Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása TÁMOP 3.1.8. Pongrácz László Oktatási Hivatal.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása TÁMOP 3.1.8. Pongrácz László Oktatási Hivatal."— Előadás másolata:

1 A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása TÁMOP Pongrácz László Oktatási Hivatal

2 Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj

3 Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! • Az iskolai osztályzatok és a felmért teljesítmények közötti kapcsolatok elemzése. Nem érkezett pályázat!

4 Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! • Az osztálylétszám hatása a tanulói teljesítményekre. Osztálylétszám Képességpont ? Nem érkezett pályázat!

5 Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! • A „felülemelkedő” tanulók jellemzése. CSH index Képességpont Nem érkezett pályázat! ?

6 Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! • A természettudományt integráltan vagy külön tantárgyak keretében történő tanításának vizsgálata (PISA-TIMSS). Természettudomány ? Nem érkezett pályázat!

7 Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése Másodelemzések - Kutassanak a kutatók! • Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata - az iskolák közötti és iskolán belüli különbségekből eredő varianciarész mélyebb kutatása. • Hogyan hat az iskola/osztály tanulóinak heterogén/homogén összetétele a tanulók eredményességére? • Motiváció és teljesítmény. Várjuk az eredményeket!

8 Az országos mérési rendszer továbbfejlesztése • Az 5 órás elemzési módszertani képzés kifejlesztése megtörtént – 60 képző szakértő rendelkezésre áll – a képzések szervezése minden iskolából 1-1 fő számára már a végső fázisban van. • A matematika és a szövegértés tartalmi kereteinek továbbfejlesztése megtörtént. • Készül: SNI adaptáció, szociális kompetenciák, nemzetiségi nyelvi mérés • A természettudomány mérési terület tartalmi keretének kidolgozása megtörtént – feladatfejlesztés – próbamérés.

9 A mérés-feldolgozás technológiájának továbbfejlesztése

10 A feldolgozás technológiájának továbbfejlesztése Feleletválasztós Automatikus jelfelismerés Adatbázis Nyílt végű Kódolókkal, de •elektronikus úton, •távmunkában, •erős minőségbiztosítással Biztos felismerés – 95 % Egyezés a referencia értékekkel – 99,7% Egy kis betekintés…

11 A feldolgozás technológiájának továbbfejlesztése

12 Kódolás feladatonként Próbakódolás - begyakorlás Kettős kódolás – hibakeresés Központi folyamatkövetés Éberségi teszt

13 Az érettségi vizsgarendszer vizsgálata

14 Az 5 „legnagyobb” érettségi vizsgatárgy tavaszi vizsgadolgozatainak (mindkét szint) mérésmetodikai vizsgálata RELIABILITÁSOKemelt szintközépszint magyar nyelv és irodalom 1.rész0,8730, rész0,7220,94* matematika 1. rész 0,862 matematika teljes feladatsor0,7260,87 történelem0,9240,859 angol olvasott szöveg értése0,8910,93 nyelvhelyesség0,8270,895 hallott szöveg értése0,8940,824 teljes feladatsor 0,958* német olvasott szöveg értése0,860,82 nyelvhelyesség0,880,77 hallott szöveg értése0,80,68

15 TÁMOP Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban …és megyünk előre!


Letölteni ppt "A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása TÁMOP 3.1.8. Pongrácz László Oktatási Hivatal."

Hasonló előadás


Google Hirdetések