Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kiállítani? A XXI. században? MARESZ Nap 2011 Szakkiállítások trendjei Kiállítások a válság után Hogyan használjuk a kiállításokat, mint marketing eszközt?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kiállítani? A XXI. században? MARESZ Nap 2011 Szakkiállítások trendjei Kiállítások a válság után Hogyan használjuk a kiállításokat, mint marketing eszközt?"— Előadás másolata:

1 Kiállítani? A XXI. században? MARESZ Nap 2011 Szakkiállítások trendjei Kiállítások a válság után Hogyan használjuk a kiállításokat, mint marketing eszközt? mint marketing eszközt?

2 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 2 Tartalom Szakkiállítások Szakkiállítások Globalizáció, válság vagy micsoda és hatásai Globalizáció, válság vagy micsoda és hatásai Trendek Trendek Што делать? Што делать?

3 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 3 Szakkiállítások Mitől „szak” a „szak”? Mitől „szak” a „szak”? A kínálat szakosodása a látogatók érdeklődése szerintA kínálat szakosodása a látogatók érdeklődése szerint B-to-B, B-to-C (pl. Regula, FeHoVa, agrár)B-to-B, B-to-C (pl. Regula, FeHoVa, agrár) Kik a szereplők? Kik a szereplők? bűvös háromszögbűvös háromszög

4 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 4 A bűvös háromszög LÁTOGATÓ KIÁLLÍTÓ SZERVEZŐ

5 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 5 Szakkiállítás-TRENDEK Mit kell a trendhez néznünk? Mit kell a trendhez néznünk? mindhármatmindhármat Bel- és külföldön Bel- és külföldön Minden mozgásban van, él Minden mozgásban van, él A szakmai szövetségek, partnerek szerepe A szakmai szövetségek, partnerek szerepe – PL példa

6 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 6 Mi az oka a kételyeknek? Változott az üzleti élet felfogása, felgyorsult és élesebb lett az üzleti harc Változott az üzleti élet felfogása, felgyorsult és élesebb lett az üzleti harc Megváltozott a kiállítások szerepe és értelme, az elvárás Megváltozott a kiállítások szerepe és értelme, az elvárás Meghatározóan üzleti szerepe is van/lehet/kellene lenni Meghatározóan üzleti szerepe is van/lehet/kellene lenni

7 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 7 A globalizáció és hatásai Gazdasági ésszerűség – koncentráció Mindkét kliensi oldalonMindkét kliensi oldalon Csökken a kliensi/döntéshozói számosság Csökken a döntéshozatal szabadsága Válság – jelentős részben pszichés – mert még nagyobb volna a piacon való maradás igénye

8 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 8 Nemzetköziség Mitől nemzetközi? – a látogatótól – de ekkor a kommunikációnak, a feltételrendszernek is annak kell lenni Néha kiszámíthatatlan – FOODAPEST - Szerbia

9 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 9 Mivel mérjük a trendet? A bevételi oldal egyes részeivel Statisztika, transzparenciaStatisztika, transzparencia Ki a legfontosabb kiállító vagy a látogató?kiállító vagy a látogató?

10 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 10Összehasonlítani? Össze lehet-e hasonlítani? a magyar és a többi ország, főleg a ny-eu-i, világvezető vásárok trendjeit?a magyar és a többi ország, főleg a ny-eu-i, világvezető vásárok trendjeit? A főbb különbség oda muszáj, legalább látogatóként elmenni,oda muszáj, legalább látogatóként elmenni, kik mennek odakik mennek oda kiket engednek, küldenek el az itteniekrekiket engednek, küldenek el az itteniekre A multinacionális kliensek itteni szerepe látogatóként is alig – mert a munkához nem kell és sok idő esik ki, veszélyek.látogatóként is alig – mert a munkához nem kell és sok idő esik ki, veszélyek.

