Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 SZÜLŐK TÁJÉKOZTATÁSA Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 SZÜLŐK TÁJÉKOZTATÁSA Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium."— Előadás másolata:

1 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 SZÜLŐK TÁJÉKOZTATÁSA Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium

2 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 Az óvoda szerepe napjainkban Az iskolára való előkészítéssel kapcsolatban az óvónők a képességek fejlesztésére, a gyermek testi-lelki-fizikai egyensúlyának megteremtésére fektetik a hangsúlyt.

3 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 Az óvoda és az iskola közötti átmenet Megváltozik a gyermek alaptevékenysége; a játékot a tanulás váltja fel. A gyermek új környezetbe kerül, új felnőttek, új pajtások veszik körül. A hagyományos oktatási módszertan esetében: Az iskola első osztályában – ezzel ellentétben – kötelező feladatok sokasága várja a gyermeket. Ez mindenképpen problémákat okoz az iskolakezdés időszakában.

4 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 Az új, kompetencia alapú nevelés-oktatás módszertan felvállalásával iskolánk az óvoda-iskola közötti átmenetet megkönnyíti, a további munkát megszeretteti, a szükséges képességeket fejleszti. Nagyon fontosnak tartjuk, hogy már első osztálytól kezdve a gyermekek minden esélyt megkapjanak optimális fejlődésükhöz.

5 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 Hogyan? Miből? 1. Fenntartói támogatással 2. Esélyteremtés pályázatok által. Iskolánk a gyermekek érdekében igyekszik minden pályázati lehetőséget kihasználni HEFOP Esélyteremtés kompetencia-alapú oktatással … Ezen a pályázaton iskolánk 18 millió forintot nyert

6 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 A projekt címe : A jó tanár is holtig tanul ! Esélyteremtés kompetencia-alapú oktatással, pedagógiai kultúra megújításával, keresztyén neveléssel.

7 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 Értékünk az ember – értékünk a gyermek!

8 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 Soha véget nem érő törekvésünk, hogy a gyermekek számára biztosítsuk a számukra legkedvezőbb oktató-nevelő munkát. Ennek érdekében figyeljük az oktatást érő kihívásokat, a társadalom elvárásait. Szeretnénk elérni, hogy tanulóink megfeleljenek a különböző elvárásoknak, hogy rendelkezzenek azokkal a képességekkel, kompetenciákkal, amelyek a jövő életükben való boldogulásukhoz szükségesek.

9 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 A kompetencia az értékes, érvényes, hasznosítható tudás egyik kategóriája. Ezt vállaljuk fel, ezt a tudást szeretnénk kialakítani! A kompetencia a tudásnak arra a formájára utal, amelynek elsajátítása természetes közegben, életszerű tapasztalatok révén történik, és így alkalmazása is természetes könnyedséggel és hatékonysággal valósul meg.

10 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 Nagy fontosságot tulajdonítunk a kisiskolás korban elsajátítandó alapképességek és készségek, továbbá kulcskompetenciák fejlesztésére, mert ezek a későbbi sikeres tanulás és munkába állás feltételeiként szolgálnak. A módszertani változást a digitális kultúra oktatási eszközrendszerének alkalmazásával kísérjük.

11 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 Ezen alapkészségek fejlesztését már 1. osztálytól vállaljuk! A tanulási képesség kialakításához elengedhetetlen a következő alapképességek ill. készségek fejlesztése: szövegértési- szövegalkotási,mate matikai-logikai

12 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 Úgy gondoljuk, hogy ma már nagyon fontos, hogy a tanulók az IKT eszközeivel is megismerkedjenek minél hamarabb, ezért 1. osztályban az IKT kompetencia területet is vállaltuk Informatikából. Fontos az is, hogy tanulóink játszva sajátítsanak el fontos ismereteket, készségeket, ezért alkalmazzuk a BÁB-Dráma modult is.

13 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 Vállalt kompetencia területek: szövegértés-szövegalkotás, matematikai-logikai, idegen nyelvi, IKT, életvitel. Érintett tantárgyak: Magyar nyelv és irodalom, Média, Báb-dráma, matematika, angol, német, informatika, kémia Az 1. osztály után a felsőbb tagozatokon folytatjuk a kompetencia alapú oktatást az információs- kommunikációs technológia lehetséges alkalmazásával.

14 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 Célunk, és a mérések elvárásai közösek:  A tanulók képesek legyenek a tudásukat az életben hasznosítani, alkalmazni és a további ismeretszerzésben felhasználni. Kompetencia-alapú oktatásra épülő mérési rendszerek: PÁLYÁZAT ÁLTAL MEGKÖVETELT MÉRÉSEK AZ ISKOLÁK ÁTDOLGOZÁSRA KERÜLŐ MÉRÉSI-ÉRTÉKELÉSI RENDSZERE AZ ÉVENKÉNTI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI

15 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 KÉPEK ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL: 

16 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3  

17  

18  

19  Mi együtt szeretnénk működni ÖNÖKKEL! . A család és az iskola együttműködése elengedhetetlen a gyermekek érdekében!

20 „Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 Köszönjük figyelmüket!


Letölteni ppt "„Felkészítés a kompetencia-alapú oktatásra” HEFOP/2005/3.1.3 SZÜLŐK TÁJÉKOZTATÁSA Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium."

Hasonló előadás


Google Hirdetések