Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az országos mérések megújult rendszere Pongrácz László Oktatási Hivatal Közoktatási Főosztály főosztályvezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az országos mérések megújult rendszere Pongrácz László Oktatási Hivatal Közoktatási Főosztály főosztályvezető."— Előadás másolata:

1 Az országos mérések megújult rendszere Pongrácz László Oktatási Hivatal Közoktatási Főosztály főosztályvezető

2 Közoktatás-értékelési programok A programok nyilvános anyagai megtalálhatók a honlapon Diagnosztikus célú készség és képességmérések Országos kompetenciamérések Kétszintű érettségi vizsgarendszer Kompetencia alapú középfokú központi írásbeli vizsgák (anyanyelv, matematika) PISA (szövegértés, matematika, természettudomány (3)) PIRLS (szövegértés (5)) TIMSS (matematika, természettudomány (4))

3 Az országos kompetenciamérések eszközei és szolgáltatásai Szövegértés és matematikai eszköztudás eredmények Létszám és rétegadatok (SNI, BTM, HHH, település, stb) Összehasonlítás az országos és a rétegadatokkal Az eredmények belső összetétele, (osztályonkénti, tanulónkénti eredmények) Tanulói háttérkérdőív Iskolai háttérkérdőív Korábbi eredmények Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Az iskola „saját” fejlesztő hatása (az egyéb tényezők ismert hatását kiküszöbölve)

4 Barangolás a kompetenciamérés eredményei között

5 Evidence based …

6 Hozzáadott pedagógiai értékek…

7 Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása A tanulók fejlődése, az iskola fejlesztő hatása a korábbi eredményekhez képest Az iskola „saját” fejlesztő hatása a komplex modell alapján

8 A családi háttér és a teljesítmény kapcsolata, szociokulturális háttérkompenzáló hatás + -

9 Országos trendek… Az erős szociokulturális függés már a 6. évfolyamon adott, és utána gyakorlatilag nem változik.

10 A tanulók fejlődése

11 Országos szinten 6-ról 8-ra

12 Országos szinten, átlagban 8-ról 10-re

13 Országos szinten, trendben 6-ról 8-ra

14 Országos szinten, trendben 8-ról 10-re

15 Falu-város?

16 Ki a jobb??? A városi diákok teljesítménye jobb, mint a községi diákoké! A városokban jobbak az iskolák, mint a községekben!

17 Ki a jobb??? Mit bizonyít? Azt, hogy a városi tanulók átlageredménye jobb, mint a községi tanulóké!

18 Ki a jobb??? Az átlagteljesítmények közötti különbségek csak az egyes településtípusok közötti szociokulturális összetételbeli különbségeket tükrözi. Evidence?

19 Ez a teljesítményt jelenti? 8. évfolyam, matematika

20 Ez a teljesítményt jelenti? Az átlagok széles intervallumokat takarnak! A diákok teljesítménye gyakorlatilag független a település típusától

21 6-ról 8-ra És emlékeztetőül ismét a fejlődésről…

22 Tegyük fel a kérdéseket! Van mit kutatni!


Letölteni ppt "Az országos mérések megújult rendszere Pongrácz László Oktatási Hivatal Közoktatási Főosztály főosztályvezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések