Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG."— Előadás másolata:

1 Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG ÉS ÖNKÉNTESSÉG

2 ÖNKÉNTESSÉG Önkéntesség Társadalmi felelősségvállalás Az önkéntes tevékenység közvetlen anyagi haszonnal nem jár annak végzője számára. Célja: egy adott közösség megerősítése

3 ÖNKÉNTESSÉG A közösségi munkavégzés során erősödik a résztvevőkben : a felelősségvállalás az állampolgári elkötelezettség a bizalom a környezettudatosság a mások szempontjainak figyelembevétele a kölcsönösség a szolidaritás Esélyt kínál továbbá a társadalom perifériájára szorult különféle embereknek és csoportoknak a bekapcsolódásra.

4 A tudatformálás pénz, idő és szellemi kapacitás kérdése. A civil szervezetek szerepe az emberek megnyerése, szemének felnyitása. - az embereknek el kell mondani, hogy ismerjék a veszélyt, hogy tudják ők is felelősek a majdan bekövetkező károkért, ők is érzik majd közvetlenül a hatást. ÖNKÉNTESSÉG

5 Környezettudatosság Komoly erőfeszítést igényel a berögzült tipikus vállalati gondolkodásmód megváltoztatása Ma a vállalatok a környezetvédelmi kérdéseket lekezelik kockázati, megfelelési kérdésnek tekintik jellemzően PR vagy a munkavédelmi osztályok hatáskörébe utalják

6 A mostani reklámkészítés nem a környezettudatoságról vagy a tudatos vásárlói döntések favorizálásáról szól. Érzelmi kötődést építenek ki: márka fogyasztó Persze kettőn áll a vásár. Magunkra vessünk, ha hagyjuk magunkat behálózni ahelyett, hogy nyomást gyakorolnánk a vállalatokra, vezetőikre és persze saját magunkra is. Környezettudatosság

7 ÖNKÉNTESSÉG Felnőni látszik egy új fogyasztói generáció, akinek vásárlási szokásaiban már szerepet játszik a márkák mögött álló vállalatok társadalmi felelősségvállalása. Termékeik és szolgáltatásaik révén nagyrészt a vállalatok felelőssége, hogy milyen értékek mentén szerveződik a jövő társadalma, milyen lesz a jövő állampolgára és fogyasztója. Bízom abban, hogy a politikusok, a vállalatok és a civil társadalom egyaránt belátja, hogy alapvető változásokra van szükség a fogyasztásban, az életvitelben és az értékrendben.

8 Zöld Nap Egyesület Köszönöm a figyelmet!!!


Letölteni ppt "Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG."

Hasonló előadás


Google Hirdetések