Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁRSADALMI MARKETING 1. ELŐADÁS Magyar Mária 2015. 10. 30-31. MARKETING MESTERSZAK.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁRSADALMI MARKETING 1. ELŐADÁS Magyar Mária 2015. 10. 30-31. MARKETING MESTERSZAK."— Előadás másolata:

1 TÁRSADALMI MARKETING 1. ELŐADÁS Magyar Mária 2015. 10. 30-31. MARKETING MESTERSZAK

2 Mit érdemes tudni a tárgyról?  6 előadás  Vizsga (80 pont)  Beadandó dolgozat (20 pont) + prezentációs lehetőség (+10 pont)  Minitesztek órán  Fontos dátumok a beadandóhoz:  dolgozat leadása: dec. 19. (utolsó óra)  prezentációra jelentkezés: november 28. (5. óra)  prezentációk: dec.19. (ill. dec. 11. opcionális) 2 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

3 Mit érdemes tudni a beadandóról?  A beadandóval kapcsolatos minden hasznos tudnivaló külön feltöltésre kerül (üti)  Beadandó dolgozat témái  Ügymarketing tevékenység Társadalmi érzékenység egy (pl. kozmetikai, IT stb. )vállalat esetében Magyarországon  Vállalati társadalmi felelősségvállalás Magyarországon A kritikus szemével  Társadalmi marketing kampányok Magyarországon Baleset megelőzési kampány Környezetvédelem Adj vért! kampány A kultúra jegyében 3 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

4 A mai órán erről lesz szó  Bevezetés a társadalmi marketing világába  Nem tévesztendő össze a következőkkel: Ügymarketing Vállalati társadalmi felelősségvállalás 4 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

5 Bevezetés a társadalmi marketing rejtelmeibe

6 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA 6 Hondurasban sz á jon á t t ö rt é nő folyad é kp ó tl á si ter á pi á val jelentősen siker ü lt cs ö kkenteni a hasmen é s miatt elhunyt, ö t é vn é l fiatalabb gyermekek sz á m á t. T á rsadalmi marketinggel foglalkoz ó szak é rtők piactereken b ó d é kat á ll í tottak fel, amelyekben ugandai sz ü l é sznők megfizethető á r ú fogamz á sg á tl ó kat á rultak. A Population Communication Services megrendel é s é re sz ü letett k é t dal, a „ Stop ” é s a „ When We Are Together ”, amelyek idővel rendk í v ü l n é pszerűek lettek Latin-Amerik á ban, é s seg í tettek abban, hogy a fiatal nők „ nemet ” tudjanak mondani. Az amerikai Nemzeti Kardiol ó giai, Pulmonol ó giai é s Hematol ó giai Kutat ó int é zet koleszterinnel é s magas v é rnyom á ssal kapcsolatos figyelemfelh í v ó kamp á nya jelentősen cs ö kkentette az elhal á loz á sok sz á m á t.

7 TÁRSADALMI MARKETING? „Minden olyan marketingirányultság társadalmi marketingnek tekinthető, amelynek célja a társadalmi jóléthez való hozzájárulás.” (Hetesi – Veres, 2013) 7 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

8 Miben különbözik a hagyományos marketingtől?  Ugyanolyan stratégiák: termékek, ötletek, gyakorlati alkalmazások eladása  Eltérő célok: profit vs. egészség/egészség- megőrzés 8 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

9 Ez nem SOCIAL MEDIA MARKETING! + a társadalmi marketing kritikusan szemléli a forprofit marketinget, hogyan lehet tanulni sikereiből, és visszaszorítani túlzásait 9 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

10 Egy példa a kritikus szemléletre  Kampány célja? 10 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

11 Jelentős magatartás változás miatt… … a kommunikációs kampány célja: VÉDELEMFIGYELMEZTETÉS PROTECT YOURSELF IN 5 WAYS FROM SKIN CANCER SLIP SLOP SLAP SLEEK SLIDE 11 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

12 VÉDELEMFIGYELMEZTETÉS 12 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

13 Védelmen és figyelmeztetésen túl …  Figyelmeztetés, védelem + csere”üzlet”  Milyen hatás aktivizálódik itt? 13 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

14 … a „közönség” érdeklődésének és egyben támogatásának felkeltése … 14 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

15

16 Maradjunk ennél a példánál! (eset: dohányzásról való leszokás) 16 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

17 Miért nehezebb a társadalmi marketing mint a forprofit? 17 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

18 Mert meg akarod győzni az embereket olyan dolgokról, …  amelyek számukra kényelmetlenek,  amelyeket nem akarnak követni, csinálni,  amelyeket nem tudnak/nem képesek véghez vinni. 18

19 Ássunk egy kicsit a mélyére!  Nonbusiness tevékenységek fejlődése  KÜLÖNBSÉG A FOGALMAK KÖZÖTT!! 19 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA (3) (2) (1)

20 ( 1 ) Ügymarketing

21 21 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA „jó tett helyébe jót ajánl” Szoros kapcsolatot teremt a nonprofit szervezet és a cég között, amely azzal, hogy jó ügyet szolgál, termékeit hatékonyabban értékesíti. Az eladáshoz köti a támogatás mértékét, így mérhetővé válik a jó ügy közvetlen eladásösztönző hatása + biztosítja, hogy nem költekezik túl.

22 Nézzünk egy példát! 22 British Airways és a „Change for Good” kampány Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

23 23  Célcsoport: utasok közvetlenül  Eszközök: videó, beszállókártya, repülési közlemények + tv reklám  Eredmény: 1994 – 2009 között 45 millió dollárt osztottak szét

24 (1) Miért az ügymarketing? KÖZÖSSÉGI CÉLOK ÁLTALÁNOS ÜZLETI CÉLOK HR CÉLOK MARKETINGCÉLOK Márkaérték erősítése, vásárlás mennyiség növelése Vásárlói lojalitás kialakítása Negatív publicitás ellensúlyozása Vevőkapcsolatok erősítése Partneri kapcsolatok erősítése Társadalmi felelősség- vállalás üzenete Imázsépítés Közösségi szerepvállalás A vállalat elismertetése a környezetével, kapcsolatok kialakítása (kormányzat, véleményvezérek) Jó viszony kialakítása a helyi közösségekkel Munkavállalók elégedettségé nek növelése Munkavállalói lojalitás kialakítása, erősítése Motiváció, munkamorál Csapatszellem fejlesztése 24 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

25 Egy sikeres magyar program! 25 Unilever és a „Főzzön játszóteret!” kampány A tényleges sikert az mutatja, hogy a szervező Unilever Magyarország Kft. olyan társadalmi ügyet karolt fel, amelyre valóban szükség van. Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

26 (1) Ügymarketing PRO és KONTRA - Növeli a márka ismertségét - Javítja a márka imázsát - Hitelességet kölcsönöz a márkának - Márkaérzéseket kelt - Márkaközösség érzését kelti - Növeli a márkához való kötődést - A termék és az ügy kapcsolata megkérdőjeleződhet - A fogyasztók haszonlesést, sőt, kihasználást éreznek - A fogyasztók azt érzik, a vállalat nem következetes, magatartása nem felelősségteljes 26 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

27 ( 2 ) CSR

28 Dove: „Kampány a valódi szépségért” 28 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA A szépség nem életkor kérdése – mondja a Dove. Az üzenetnek egyrészt társadalmi célja van, másrészt kibővíti a márkát vásárlók körét.

29 Dove: „Kampány a valódi szépségért” – Dove Evolution, avagy a Dove lerántja a leplet 29 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

30 (2) A vállalat magatartása legyen… 30 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA CSR magatartás felelős társadal- mi törvényes etikus Tilos pl. a fogyasztóknak hazudni! Nincs kenőpénz! Nem becsmérelhetik a versenytársakat! Nincs: megvesztegetés, üzleti titok eltulajdonítása, hamis/megtévesztő reklám, hamis garancia, rabló verseny Legyen etikai kódex! Dolgozók teljes körű felelősséget viseljenek! Társadalmi felelősség tudatában eljárni vevőkkel és minden további érintettel szemben! + FENNTARTHATÓSÁG?

31 (2) Fenntarthatóság? Az a képesség, mely szerint az emberiség szükségleteit anélkül elégítsük ki, hogy ezzel ártanánk a jövő nemzedékének. „Emberek, bolygó és a nyereség - és az egyenletben az emberek elemének kell az első helyen állnia.” 31 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA A fogyasztói érdeklődés – fenntarthatóság tekintetében – pedig piaci lehetőségeket teremt !

32 (2) A „BIO” népszerűvé válása  A márkák pozicionálásának eleme (is)!  Sok, nem az élelmiszeriparban tevékenykedő vállalat is kezd biotermékeket kínálni, melyekben mellőzik a vegyszerek és növényvédőszerek használatát, ezzel is hangsúlyozva a környezetvédelmet. 32 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

33 (2) Fenntarthatóság GREENWASHING A„zöld” címkék fele csak a környezetbarát előnyökre összpontosít – közben elhallgatja a környezeti hátrányokra vonatkozó információkat    33 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

34 (2) Milyen a magyar CSR valóság? A CSR követendő magatartás a vállalatok számára, a válság azonban kissé átrajzolta a koncepciókat… 34 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA „bár fontos a környezettudatosság, a társadalmi elismertség, de ezek háttérbe szorulnak” „nagyon fontos lenne a társadalmi felelősség vállalása, mert a gyerekeinknek a jövőjét játsszuk el ezzel a mostani hozzáállással. De ugye az ember annyira önző, hogy most akarja magát jól érezni és most kell, hogy tudjon enni meg létezni, és ezek a kvázi életösztönök, ezek felülírják azt, hogy környezettudatosan hogyan és miként kellene létezni.”

35 Könyvajánló 35 Magyar Mária - Társadalmi marketing - 1. EA

36 Köszönöm a figyelmet! 36 BME MVT, QB307., magyar@mvt.bme.hu Telefon: 463-2434


Letölteni ppt "TÁRSADALMI MARKETING 1. ELŐADÁS Magyar Mária 2015. 10. 30-31. MARKETING MESTERSZAK."

Hasonló előadás


Google Hirdetések