Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára."— Előadás másolata:

1 Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára

2 Iskolánk idén ünnepli fennállásának 40 éves évfordulóját Iskola épület

3 PILLANATKÉPEK DIÁKJAINK ÉLETÉBŐL

4 STATISZTIKAI ADATOK A mérésben részt vett : - két 9. osztály - három 10. osztály  A tanulók 100%-a töltötte ki a feladatlapokat  A javítást az osztályfőnökök végezték  Minden tanuló kezébe vehette az értékelést  Szülői értekezleten a szülők megkapták a gyermekükre vonatkozó visszajelzéseket  Kollégáink az érintett osztályokban folyamatosan követik az eredményeket, s beépítik azt munkájukba

5

6 Hogy élték meg a tanulók a visszajelzéseket?  Nem értették „minek ez az egész”  Megdöbbenve olvasták  Még nagyobb volt a döbbenet mikor magyarázatot kaptak az olvasottakhoz  Zavarba jöttek a társuk eredményével való összehasonlításkor  Aktívabban vettek részt az önismereti és személyiségfejlesztő feladatokban  Jobban odafigyeltek egymásra

7 Osztályfőnökök visszajelzései  A tanulókról pontosabb képet tudunk alkotni  Az osztályokban tanító kollégákkal közösen jól hasznósíthatók az információk pl. problémamegoldás, szabálykövetés  Célirányosan fejleszthető képességek – ezekrő pontos visszajelzés készíthető  A szülő bevonása ezen javaslatok alapján konkrétabb, és meggyőzőbb, melynek következménye a szorosabb együttműködés az iskola és a szülők között / melyről pozitívak a szülők visszajelzései /  Fontos szerepe van a személyreszabott foglalkoztatásban, az egyéni fejlesztésben  A kooperatív tanulásban irányadó a csoportok kialakításakor

8 Általános pedagógusi vélemény A méréshez használt feladatlapokról, a már korábban említett hibáit eltekintve, pozitív a véleményünk. Az értékelőlapok alapján ki lehet szűrni  hogy melyik gyereknek milyen típusú feladattal van problémája,  melyek azok a kompetenciaterületek, amelyek fejlesztésre szorulnak  a méréssel ki tudtunk szűrni olyan gyenge képességű tanulót, akit a mérés nélkül lehet, hogy csak később tudtunk volna kiemelni, és így megelőztük annak a lehetőségét, hogy a tanuló társaihoz képest pótolhatatlanul lemaradjon

9  Mindenkinek egyöntetűen az a véleménye, hogy így könnyebb a fejlesztendő területekre felfigyelni.  Az eredmények felhasználhatóak az egyes órák felépítésének kialakításánál, a gyakorló és számon -kérő feladatok fajtájának meghatározásánál.  Már a tanítás megkezdésekor tudható, kik azok a személyek, akiket felzárkóztatás vagy tehetséggondozás miatt érdemes kiemelni és külön foglalkozni velük. Mind ezt a mérések eredményei alapján könnyen meg lehet tenni.  A mérések eredményeit támasztják alá azok a tények, hogy azok a személyek, akikkel a tanárok nagy részének valamilyen formában problémája van, a mérés során is kitűntek.  A mérési eredmények emellett segítséget is nyújtanak a tanároknak abban, hogy kézzelfogható „bizonyítékokkal” álljanak a problémás gyerekek szülei elé, és magára a mérésre hivatkozva is fel tudják hívni a szülők figyelmét a problémás területekre.

10 Mit kezdtek a szülők a visszajelzésekkel? Többféle reakció volt megfigyelhető… Meglepődve szembesültek az eredménnyel Elgondolkodtatta őket Elégedettek voltak Egyáltalán nem foglalkoztak vele Segítséget kértek A továbbiakban partnerek voltak a fejlesztésben Kíváncsiak voltak a visszamérés eredményére

11 Szülői és iskolai együttműködés a fejlesztésben A problémás tanulók kiszűrése Ezen tanulók szüleivel „négyszemközti” beszélgetés, a visszajelzés részletes kiértékelése Ok – okozati összefüggések Szaktanárok fejlesztési tevékenységének összehangolása az osztályfőnökök részéről Személyre szabott „programok” Folyamatos kommunikáció és kapcsolattartása szülőkkel Eredmények közös megvitatása Nyomon-követés /csak átmeneti a javulás vagy továbbfejleszthető a további órai tevékenységekkel/

12 A visszajelzések alkalmazása a projekt oktatásban Projekt füzet vezetése személyre- szabott értékelések a hiányos-gyenge kompetenciák további részletes feltárása problémák kiszűrése csoportbeosztások, kooperatív munkánál Az érintett osztályokban tanító kollégák összehangoltan dolgozzák ki a projekteket egy egy kompetencia fejlesztése érdekében.

13 Fejlesztések, alkalmazott módszerek Több feladatlapos számonkérés /mely sokféle feladat típust tartalmaz/ Csoportmunka – szóvivővel….kommunikációs képesség fejlesztése Csoportos-ill. önálló tananyag feldolgozás, megadott kérdések alapján Prezentáció készítés adott témából – több irányú fejlesztés Gyakorlat orientált foglalkozások, melyek sikerélményt eredményeznek, így nagyobb lesz az elméleti anyag elsajátításának motiváltsága. A hiányos kompetenciájú tanulók fokozott kiemelése, dicsérete Önértékelések készítése egy-egy feladat végzésekor

14 KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!!


Letölteni ppt "Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára."

Hasonló előadás


Google Hirdetések