11 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 11 Mégis, kikre számítsunk? Akire támaszkodhatunk – az SME döntéshozók Akire támaszkodhatunk – az SME döntéshozók Azaz, ott van esély, ahol még van döntéshozói számosság Azaz, ott van esély, ahol még van döntéshozói számosság

12 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 12 Mit mondjunk nekik? A kiállítások, vásárok ma: Valódi, eredeti 1-to-1 marketing! Marketing eszközökMarketing eszközök Marketing kommunikációs eszközökMarketing kommunikációs eszközök Üzleti eszközökÜzleti eszközök Innováció-marketing eszközökInnováció-marketing eszközök

13 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 13 Miben üzleti eszköz? Triviális - közvetlen értékesítés (is) Triviális - közvetlen értékesítés (is) Közvetlen üzleti kapcsolatépítés – CRM! Közvetlen üzleti kapcsolatépítés – CRM! Közvetlen visszacsatolásra alkalmas párbeszéd: Közvetlen visszacsatolásra alkalmas párbeszéd: Hogy azt gyárthassam, kínálhassam, amire a vevőnek szüksége van!!!!!! Ez az üzleti folyamatok része, azaz a termék specifikációja Ez az üzleti folyamatok része, azaz a termék specifikációja

14 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 14 Miért állítsanak ki? Bizniszért !!! Mért üzleti és marketing eredményért Mért üzleti és marketing eredményért Hogyan lehet mérni? Rá kell vezetni a kiállítót, hogy tűzzön ki célt, állítson fel hozzá mérési módszert, mérje és ez alapján értékelheti ki Rá kell vezetni a kiállítót, hogy tűzzön ki célt, állítson fel hozzá mérési módszert, mérje és ez alapján értékelheti ki Rá kell szánniuk az időt, energiát Rá kell szánniuk az időt, energiát Hiba, ha az utolsó pillanatban dönt – esélyt sem ad a sikerre Hiba, ha az utolsó pillanatban dönt – esélyt sem ad a sikerre

15 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 15 Markomm? ’B2L’? ’B2L’? sem az ATL–be, sem a BTL–besem az ATL–be, sem a BTL–be Pedig 22–25 milliárd forint Pedig 22–25 milliárd forint Médium, de egyben értékesítési – üzleti csatorna is Médium, de egyben értékesítési – üzleti csatorna is A direkt kommunikáció eszköze A direkt kommunikáció eszköze A helyi miliő meghatározó – szemben a globalizálttal A helyi miliő meghatározó – szemben a globalizálttal

16 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 16 További specialitások Komplex eszköz – térben, időben egyszerre Komplex eszköz – térben, időben egyszerre Mindkét oldal tudatosan és sokat költ a reklám eljuttatására illetve befogadására Mindkét oldal tudatosan és sokat költ a reklám eljuttatására illetve befogadására Maga a kommunikáció AKTUSA Maga a kommunikáció AKTUSA Különleges párbeszédes üzemmód! Különleges párbeszédes üzemmód!

17 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 17 Kivételes jellemzők ‘Azonnal felélt tartós fogyasztású eszköz’ ‘Azonnal felélt tartós fogyasztású eszköz’ Minden egyes kontaktus más és más kiállítás Minden egyes kontaktus más és más kiállítás Garantált minőség Garantált minőség  Különösen alkalmas és költség– hatékony kkv-nek

18 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 18 Csúcsfutás  Nem megismételhető, újra nem játszható, vetíthető, nem raktározható: akkor és ott kell a csúcsot futni  Megítélése, tartalma relatív: felkészültség! - a csúcsfutásra készülni kell  Rövid idő alatt mindenki mindenkivel - nem szokványos üzleti szituáció - („folytatás következik…”)

19 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 19 Látogatói célok KKE

20 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 20 A kiállítói és látogatói célok diszkrepanciája A kiállítók csak 10%-a akar új terméket bemutatni Kiállítói célok Látogatói célok

21 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 21 Médiaérték-mérés Vannak mérőszámok! Hiteles, auditált adatok - CENTREX A valós piaci érték mérőszámai: kiállítók száma és geográfiai kiterjedtségekiállítók száma és geográfiai kiterjedtsége a kiállítások méretea kiállítások mérete a látogatók száma, geográfiai kiterjedtségea látogatók száma, geográfiai kiterjedtsége

