Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pongrácz László főosztályvezető Oktatási Hivatal Közoktatás-értékelési Programok Főosztálya Középpontban a fejlődés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pongrácz László főosztályvezető Oktatási Hivatal Közoktatás-értékelési Programok Főosztálya Középpontban a fejlődés."— Előadás másolata:

1 Pongrácz László főosztályvezető Oktatási Hivatal Közoktatás-értékelési Programok Főosztálya Középpontban a fejlődés

2 10. évfolyam Szövegértés 6. évfolyam 8. évfolyam A mérési eredmények összevetése Mostantól! A CORE mérés segítségével már megvalósult! A hídfeladatok segítségével!

3 Szövegértés képességpont skála Átlag: 1500 pont Szórás: 200 pont Gyakoriság Egységes szövegértés (és matematika) skála !!! A évi mérésben a 6. osztályos szövegértés képességeloszlása

4 Szövegértés képességpont skála Gyakoriság Változás tanévről tanévre SZ/2008/6SZ/2009/6 Ez a CORE mérés segítségével eddig is megvalósult!

5 Szövegértés képességpont skála Gyakoriság Fejlődés évfolyamról évfolyamra SZ/2008/6 SZ/2008/8 A hídfeladatok összekapcsolják az egyes évfolyamok mérési eredményeit. SZ/2008/10

6 Tényleges adatok évről évre

7 Tényleges adatok évfolyamról évfolyamra

8 A tanulók fejlődésének bemutatása (mérési azonosító)

9 Szövegértés képességpont skála Gyakoriság Az egyes tanulók „abszolút” fejlődése SZ/2008/6 SZ/2010/8 Pistike eredményei SZ/2012/ Pistike abszolút fejlődése 100 pont

10 A tanuló nyolcadikos eredménye A tanuló hatodikos eredménye Az egyes tanulók „relatív” fejlődése Fiktív ábra!!! A tanuló fejlődését a hozzá hasonló feltételekkel induló tanulókéhoz méri. Kifejezi azt a tényt, hogy nem mindegy, hogy az adott képességpontot a tanuló milyen kezdeti értékről kiindulva érte el. Egy pont – egy tanuló

11 Hozzáadott pedagógiai érték Az iskola fejlesztő hatása

12 Az iskola nyolcadikos tanulóinak nyolcadikos eredménye Az iskola nyolcadikos tanulóinak hatodikos eredményéből képzett átlag Az iskola relatív fejlesztő hatása az átlageredmények alapján Fiktív ábra!!! Egy pont – egy iskola Az adott iskola tanulóival nyolcadikra jobb eredményt ér el, mint a hasonló hatodikos eredményű diákokkal más intézmények. Az adott iskola tanulóival nyolcadikra hasonló eredményt ér el, mint a hasonló hatodikos eredményű diákokkal más intézmények. Az adott iskola tanulóival nyolcadikra gyengébb eredményt ér el, mint a hasonló hatodikos eredményű diákokkal más intézmények. MÉLTÁNYOS az iskolákkal, mert az iskola fejlesztő hatását a HOZZÁ HASONLÓ tanulókkal foglalkozó iskolákéhoz méri.

13 Ebben az „iskolában” minden tanuló az országos átlaggal azonos módon fejlődik! Az iskola differenciált fejlesztő hatása a tanulók egyéni fejlődése alapján Fiktív iskola „Valódi” iskola A 8. osztályos eredmények Ugyanazon diákok 6. osztályos eredményei Átlagos fejlődésű, fiktív 8. osztály A tanulók hatodikos eredménye A tanulók nyolcadikos eredménye

14 Használjuk egyre jobban a mérési rendszer szolgáltatásait! Érdemes!


Letölteni ppt "Pongrácz László főosztályvezető Oktatási Hivatal Közoktatás-értékelési Programok Főosztálya Középpontban a fejlődés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések