Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP-3.1.4/08/2 Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP-3.1.4/08/2 Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben."— Előadás másolata:

1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP-3.1.4/08/2 Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben

2 Mi a kompetencia? Egyszerűen fogalmazva: Egyszerűen fogalmazva: képességek, készségek, amelyek hozzásegítenek, hogy az ismereteinket, tudásunkat alkalmazni tudjuk a mindennapokban, a folytonosan változó világban.

3 NYERTÜNK!!! Mit??? Iskolánk és óvodánk nevelési-oktatási gyakorlatának megújítását: ennek keretében kulcskompetencia területek fejlesztésére oktatási programok és taneszközök bevezetésére, adaptációjára illetve önálló intézményi innováció megvalósítására is lehetőség van.

4 Ki pályázott, mit nyertünk? A pályázó Kecskéd Község Önkormányzata A pályázatban 2 intézmény vesz részt: - Kecskédi Általános Iskola - Napköziotthonos Óvoda, Kecskéd

5 Mi a pályázat célja? hogy hozzásegítse a diákokat az életen át tartó tanulás megalapozásához… a munkaerő-piac igényeihez való rugalmas alkalmazkodáshoz.

6 a kompetencia alapú oktatás elterjesztése a közoktatási intézmények minél szélesebb körében a digitális írástudás elterjesztése, mindennapi gyakorlattá válásának támogatása Részcélok

7 A kompetencia alapú iskola elvárásai a tanulótól: - nagyfokú aktivitás - magas megértési szint - erős motiváltság - meggyőződés a pedagógustól: - intenzív együttműködés - intenzív innováció - szakítást a rutinnal

8 Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések: a) A kompetencia alapú oktatás implementációja b) A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása c) Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása A PÁLYÁZAT TARTALMA

9 MEGVALÓSÍTÓK Projektmenedzser: Dr. Karácsonyiné Handl Mária Szakmai vezető - iskola: Eck Ferencné Szakmai vezető - óvoda: Lódererné Hartman Erzsébet Megvalósító pedagógusok: Iskola - Iskola: Eck Zita, Pula Ildikó, Orlovitsné Handl Edina, Tomayer Judit, Torma Ferencné Óvoda - Óvoda: Beutl Istvánné, Wéber Imréné

10 Kompetenciaterületek bevezetése „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia terület: - 4. osztály: Orlovitsné Handl Edina - 5. osztály: Eck Zita „Matematika” kulcskompetencia terület: - 1. osztály: Pula Ildikó „Idegen nyelvi” kompetencia terület: - német csoport: 2. és 3. osztály: Tomayer Judit

11 Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák: - 7.osztály: Torma Ferencné Óvodai programcsomag bevezetése: - 1. csoport: Beutl Istvánné, Wéber Imréné

12 Új oktatásszervezési eljárások Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása a szakrendszerű oktatásban: „Szövegértés-szövegalkotás” 5.osztály: Eck Zita Moduláris oktatási program: „Tánc és dráma” 7.osztály: Torma Ferencné

13 1. Projekt (tanévenként egy, három hetet meghaladó) Reformkor - Reformkor 7.osztály: Torma Ferencné Mátyás király kora 2. Témahét - Mátyás király kora 4.osztály: Orlovitsné Handl Edina Német nemzetiségi hagyományok - Német nemzetiségi hagyományok 3. osztály: Tomayer Judit Iskolai innovációk

14 Óvodai innovációk Projektmódszer: Ősz a természetben- Beutl Istvánné Témahét: Márton napi szokások- Wéber Imréné Saját innováció: Az óvoda helyi sajátosságainak kihasználása a pedagógiai program tükrében - Beutl Istvánné - Wéber Imréné

15 Intézményi innováció Óvoda-iskola átmenet Tomayer Judit – Pula Ildikó Családbarát iskola - Eck Zita - Orlovitsné Handl Edina ADAPTÁCIÓ Helyi tanterv/ nevelési terv és pedagógiai program átdolgozása

16 Mit jelent a műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása ? Az 5.osztály nem tanul külön nyelvtant és irodalmat, hanem együtt tanulja ezeket a tárgyakat.

17 Mit jelent a tantárgytömbösített oktatás? A tanulók négyhetes ciklusokban tanulnak. Egymást követő két napon 3+2 órájuk van etika és osztályfőnöki órákon a szociális életvitel program keretében. Új módszerekkel dolgoznak. Így több lehetőségük van az elsajátítás mellett a gyakorlásra, alkalmazásra.

18 Milyen projektben vesznek részt a tanulók? A reformkor kidolgozása. Ezekből digitális anyagokat, fotókat, tablókat maketteket készítenek. Ezen keresztül mutatják be, amit megtanultak.

19 Mi a témahét? A diákok azon a héten „Mátyás király és kora” témakörben mondákat olvasnak, maguk is végeznek kutatómunkát, gyűjtésük eredményét bemutatják.

20 Mi a moduláris oktatási program? Összefüggő órák keretében dolgozzák fel a tánc és dráma témáját a 7. osztályos irodalom tantárgy keretében.

21 Milyen innovációkat tervezünk? Családbarát iskola – szülői együttműködést támogató programok Az óvoda – iskola átmenet megkönnyítése – program fejlesztés

22 Mindez mire jó? Régi Régi: az ismeretek egy idő után elavulnak. Új Új: az ismeret elavul, de a tanulási módszer nem, mindig használhatom.

23 Ehhez nekünk is tanulnunk kell! Szaktanácsadók segítenek. Tanfolyamokon veszünk részt. Jó gyakorlatokat veszünk át olyanoktól, akiknél már működik a rendszer. Amit megtanulunk, tovább kell adnunk, nyilvánossá kell tennünk. Új módszereket, tanítási-tanulási formákat kell megvalósítanunk.

24 VÉGE


Letölteni ppt "Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP-3.1.4/08/2 Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben."

Hasonló előadás


Google Hirdetések