Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Egy innováció nyomában Mayer József – Vígh Sára Budapest, június 30.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Egy innováció nyomában Mayer József – Vígh Sára Budapest, június 30."— Előadás másolata:

1 Egy innováció nyomában Mayer József – Vígh Sára Budapest, június 30.

2 Az előadás a következő kutatásokra épül: A tanulók munkaterhei Magyarországon OKI, Versenyképesség a közoktatásban OFI, 2007/2008. Agressziókutatás a fővárosban MFPPI, 2008/2009. Humán-erőforrás kutatás a fővárosban MFPPI, Tanulók támogatása a szakképzésben MFPPI, 2010 (publikálás előtt!)

3 A tanulóval kapcsolatos problémák (keletkezése), és az erre adható pedagógiai/szakmai válaszok 1.Nem ott, ahol látszanak. 2.Nem mutogatunk „lefele”, de: • Az iskolakezdés eltérő időpontjai + a tanulók eltérő (szociális/mentális)fejlettsége • Az alap(kulcs)kompetenciák megszerzéséhez biztosított azonos időtartam • Általános iskola felső tagozata (a rendszer szelektivitása: a 8. és 6. évfolyamos gimnáziumok szerepe). 3.Túlkorossá válás az általános iskolai tanulmányok időtartama alatt. 4.Az alacsony iskolázottság újratermelődését „garantáló” családi /szociális környezetek

4 Másrészt: Mit várunk/várnánk a tanulóktól? 4

5 …és mi a valóság? 5

6 Mi volt az alaphelyzet? 6

7 Századokon keresztül formált szerkezet és hierarchia

8 8

9 9

10 Az iskolázottság várható alakulása

11 . A népesség iskolázottsága, 1930, 1960, 1970, 1980, 1990, 2001 és 2005 (%)

12 A tanulók kezdőlétszáma az egyes iskolatípusokban Mayer József12

13 Problémát (is) jelenthető tanulók a középfokú oktatásban (fő) Mayer József13

14 Az összes tanuló és a problémát jelenthető tanulók aránya a középfokú képzésben Mayer József14

15 A minta

16 Iskolatípusok és tanulói problémák – „Az egyes képzési programokban a tanulók körülbelül hány százalékát jellemezné úgy, hogy…” (a megjelölt százalékos részarányok átlaga iskolatípusonként) Mayer József16

17 A tanulói sikertelenség okai – ahogy a pedagógusok látják Mayer József17

18 Olvasó és nem olvasó tanulók 18

19 Egyes szabadidő-eltöltési módok gyakorisága (a válaszok százalékos részarányában) 19

20 „Szeret(ne)-e Ön saját iskolájukba járni diákként?” (összesítés – %) 20

21 A szereplők

22 Mentorok

23 Alapadatok

24 Hogyan kapcsolódott Ön a mentorprogramhoz?

25 Az Ön véleménye szerint milyen okok csökkenthetik az Ön mentorálási tevékenységének az eredményességét? (1 – nincs jelentősége…..5 – meghatározó jelentősége van)

26

27 Az Ön becslése szerint milyen arányban vannak jelen a mentori munkájában az alábbi tevékenységek?

28 A tanulók

29 Alapadatok

30 Kihez fordulhatnak véleményed szerint a diákok a különböző problémák esetén? (1- soha, 2 – ritkán, 3- közepesen, 4 – gyakran, 5- rendszeresen, 6 – nincs ilyen beosztású személy az iskolában)

31

32 Megítélésed szerint a tanév végére hogyan alakul a tanulmányi eredményed?

33 Tantárgyak tetszési indexe 1.

34 Tantárgyak tetszési indexe 2.

35 Melyek azok a tényezők, amelyek szerinted befolyásolják iskolai teljesítményedet?

36 Szüleid legmagasabb iskolai végzettsége

37 …és akiken sok múlhat: a szülők

38 Alapadatok (anya)

39 Alapadatok (apa)

40 Szülők munkaerőpiaci-státusza

41 Elégedettek – e Önök gyermekük iskolájában…

42

43 Mit várnak el a gyermekük jelenlegi iskolájában dolgozó pedagógusoktól?


Letölteni ppt "Egy innováció nyomában Mayer József – Vígh Sára Budapest, június 30."

Hasonló előadás


Google Hirdetések