmusok összetett működése.

3 A kompetencia összetevői ismeretek, tudás készségek, jártasságok attitűd személyes értékek személyiségvonások motivációk

4 A kompetenciák fajtái A.Kognitív kompetencia B.Szociális kompetencia C.Személyes kompetencia D. Speciális kompetenciák (Nagy József felosztása alapján)

5 A személyes és szociális kompetenciák elemeinek öt fő csoportja (Daniel Goleman szerint ): ÉNTUDATOSSÁG (önismeret,önértékelés, önbizalom) ÖNSZABÁLYOZÁS (önkontroll, megbízhatóság, alkalmazkodás) EMPÁTIA (mások megértése, érzelmi feszültségek érzékelése) MOTIVÁCIÓ (kezdeményezőkészség, optimizmus, elköteleződés) TÁRSAS KÉSZSÉGEK (befolyásolás, kommunikáció, konfliktuskezelés,kapcsolatépítés, együttműködés, csapatszellem)

6 Egy toleranciavizsgálat eredménye Rokonszenvi skála: 1.helyen: határon túl élő magyarok 65 % (közömbös : 32, 5%) 2.helyen: fogyatékossággal élők 43% ! (közömbös 51,8%) 3.helyen: menekültek, bevándorlók 13% (közömbös: 60%) Ellenszenvi skála: 1.helyen: kábítószeresek 84% 2.helyen: alkoholisták 79% 3.helyen: romák 72% (Forrás:Macska Gábor István: A mai magyar egyetemisták, főiskolások viszonyai a társadalom különböző csoportjaihoz 2009.)

7 Miben különbözik a drámaóra a hagyományos tanóráktól? Játéktérre van szükség. A tanár és a gyerek egyenrangú partner. Sikerének feltétele a kölcsönös bizalom. Nem a tanár a tudás egyedüli birtokosa. Az órákon nincsenek rossz válaszok. A drámaóra intenzív, nem lehet tárgyiasítani, egyszeri és ugyanolyan formában megismételhetetlen. Mindig a csoportot fejlesztjük.

8 fejlett csoport fejlett egyén

9 Reális énkép Szerintem ilyen vagyok. Szerintem ilyennek látnak mások. Külső visszajelzések. Ilyen vagyok!

10 A szociális kompetenciák fejlesztését szolgáló gyakorlatok, játékok Ön-és társismeret  „Azokra fúj a szél, akik…”  Átló  Ki írta?  Nyitott mondat  Mit tenne ő?  Életút-tervezés Önuralom  „Keresd meg, amit eldugtunk!”

11 A szociális kompetenciák fejlesztését szolgáló gyakorlatok, játékok Testnyelv értelmezése, érzelmek megjelenítése  „Maszk hullám”  Szobrász  Válasz  Közös szobor  Érzelem megjelenítése,  kihangosítása,  megnevezése Térközszabályozás  „Meddig mehetek?”

12 A szociális kompetenciák fejlesztését szolgáló gyakorlatok, játékok Bizalom  Céltábla  Fabábu  „Egyedül a körben” Empátia  Egy kép története  Ki? Hol? Mikor? Kivel élt? Stb.  Monológ  Élettörténete-körmese Térközszabályozás  „Meddig mehetek?”

13 Ki ő? Mikor élt? Hol él? Milyen anyagi körülmények között él? Van családja? Stb.

14 A szociális kompetenciák fejlesztését szolgáló drámaórák Együttműködés „ A királylány kendője” című drámaóra Meggyőzés, érvelés, tetteink következményei „A fű” című drámaóra

15 Köszönöm a figyelmet és az aktív együttműködést! Elérhetőségem: a.


Letölteni ppt "A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel Előadó: Némethné Szelle Krisztina gyógypedagógus szaktanácsadó."

Hasonló előadás


Google Hirdetések