Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Z O RSZÁGOS K OMPETENCIAMÉRÉS FIT- JELENTÉSEINEK ÚJ ELEMEI Balázsi Ildikó- Ostorics László.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Z O RSZÁGOS K OMPETENCIAMÉRÉS FIT- JELENTÉSEINEK ÚJ ELEMEI Balázsi Ildikó- Ostorics László."— Előadás másolata:

1 A Z O RSZÁGOS K OMPETENCIAMÉRÉS FIT- JELENTÉSEINEK ÚJ ELEMEI Balázsi Ildikó- Ostorics László

2 Ú JDONSÁGOK A FIT- JELENTÉSEKBEN Új, évfolyamfüggetlen skálák matematikából és szövegértésből egyaránt Új ábrák: a két év alatti fejlődés bemutatása

3 Tartalmi keret A Z ÚJ SKÁLÁNÁL Előfeltételek: Mindhárom évfolyamon ugyanazt a képességet mérjük Közös „híd” feladatok Mindhárom évfolyam, 2010 Mindhárom évfolyam Core- tesztjeinek feladatai • évről évre változatlan • titkos • kb tanuló írja meg

4 Ú J KÉPESSÉGSZINTEK Korábban:  Minden évfolyamon négy szint  De! Évfolyamok között nem összevethető Az új skálán  Hét szint összesen  Egy-egy szint minden évfolyamon ugyanazt jelenti Matematika képességskála szint2. szint3. szint4. szint5. szint6. szint7. szint 1. szint alatt A 3. képességszintet elérők tanulók • képesek ismerős kontextusban megjelenő egy-két lépéses problémák megoldására • el tudnak végezni egyértelműen leírt matematikai eljárásokat, amelyek szekvenciális döntési pontokat is magukban foglalhatnak • képesek egyszerű problémamegoldási stratégiák kiválasztására és alkalmazására • képesek különböző információforrásokon alapuló adatmegjelenítések értelmezésére és alkalmazására, majd ezek alapján érvek megalkotására

5 Ú J ÁBRÁK A mérési azonosító 2008-as bevezetése A es 8. és 10. évfolyamos tanulók két évvel korábbi eredménye ismert Vizsgálható a tanulók fejlődése két év alatt

6 L EGEGYSZERŰBB MEGKÖZELÍTÉS A TANULÓI JELENTÉS ÁBRÁJA ( MATEMATIKA, 8. ÉVFOLYAM ) Regressziós görbe: az általános összefüggést mutatja Ha egy tanulónak ismert a 2008-as eredménye, ez alapján az ő évi eredménye a regresszió alapján becsülhető

7 U GYANEZ T ELEPHELYI SZINTEN A telephely évi átlageredménye A tanulók két évvel korábbi eredményeinek átlaga NEM a telephely két évvel korábbi eredménye! Egy osztály a évi mérésben Osztályok a évi mérésben A mérési azonosító segítségével!

8 U GYANEZ T ELEPHELYI SZINTEN

9 A TELEPHELY TANULÓINAK FEJLŐDÉSE Egy-egy tanuló fejlődése az átlagostól jelentősen eltérhet!

10 Á TLAGOS FEJLŐDÉS ORSZÁGOSAN Tetszőleges korábbi eredmény mellett a várható 2010-es eredmény becslése egy átlagos telephelyen De! Feltételezhető, hogy a tanuló fejlődése függ a vele együtt tanulók kiinduló eredményétől is! Ezért: az országos becslésnél a tanuló saját és jelenlegi telephelyének átlagos korábbi eredményét is figyelembe vettük! Az országos becslés egyenese telephelyenként eltérő  a tanulók korábbi átlageredményétől függően

11 A TANULÓ EREDMÉNYÉT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK A tanuló eredménye A szülők iskolai végzettsége A pedagógusok munkája Kulturális háttér Szociális helyzet Motiváció, önbizalom, attitűdök Alapvető képességek, IQ, tehetség Egyéb környezeti hatások Az iskolai környezet Nem

12 A tényleges eredmény jobb, mint a modell alapján becsült A tényleges eredmény gyengébb, mint a modell alapján becsült

13 A JELENTÉSEK EREDMÉNYESSÉGI MUTATÓI A tanulók eredményei Az eredmény a családi háttérhez képest Az eredmény a korábbi eredményhez képest Az eredmény a komplex modellben figyelembe vett tényezőkhöz képest

14 T ANULÓI JELENTÉS A FEJLŐDÉST BEMUTATÓ ÁBRA

15 Egy iskola10. évfolyam…matematika

16 Egy iskola…10. évfolyam…matematika 12:13 11:16

17 És egy másik…10.évfolyam…matematika

18

19 K ÖSZÖNÖM A FIGYELMET !


Letölteni ppt "A Z O RSZÁGOS K OMPETENCIAMÉRÉS FIT- JELENTÉSEINEK ÚJ ELEMEI Balázsi Ildikó- Ostorics László."

Hasonló előadás


Google Hirdetések