Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TIMSS 2007. Mi a TIMSS? Trends in International Mathematics and Science Study – Nemzetközi Matematika és Természettudomány Vizsgálat Négyévente végzett.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TIMSS 2007. Mi a TIMSS? Trends in International Mathematics and Science Study – Nemzetközi Matematika és Természettudomány Vizsgálat Négyévente végzett."— Előadás másolata:

1 TIMSS 2007

2 Mi a TIMSS? Trends in International Mathematics and Science Study – Nemzetközi Matematika és Természettudomány Vizsgálat Négyévente végzett felmérés (1995, 1999, 2003, 2007) Negyedik és nyolcadik évfolyamos tanulók matematikai és természettudományi képességét vizsgálja 2007-ben összesen 59 ország és 8 kiemelt oktatási rendszer vett részt benne

3 A felmérésben résztvevő országok 59 ország – 425 ezer diák

4 A 4. évfolyamos matematika eredmények Magyarország átlageredménye pont

5 A 8. évfolyamos matematika eredmények Magyarország átlageredménye pont

6 Matematika - eredmények A magyar tanulók negyedik és nyolcadik évfolyamon is jobban teljesítettek a nemzetközi átlagnál A nyolcadikos tanulók kiemelkedő eredményt értek el, csak a távol-keleti országok teljesítettek jobban

7 A 4. évfolyamos természettudomány eredmények Magyarország átlageredménye pont

8 A 8. évfolyamos természettudomány eredmények Magyarország átlageredménye pont

9 Természettudomány - eredmények A 8. évfolyamos diákok Angliával és Csehországgal együtt a legjobb eredményt érték el az európai országok között Magyarország egyike annak a nyolc országnak, ahol a 4. évfolyamos diákok eredménye javult 1995-höz képest

10 Tartalmi és kognitív részterületek Tartalmi területek Kognitív területek 4. évfolyam8. évfolyam Matematika Számok Ismeret AlgebraAlkalmazás Geometriai alakzatok és mérésGeometria Értelmezés Adatábrázolás Adat és valószín ű ség Természet- tudomány Él ő világBiológiaIsmeret 4, 8 Fizikai világ KémiaAlkalmazás Fizika Értelmezés Földtudomány

11 A felmérés eredményei – az IEA megállapításai A magyar diákok mindenhol a legjobb harmadban végeztek A 8. osztályosok kimagasló eredményeket értek el, korosztályuk élvonalában vannak a világon Magyarországon a szülők iskolai végzettsége és ezzel összefüggésben a család gazdasági és szociális háttere erősebben befolyásolja a magyar diákok eredményeit és jövőbeni kilátásait, mint más országokban.

12 A PISA 2006 és a TIMSS 2007 eredményei közötti különbségek háttere

13 Különbségek a két mérés között Más korosztály: – TIMSS: 8. évfolyam, – PISA 15 évesek, többnyire 9. és 10. évfolyamosok Más tartalom: – TIMSS tantárgy közeli, tantervalapú – PISA alkalmazásképes tudást mér Más résztvevők – 25 közös ország Ha csak a közös országok eredményét nézzük:

14

15

16 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "TIMSS 2007. Mi a TIMSS? Trends in International Mathematics and Science Study – Nemzetközi Matematika és Természettudomány Vizsgálat Négyévente végzett."

Hasonló előadás


Google Hirdetések