Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ISKOLAKERÜLÉS A KÖZÉPISKOLÁKBAN Kutatás kerete: COMENIUS-SOCRATES 2.1. Az iskolakerülés megelőzéséért és visszaszorításáért nemzetközi projekt Magyarországi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ISKOLAKERÜLÉS A KÖZÉPISKOLÁKBAN Kutatás kerete: COMENIUS-SOCRATES 2.1. Az iskolakerülés megelőzéséért és visszaszorításáért nemzetközi projekt Magyarországi."— Előadás másolata:

1 ISKOLAKERÜLÉS A KÖZÉPISKOLÁKBAN Kutatás kerete: COMENIUS-SOCRATES 2.1. Az iskolakerülés megelőzéséért és visszaszorításáért nemzetközi projekt Magyarországi koordinátor: FÜGGETLEN PEDAGÓGIAI INTÉZET Kutatási beszámolót készítette: Szontagh Pál középiskolai tanár, okl. közoktatási vezető, GYISM ifjúsági szakértő Budapest, február 3. Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában

2 Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban  33 középiskola  19 önkormányzati – 14 alapítványi/egyházi  8 gimnázium–4 szakközépiskola–5 szakiskola– 15 vegyes  19 budapesti – 6 megyeszékhelyen – 8 egyéb városban  3557 tanuló – 389 pedagógus

3 Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban Önkormányzati iskolák 67% eü. szakember 56% szabadidő-szerv. 22% pszichológus 22% szociális szakember 17% fejl. pedagógus AME-iskolák 64% eü. szakember 43% szabadidő-szerv. 57% pszchológus 43% szoc. szakember 36% fejl. pedagógus

4 Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban  Összes iskola 1 főre jutó igazolatlan hiányzása (2003/2004 I. félév): 3,7 óra (tanévre vetítve: 7,4 óra/fő)  Önkormányzati iskolák (I. félév): 4,2 óra/fő (tanév: 8,4 óra/fő) Legjobb: 0,07 óra/fő, legrosszabb: 45,7 óra/fő!  AME-iskolák (I. félév): 2,29 óra/fő (tanév: 4,58 óra/fő) Legjobb: 0,76 óra/fő, legrosszabb: 9,4 óra/fő (TANODÁK NÉLKÜL!)

5 Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

6

7

8 THAN: első-utolsó órák 8 testnevelés 5 technológia 1 német 1

9 Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

10

11

12

13

14

15

16 TANÁROKKÉRDÉSEKTANULÓK 30%Családi problémák, családi események okozzák a lógást7% 2+8=10%Szabadidős tevékenységek szervezése a lógások ellen29+18=47% 18+23=31%Új tanítási eljárások a lógások ellen33+37=70% Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban Eltérések a tanári és tanulói válaszok között

17 Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban A tanárok illetve tanulók által említett tantárgyak összehasonlító táblázata TANTÁRGYTANÁRI ADATTANULÓI ADAT % első-utolsó órák244 fakultáció21 gyakorló órák10 hittan11 humán közismereti813 idegen nyelv612 informatika12 készségtárgyak48 osztályfőnöki11 reál közismereti1529 szakmai tárgyak7 (10)9 (35) számonkérő órák62 testnevelés2418

18 Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban

19

20

21

22 Következtetések – benyomások  Iskola és iskola-egészségügy együttműködése?!  Alapvető kompetenciákat meghatározó órákról lógnak!  Pályaorientációs problémák?  Szervezeti és személyzeti korlátok?

23 Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban További feladatok  Tanári-tanulói igények összehangolása  Konkrét adatok a mulasztott tantárgyakról  Lógó tanulók tanulmányi teljesítménye  Szakmaválasztás kutatása  Tantestületi személyi feltételek és a lógások összefüggései  Módszerbörze, egymástól tanulás

24 Szontagh Pál: Iskolakerülés középiskolákban Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "ISKOLAKERÜLÉS A KÖZÉPISKOLÁKBAN Kutatás kerete: COMENIUS-SOCRATES 2.1. Az iskolakerülés megelőzéséért és visszaszorításáért nemzetközi projekt Magyarországi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések