Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kompetensek lettünk? 2007. június 27.. Beszámoló szempontjai: Szervezeti felépítés Szervezeti felépítés Továbbképzések Továbbképzések Eszközök, munkaformák.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kompetensek lettünk? 2007. június 27.. Beszámoló szempontjai: Szervezeti felépítés Szervezeti felépítés Továbbképzések Továbbképzések Eszközök, munkaformák."— Előadás másolata:

1 Kompetensek lettünk? június 27.

2 Beszámoló szempontjai: Szervezeti felépítés Szervezeti felépítés Továbbképzések Továbbképzések Eszközök, munkaformák Eszközök, munkaformák Vélemények Vélemények Eredmények, feladatok Eredmények, feladatok

3 SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE ISKOLÁNKBAN Kompetencia alapú oktatás Magyar 1.o. Gumhert Károlyné 5.o. Móring Endréné Matematika 1.o. Baló Katalin 5.o. Kulcsár Attila IKT Ziegler László Idegen nyelv Sándorné Milbacher Kinga

4 Mire is pályáztunk? Továbbképzésekre Továbbképzésekre Eszközökre Eszközökre Laptopok, interaktív táblák Laptopok, interaktív táblák Programcsomagokra Programcsomagokra azok bevezetésére azok bevezetésére adaptálására adaptálására Tapasztalatok belső és „külső” átadására Tapasztalatok belső és „külső” átadására Fokozatos (felmenő rendszerű) kiterjesztésére Fokozatos (felmenő rendszerű) kiterjesztésére

5 Továbbképzések „Fejenként” 4 db 30 órás továbbképzés elvégzése Választható képzés (2x30 óra)2 db kötelező képzés (2x30 óra) „kötelező1”= „A kompetencia alapú iskolai programcsomag bevezetése” Választható 2 db képzés az ún. módszertani képzések közül „kötelező2”= A Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT) keretrendszerének, egyéb digitális tananyagoknak a felhasználása a tanulás folyamatában „választható1”= Csak azok számára kötelező, akik nem rendelkeznek alapfokú számítógépkezelői ismeretekkel! A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás- tanulás folyamatában

6 Továbbképzéseink Szövegértés-szövegalkotás 1-4. osztály: 1 fő Szövegértés-szövegalkotás 1-4. osztály: 1 fő Szövegértés-szövegalkotás 5-8. osztály: 1 fő Szövegértés-szövegalkotás 5-8. osztály: 1 fő Matematika 1-4. osztály: 1 fő Matematika 1-4. osztály: 1 fő Matematika 5-8. osztály: 1 fő Matematika 5-8. osztály: 1 fő Idegen nyelvi programcsomagok Idegen nyelvi programcsomagok alkalmazása 1-6. osztály: 1 fő IKT- Humán tantárgyak: 1 fő IKT- Humán tantárgyak: 1 fő IKT- Természettudományos tantárgyak: 1 fő IKT- Természettudományos tantárgyak: 1 fő Differenciált tanulásszervezés: 1 fő Differenciált tanulásszervezés: 1 fő Hatékony tanuló megismerési technikák: 2 fő Hatékony tanuló megismerési technikák: 2 fő Változáskezelési tréning: 1 fő Változáskezelési tréning: 1 fő Projektmenedzsment ismeretek: 1 fő Projektmenedzsment ismeretek: 1 fő Alternatív pedagógiai módszerek hasznosítása az olvasás, írás és számolás tanításában: 1 fő Alternatív pedagógiai módszerek hasznosítása az olvasás, írás és számolás tanításában: 1 fő Szövegértő olvasás fejlesztése, olvasási problémák kezelése: 2 fő Szövegértő olvasás fejlesztése, olvasási problémák kezelése: 2 fő Drámapedagógia az iskolában: 1 fő Drámapedagógia az iskolában: 1 fő Multimédiás szoftverek és eszközök alkalmazása a pedagógiai munkában: 3 fő Multimédiás szoftverek és eszközök alkalmazása a pedagógiai munkában: 3 fő Digitális taneszközök használata a matematikai oktatásban: 1 fő Digitális taneszközök használata a matematikai oktatásban: 1 fő Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT): 6 fő Sulinet Digitális Tudásbázis (SDT): 6 fő Számítógéppel támogatott tanítás lehetőségei a közoktatásban: 2 fő Számítógéppel támogatott tanítás lehetőségei a közoktatásban: 2 fő

7 Eszközhasználat Interaktív táblák Laptop-ok Telepített számítógépek ( 3 fix ) Nyomtatók, másolók, scannerek Projektorok PenDrive-ok Digitális fényképező, képnyomtató

8 Munkaformák Kooperatív technikák Kooperatív technikák Csoportmunka Csoportmunka Páros munka Páros munka Frontális osztálymunka Frontális osztálymunka Egyéni Egyéni V Á L T O Z A T O S S Á G!!!

9

10

11

12

13

14

15 Tanulói fogadtatás Kezdeti rácsodálkozás az újra Kezdeti rácsodálkozás az újra Aztán: itt is lehet nem dolgozni! Aztán: itt is lehet nem dolgozni! Beállás a sorba Beállás a sorba - játékosság - érdekesség - csoporthatás - versenyszellem

16 Tanári vélemények MAGYAR Jól előkészített alapozó szakasz 1. osztály Jól előkészített alapozó szakasz 1. osztály Sok írás,- olvasásgyakorlat 5. osztály Sok írás,- olvasásgyakorlat 5. osztály MATEMATIKA Játékos, tevékenykedtető, sokoldalú megközelítés 1. osztály Játékos, tevékenykedtető, sokoldalú megközelítés 1. osztály Mélyebb rögzítés, alkalmazható tudás 5. osztály Mélyebb rögzítés, alkalmazható tudás 5. osztály IDEGEN NYELV 5. osztály IDEGEN NYELV 5. osztály Motiváció kialakítása és fenntartása Motiváció kialakítása és fenntartása Tanulóközpontú eljárások alkalmazása Tanulóközpontú eljárások alkalmazása IKT 5. osztály IKT 5. osztály Új megközelítés a tantárgy tanulásában Új megközelítés a tantárgy tanulásában Erősen motivált diákok Erősen motivált diákok

17 Tények, számok 6 pedagógus 6 pedagógus 4 kompetencia terület 4 kompetencia terület 5 tantárgy 5 tantárgy 2 osztály 2 osztály 50 aktív diák 50 aktív diák 780 tanítási óra 780 tanítási óra 840 óra továbbképzés 840 óra továbbképzés

18 EREDMÉNYEK A GYEREKEK tapasztalata, élményvilága, motiváltsága, egymás közti kapcsolata, önértékelése és önbecsülése tapasztalata, élményvilága, motiváltsága, egymás közti kapcsolata, önértékelése és önbecsülése A PEDAGÓGUSOK Szemlélete, külső és belső motiváltsága, rugalmassága, módszertani kultúrája Szemlélete, külső és belső motiváltsága, rugalmassága, módszertani kultúrája AZ ISKOLA Hangulata, légköre, kapcsolata a szülőkkel és a partnerekkel, valamint a munkánkat segítő szakemberekkel Hangulata, légköre, kapcsolata a szülőkkel és a partnerekkel, valamint a munkánkat segítő szakemberekkel POZITÍVAN VÁLTOZOTT !!

19 Feladataink a következő tanévre Munkaformák helyes aránya, egyensúlya Munkaformák helyes aránya, egyensúlya Mentorokkal való további kapcsolattartás Mentorokkal való további kapcsolattartás Értékelés „átértékelése” Értékelés „átértékelése” Tanfolyamok hasznosítása Tanfolyamok hasznosítása Belső képzés Belső képzés Felmenő rendszerű bevezetés Felmenő rendszerű bevezetés Kompetenciaterületek bővítése Kompetenciaterületek bővítése Programterjesztés Programterjesztés

20 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Kompetensek lettünk? 2007. június 27.. Beszámoló szempontjai: Szervezeti felépítés Szervezeti felépítés Továbbképzések Továbbképzések Eszközök, munkaformák."

Hasonló előadás


Google Hirdetések