22 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 22 Return On Marketing Investment (ROMI) A megtérülés mérése kiemelten fontossá vált: ROI mérését az értékesítési csatorna– jelleg is indokolja. ROI mérését az értékesítési csatorna– jelleg is indokolja. Előre kialakított mérési módszerekkel nyomon lehet követni a találkozások üzleti értékét, hozadékát Előre kialakított mérési módszerekkel nyomon lehet követni a találkozások üzleti értékét, hozadékát Csak előre kitűzött célok (és mérés) esetén lehetséges hatékonyság, eredményesség mérése és a részvétel korrekt záró megítélése – Drága - nem drága! Csak előre kitűzött célok (és mérés) esetén lehetséges hatékonyság, eredményesség mérése és a részvétel korrekt záró megítélése – Drága - nem drága!

23 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 23 A kiállítói eredményesség mérésének folyamata Világos célok - üzleti, marketing, kiállítási párhuzamosan és összhangban a kiállítási részvétel előkészítésével, megvalósításával, follow–up–pal és kiértékeléssel Honnan indulunk Lehetséges mérési pontok Lehetséges mérési módszerek A mérés eszközeinek kialakítása Kiállítás lebonyolítása, a mérhető mérése Mért adatok összesítése, elemzése Eredményesség megállapítása

24 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 24Példák

25 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 25 A szervezői oldal Szervezők összehasonlítása UK, USA, F, I - főként kisebb körben szerveznek UK, USA, F, I - főként kisebb körben szerveznek szakmai kapcsolatrendszerük stabilitása szerintszakmai kapcsolatrendszerük stabilitása szerint D, CZ, PL – kiegyensúlyozottabb piac D, CZ, PL – kiegyensúlyozottabb piac a vezető cégek sok témában vannak jelena vezető cégek sok témában vannak jelen gazdasági hullámvölgyek áthidalása gazdasági hullámvölgyek áthidalása Egyéb különbség: a piac, az ambíciók méretei (a látogatók körében) (a látogatók körében) Kiállításszervezési ambíciók – szakma építése – a szakmai szövetségek szerepének változása

26 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 26 Német B-to-B kiállítók véleménye 2010

27 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 27 Alkalmazott marketing mix

28 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 28 és ezek fontossága (%)

29 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 29 Német trendek (nm)

30 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 30 KKE terület-adatok

31 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 31 KKE látogatói adatok

32 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 32 Francia marketing trendek

33 CENTREX Egyesülés 1977-től, non-profit, ma 7 ország, 20 tag, évi közel 400 kiállítás

34 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 34 Induló tevékenység Kiállításstatisztikai eljárások koordinációja/egységesítése/ Kiállításstatisztikai eljárások koordinációja/egységesítése/ frissítése a térségben Az egységes statisztikai eljárások ellenőrzése, audit Az egységes statisztikai eljárások ellenőrzése, audit A statisztikai áttekinthetőség promóciója A statisztikai áttekinthetőség promóciója

35 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 35 Promóció A kiállítások, mint marketing / értékesítési eszköz közös promóciója, networking A kiállítások, mint marketing / értékesítési eszköz közös promóciója, networking Kibővített honlap, TUDÁSKÖZPONT Kibővített honlap, TUDÁSKÖZPONT Public domain ésPublic domain és Tagi oldalakTagi oldalak Közös promóciós anyag (látogatók, kiállítók felé) Közös promóciós anyag (látogatók, kiállítók felé)

36 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 36 Hogyan? Statisztikai kiadvány + nemzetközi kiadványokban Statisztikai kiadvány + nemzetközi kiadványokban Audit koordináció Audit koordináció Tudásközpont Tudásközpont Szervezési know-how Szervezési know-how Kutatások, tanácsadás Kutatások, tanácsadás Fórumok (1-to-1) Fórumok (1-to-1)

37 CENTREX - a kiállítási tudásközpont 37 Kiállítani? A XXI. században? KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "Kiállítani? A XXI. században? MARESZ Nap 2011 Szakkiállítások trendjei Kiállítások a válság után Hogyan használjuk a kiállításokat, mint marketing eszközt?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések