Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Márkaépítés – Hitelesség dr. Kepecs Gábor X. Jubileumi Biztosításszakmai Konferencia, Siófok, 2013 szeptember 23. Aegon közép-kelet-európai régióigazgató.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Márkaépítés – Hitelesség dr. Kepecs Gábor X. Jubileumi Biztosításszakmai Konferencia, Siófok, 2013 szeptember 23. Aegon közép-kelet-európai régióigazgató."— Előadás másolata:

1 Márkaépítés – Hitelesség dr. Kepecs Gábor X. Jubileumi Biztosításszakmai Konferencia, Siófok, 2013 szeptember 23. Aegon közép-kelet-európai régióigazgató Aegon N.V. igazgatósági tag

2 2 ÁB létező márka, előny vagy hátrány? Milyen értékek mentén építünk/építettünk vállalatot/márkát? Megtartani, átalakítani vagy újat létrehozni? Mitől lesz márka a márka? Márkák a jövő hazai biztosítási piacán? Márkaépítés, hitelesség

3 előtt1992 után Eredeti márka: tömeg Kapcsolódó jellemzők:▪ szegény ▪ lassúTömeg SzegényTőkeerős LassúGyors(abb) ÁB létező márka: előny vagy hátrány? Nehézségek:  Hungária 3 évvel korábban Allianz  Munkatársak: ÁB „szegény” rokon  Ügyfelek: biztonságban vagyok-e (1990 utáni cégcsődök?!)  Versenytársak: ING / Generali / OTP Garancia / …

4 4 Előnyt varázsolni hátránybólÁB-AEGON DE: korábban ÁB-Generali ► AEGON ismertsége 0 ► Mitől más mint ÁB ÁB létező márka: előny vagy hátrány? Csupán név, de mi a tartalom?

5 5 Milyen értékek mentén építettünk/építünk vállalatot/márkát?ÜgyfélbarátÜgyfélbarát ŐszinteségŐszinteség SzaktudásSzaktudás HatékonyságHatékonyság

6 6  Adminisztratív „monstrumból” üzleti szervezet kialakítása fő 6 év alatt üzletkötő  Kisebb szervezet, versenyképességkedvezőbb árak (ügyfél a központban)  Kevesebb döntési szint: ► Gyorsaság termékeknél, szolgáltatásnál ► Fiókok helyett Call Center (ma már Contact Center)  Érték ügyfélnek, alkalmozattaknak és tulajdonosnak Milyen értékek mentén építettünk/építünk vállalatot/márkát?HatékonyságHatékonyság Az egyensúly a lényeg

7 7  Innovatív termékek (Szemünk fénye; …)  Befektetések – professzionalizmus (+1-2% reálérték)  Hiteles ígéretek (itt mi sem voltunk tökéletesek)  Kár esetén gyorsaság, alternatív kárrendezés; hangvétel Milyen értékek mentén építettünk/építünk vállalatot/márkát? Ügyfélbarát megoldások

8 8  Ügyfelekkel szemben (eladástól kiszolgálásig) „fejétől bűzlik a hal”  Munkatársakkal szemben (leépítések; értékelések;…)  Tulajdonossal szemben (hogyan lett 1 md veszteségből 3,5 md Ft)  Mindenütt: hibák azonnali elismerése (minden szinten) Milyen értékek mentén építettünk/építünk vállalatot/márkát?ŐszinteségŐszinteség

9 9  Munkatársak „felértékelése” a vezetői rétegek csökkentésével  Vezetők szakmai kvalitása (kulcs a sikerhez)  Kevés a szűken vett biztosítási ismeret  Innovációra való képesség Milyen értékek mentén építettünk/építünk vállalatot/márkát?SzaktudásSzaktudás Szakmai műhely: sok-sok vezérigazgató, helyettes

10 10  Szolgáltatások (jutaléktól információig)  Közös innováció(k)  Szakmai képzések (szakmai presztízs kialakítása)  Személyes kapcsolatok (valódi ügyfélként kezelés) Ügyfélbarát megoldások Alkuszok, mint ügyfelek

11 11 Megtartani, átalakítani vagy újat létrehozni? Döntés: ÁB-AEGON, majd 7-8 évvel később Aegon Előny Hátrány MegtartaniÁBÁtalakítaniÁB-AEGON Újat létrehozni Aegon Ismertség Tőkeerő Modernség Munkatársakat ösztönző Magasabb elvárás ügyfelektől Tőkeerő Negatív image Munkatársakat visszahúzó Ügyfél „elvárások” AEGON=EGON? Új munkakultúra lassan megy át Hol vagyok én biztosítva? „No name” Új brand építés Teljes elszakadás (a jótól is!)

12 12 Mitől lesz márka a márka? Ígéret = teljesítés Konzisztens magatartás ügyféllel (mindenki egyenlő!) Értékek stabilak, válaszok eltérőek A „stakeholderhez” való kapcsolat kiegyensúlyozott

13 13 Mitől lesz márka a márka? Kultúrában  Modern mai festők (3 év)  Magyar Irodalmi Díj (3 év)  Aegon Díj (7 év) Oktatásban  Alternatív iskolák indítása  Hátrányos helyzetű iskolák támogatása  Pénzügy oktatás támogatása Értékek felkarolása Minőséghez kapcsolódás Innováció támogatása Társadalmi felelősségvállalás Pénzügyi oktatás támogatása Társadalmi felelősségvállalás Pénzügyi oktatás támogatása Profit: 0,5-1% visszaforgatás a társadalomba

14 14 Márkák a jövő hazai biztosítási piacán?  Önkritikus megközelítés kellmit csináltunk rosszul? ► jutalék ► termékígéretek ► szolgáltatás minősége ► kommunikáció ügyfelekkel  Régi és új „márkák” versenye, de csak a megújult márka maradhat (nincs „örök márka”!)  Internet világa; tőkepiacok bizonytalansága; bankok – biztosítók közötti különbségek eltűnése Innovatív, de megbízható válasz kell

15 15 Aegon válasza „Segítünk az embereknek felelősséget vállalni anyagi biztonságukért.” „Segítünk az embereknek felelősséget vállalni anyagi biztonságukért.”

16 16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Márkaépítés – Hitelesség dr. Kepecs Gábor X. Jubileumi Biztosításszakmai Konferencia, Siófok, 2013 szeptember 23. Aegon közép-kelet-európai régióigazgató."

Hasonló előadás


Google Hirdetések