Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk."— Előadás másolata:

1 2003. január Tanulói munkaterhek

2 A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk a kérdezettek lakásán  Minta: országos reprezentatív; kétlépcsős véletlen mintavétellel  Első lépcső: iskolaminta előállítása az iskolák országos listájából véletlen kiválasztással  Második lépcső: az iskolák által beküldött tanulói névsorokból tanulói minta előállítása véletlen kiválasztással  A minta 9 almintából áll, almintánként válaszadóval:  Általános iskolák és 8. évfolyamai  Gimnáziumok és 12. évfolyamai  Szakközépiskolák 10. és 12. évfolyamai  Szakiskolák 10. évfolyama

3 Az „általános iskolás” szülők iskolával szembeni elvárásainak fontossági sorrendje

4 A „középiskolás” szülők iskolával szembeni elvárásainak fontossági sorrendje

5 Egy átlagos iskolai nap: általános iskolások Alsó tagozaton (4. osztályosok):  ébredés fél 7 előtt: 20%  ébredés fél 7 után: 80%  utazás (reggel+este): 29 perc  tanítási órák száma: 5 óra  különórák, aki jár: 48 perc  felkészülés hétközben: 84 perc  felkészülés hétvégén: 84 perc  lefekvés 10 előtt: 82%  lefekvés 10 után: 18% Felső tagozaton:  ébredés fél 7 előtt: 22%  ébredés fél 7 után: 78%  utazás (reggel+este): 29 perc  tanítási órák száma: 5,6 óra  különórák, aki jár: 58 perc  felkészülés hétközben: 87 perc  felkészülés hétvégén: 116 perc  lefekvés 10 előtt: 54%  lefekvés 10 után: 46%

6 Egy átlagos iskolai nap: középiskolások Gimnáziumban:  ébredés fél 7 előtt: 47%  ébredés fél 7 után: 53%  utazás (reggel+este): 47 perc  tanítási órák száma: 6,3 óra  különórák, aki jár: 76 perc  felkészülés hétközben: 105 perc  felkészülés hétvégén: 214 perc  lefekvés 10 előtt: 12%  lefekvés 10 után: 88% Szakközépiskolában:  ébredés fél 7 előtt: 63%  ébredés fél 7 után: 37%  utazás (reggel+este): 61 perc  tanítási órák száma: 6,5 óra  különórák, aki jár: 57 perc  felkészülés hétközben: 94 perc  felkészülés hétvégén: 174 perc  lefekvés 10 előtt: 20%  lefekvés 10 után: 80%

7 Az átlag-gyerek hétköznapja az általános iskolában: 8 óra „munka” 2 és ¾ óra szabadidő a középiskolában: 10 óra „munka” 2 és fél óra szabadidő

8 Heti átlagos kötött idő (óra)

9 A tanulók megoszlása a heti kötött idő szerint (%)

10 A hétköznap szabadon eltölthető idő-érzet

11 A hétköznap két és fél óránál kevesebb szabadidővel rendelkezők aránya (szabadidő érzet alapján)

12 Hétköznap 8 óránál kevesebbet alvó gyerekek aránya

13 Szülői vélemény alapján a túlterhelt gyerekek aránya (%)

14 Szülői vélemény: Annyi a gyerek tanulnivalója, hogy hétköznap szinte semmi szabadideje nincsen

15 A hetente legalább 45 órát „dolgozó” gyerekek szüleinek a véleménye

16 Különórára járók aránya (%)

17 Különórákra járók aránya aszerint, hogy hányféle különórája van (%)

18 A tanulók megoszlása különóráik száma szerint (%)

19 Különórára járók aránya az anya iskolai végzettsége szerint (%)

20 Különórák csoportosítása  versenyképesség növelő különórák  nyelvóra  számítástechnikai, informatikai óra  autóvezetés és más vizsgával záródó tanfolyamok  edzés, sportfoglalkozás  korrepetatív jellegű, illetve az iskolai oktatást kiegészítő különórák, amelyek iskolai tantárgyakhoz kötődnek:  szakkör  korrepetálás  felvételi előkészítő  tanfolyam  magántanár  az oktatási rendszeren túlmutató, személyiség gazdagító különórák  zeneórák (énekkar, hangszer, szolfézs)  művészeti foglalkozások (rajz, dráma, tánc stb.)  hittan (csak ha tanrenden kívüli óra)

21 Az árnyék oktatási rendszerbe járók aránya (%)

22 Külön nyelvórára járók aránya (%)

23 Szeptemberi nyelvvizsga-helyzet (alap/közép/felső) Gimnáziumban •59% angol •39% német Szakközépben •50% angol •50% német

24 Felvételi előkészítőre járók aránya (%)

25 Magántanárhoz járók aránya (%)

26 Magyar és matematika különórákra járók (%)

27 Edzésre, sportfoglalkozásra járók aránya (%)

28 Személyiség-gazdagító szervezett elfoglaltságra járók aránya (%)

29 Az otthoni felkészülésre heti 12 óránál többet szánók aránya (%)

30 Szülői vélemények

31 Miből kellene több az érintettek szerint (%)

32 Szülői vélemény arról, hogy a gyerekeknek hány éves korban lenne jó elkezdeni … az idegennyelv- tanulást: 7 éves korban a számítógép- használatot: 9 éves korban

33 A szülők szerint mi lenne hasznosabb, ha:…


Letölteni ppt "2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk."

Hasonló előadás


Google Hirdetések