Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr.Orosz Gyuláné Motiváció-orientált matematikaoktatás Igen, a matematikaóra is lehet érdekes, hasznos, de még több is annál…

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr.Orosz Gyuláné Motiváció-orientált matematikaoktatás Igen, a matematikaóra is lehet érdekes, hasznos, de még több is annál…"— Előadás másolata:

1 Dr.Orosz Gyuláné Motiváció-orientált matematikaoktatás Igen, a matematikaóra is lehet érdekes, hasznos, de még több is annál…

2 Dr.Orosz Gyuláné Motiváció értelmezései Motiváció-latin eredetű szó:cselekvés ösztönzői, kiváltói Motiváció-latin eredetű szó:cselekvés ösztönzői, kiváltói Motívum: erkölcsi indíték,indítóok Motívum: erkölcsi indíték,indítóok A szakkönyvek értelmezései:didaktikai alapelv,metodikai jellegű fejlesztési feladatok egyike a matematika tantervben,matematikatanítás tudományos alapelve,gyűjtőfogalom,tevékenységre késztető belső feszültség,stb. A szakkönyvek értelmezései:didaktikai alapelv,metodikai jellegű fejlesztési feladatok egyike a matematika tantervben,matematikatanítás tudományos alapelve,gyűjtőfogalom,tevékenységre késztető belső feszültség,stb.

3 Dr.Orosz Gyuláné Motiválás területei. Affektív(érzelmi):pozitív érzelmi viszony,azonosulás a tanárokhoz,társakhoz,szülőkhöz. Affektív(érzelmi):pozitív érzelmi viszony,azonosulás a tanárokhoz,társakhoz,szülőkhöz. Kognitív(értelmi): nyílt,aktivitásra,önálló ismeretszerzésre ösztönző. Kognitív(értelmi): nyílt,aktivitásra,önálló ismeretszerzésre ösztönző. Effektív(morális):erős,akaratra,felelőss ég vállalásra ösztönző. Effektív(morális):erős,akaratra,felelőss ég vállalásra ösztönző.

4 Dr.Orosz Gyuláné Motiválási lehetőségek a tanítási órákon Motiváló tanítási eljárás:igényes,tudatos tervezőmunka ösztönzi a tanulót. Motiváló tanítási eljárás:igényes,tudatos tervezőmunka ösztönzi a tanulót. Motivációs bázis megfelelő legyen. Motivációs bázis megfelelő legyen. A matematika tanulása sikeresebb:ha a tanulóban kialakul az érdeklődés,a problémák megoldásának, az ismeretek megszerzésének vágya, az erőfeszítés képessége. A matematika tanulása sikeresebb:ha a tanulóban kialakul az érdeklődés,a problémák megoldásának, az ismeretek megszerzésének vágya, az erőfeszítés képessége. Tanítás minősége,motiváló tényezők sokasága. Tanítás minősége,motiváló tényezők sokasága.

5 Dr.Orosz Gyuláné Tanulási motivációt fokozó hatások Tanuláshoz kedvező előfeltételek:kedvező kedélyállapot,tanulási célok tisztázása, problémaszituációk újdonságtartalma. Tanuláshoz kedvező előfeltételek:kedvező kedélyállapot,tanulási célok tisztázása, problémaszituációk újdonságtartalma. Munkaformák helyes aránya. Munkaformák helyes aránya. Tanulás tanítása,önképzés,önellenőrzés Tanulás tanítása,önképzés,önellenőrzés Differenciált nehézségű feladatok. Differenciált nehézségű feladatok. Óra légköre,bizalom erősítése,türelem Óra légköre,bizalom erősítése,türelem Optimális értékelés,konstruktív bírálat Optimális értékelés,konstruktív bírálat

6 Dr.Orosz Gyuláné Motiváció a matematikaórákon Gyermek-közeli problémák,szellemesek,érdekesek. Gyermek-közeli problémák,szellemesek,érdekesek. Önálló gondolkodást,öntevékenységet fejlesztik. Önálló gondolkodást,öntevékenységet fejlesztik. Figyelem és érdeklődés felkeltésének lehetőségét magukban hordozzák. Figyelem és érdeklődés felkeltésének lehetőségét magukban hordozzák. Hatékonyságot növelhetik. Hatékonyságot növelhetik. Pozitív viszonyt alakítanak ki a matekhoz. Pozitív viszonyt alakítanak ki a matekhoz.

7 Dr.Orosz Gyuláné Motiválási lehetőségek területei Tananyag tartalma:változatos megközelítés,megoldatlan problémák ösztönző hatása,gyakorlati élet,matematika haszna,alkalmazási lehetőségek,többféle megoldás keresése. Tananyag tartalma:változatos megközelítés,megoldatlan problémák ösztönző hatása,gyakorlati élet,matematika haszna,alkalmazási lehetőségek,többféle megoldás keresése. Módszerek,eszközök,munkaformák motivációs lehetőségei: játékok,versenyfeladat,rejtvények,fejtörők,bűvös alakzatok,matematikatörténeti érdekességek búvárkodás,anekdoták,egypercesek,matematikai humor,meglepő eredmények, szokatlan,furfangos,tréfás,megtévesztő problémák. Értékelés,tanár személye. Módszerek,eszközök,munkaformák motivációs lehetőségei: játékok,versenyfeladat,rejtvények,fejtörők,bűvös alakzatok,matematikatörténeti érdekességek búvárkodás,anekdoták,egypercesek,matematikai humor,meglepő eredmények, szokatlan,furfangos,tréfás,megtévesztő problémák. Értékelés,tanár személye.

8 Dr.Orosz Gyuláné Tanulók véleménye (EKF gyakorlóiskola diákjai) „Jó hangulat,érthető magyarázat,tanár lelkesedése, „Jó hangulat,érthető magyarázat,tanár lelkesedése, érdekes, tréfás feladatok,nem könnyűek,nem nehezek,új dolgokról tanulunk,változatos,van versenyfeladat érdekes, tréfás feladatok,nem könnyűek,nem nehezek,új dolgokról tanulunk,változatos,van versenyfeladat humoros, gondolkodtató feladatok,sok játék,sikerélmény,több önálló munka,érdekes szöveges problémák, humoros, gondolkodtató feladatok,sok játék,sikerélmény,több önálló munka,érdekes szöveges problémák, több gyakorlás,nem túl nehéz feladatok,lehet ötöst kapni,…” több gyakorlás,nem túl nehéz feladatok,lehet ötöst kapni,…”


Letölteni ppt "Dr.Orosz Gyuláné Motiváció-orientált matematikaoktatás Igen, a matematikaóra is lehet érdekes, hasznos, de még több is annál…"

Hasonló előadás


Google Hirdetések