Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged. A tanórai pedagógusteljesítmény diagnosztikus modellje Monoriné Papp Sarolta 06/20 978-17-03.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged. A tanórai pedagógusteljesítmény diagnosztikus modellje Monoriné Papp Sarolta 06/20 978-17-03."— Előadás másolata:

1 Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged

2 A tanórai pedagógusteljesítmény diagnosztikus modellje Monoriné Papp Sarolta 06/

3 A kutatás támogatója Oktatásért Közalapítvány (Oktatást segítő közpolitikai tudományos kutatások támogatása)

4 A kutatás célja A pedagógus tanórai teljesítményének illetve magatartásának feltárására, a fejlesztő beavatkozási pontok kijelölésére alkalmas indikátorrendszer kidolgozása a STEP 21 modell segítségével

5 EGYÜTTMŰKÖDÉS Elérhetőség, megszólíthatóság A beavatás, Tájékoztatás alapossága Az elvárások egyértelműsége Reflektivitás, fogékonyság a visszajelzésekre Elfogulatlanság, tárgyszerűség Bevonás, körültekintő figyelembe vétel Méltányosság, igazságosság

6 ÖNFEJLESZTÉS Cél- és értékracionalitás Legitimitás/ egyeztetettségMegtervezettség Nyomonkövetettség A folyamat megfelelősége Hatásosság Fenntarthatóság, kiterjeszthetőség

7 SZAKMAI MEGBÍZHATÓSÁG CélszerűségJogszerűségSzakszerűségHatékonyság Eredményesség RugalmasságKiszámíthatóság

8 Szakértői rendszer - (kritériumfa) fejlesztése „a jól megválasztott indikátorok ereje abban rejlik, hogy a figyelmet a döntő kérdésekre irányítják” Oktatás és képzés 2010 (Education at a Glance)

9 Társadalmilag releváns teljesítmény- értékelési kritériumok Arról szólnak, hogy összességében, akár laikusként is - milyennek tartjuk (a pedagógust, az iskolát stb.) Szakmailag releváns teljesítmény- ellenőrzési kritériumok Arról szólnak, hogy a szakma szabályai szerint mit és hogyan kellene csinálnia (pedagógusnak, iskolának stb.) Iskolán kívülről adódó kritériumok

10 Iskolán belülről adódó kritériumok Iskolai szinten releváns teljesítménymutatók (Arról szólnak, hogy ténylegesen mit kell az adott iskolának/ az adott iskolában csinálnia egy pedagógusnak – azaz, hogy mit tekintenek az adott iskolában PP-azonosnak) Pedagógus-szinten releváns teljesítmény-indikátorok (Arról szólnak, hogy ténylegesen mit tesz az adott pedagógus – azaz hogy tulajdonképpen mi (hogyan, milyen eredménnyel stb.) történik a konkrét tanítási folyamatban.)

11 A PEDAGÓGUS hatékonyságának tényezői Tanítási - tanulási kedv nyitottság Optimális tanulásszervezési eljárás Alkalmas módszer Adekvát információtechnika Megfelelő időgazdálkodás Az erőforrások tényleges kihasználása Ráfordításokkal arányos hozzáadott érték

12 Gondolattérkép készítése Csoportmunka Optimális tanulásszervezési eljárás Hatékonyság Példa a hatékonyság felbontására

13 2. Tesztelés - előkutatás Pedagógusok tanórai megfigyelése

14

15 Az indikátorrendszer tisztításának szempontjai Logikai szint megfelelősége Fogalmi megfelelőség Tartalmi lefedettség Sorrendiség Hézagmentesség

16 A PEDAGÓGUS reflektivitásának tényezői Az objektív tanulói szükségletek felismerése Az aktuális tanulói viszonyulások észlelése A tanulói tudás- állapotváltozás/ stagnálás észlelése A spontán tanulói (vissza)jelzések figyelemmel kísérése Direkt tájékozódás a tanulói igényekről, elvárásokról Tanulói probléma- feltárás differenciált módszerek alkalmazásával Saját tevékenységre vonatkozó tanulói vélemények megismerése

17 A PEDAGÓGUS eredményességének tényezői Pozitív tanulói viszonyulás A tantervi minimum tudása Kimutatható kompetencia- és teljesítmény- növekedés Képességeknek megfelelő tanulói teljesítmény Nyilvános (külső) megmérettetésen való megfelelés Önálló ismeretszerzésre, önfejlesztésre való képesség Sikeres továbbtanulás a következő iskolafokon

18 Folytatás: akciókutatás – informatikai támogatással A pedagógusokban élő konceptuális keretek újraalkotásától az indikátorrendszer és a hozzátartozó eljárások többszörös korrekcióján át egy érvényes, szélesebb körben alkalmazható, megbízható diagnosztikai eszközcsomag létrehozásáig

19

20 A tanórai pedagógusteljesítmény diagnosztikus modellje Monoriné Papp Sarolta 06/


Letölteni ppt "Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged. A tanórai pedagógusteljesítmény diagnosztikus modellje Monoriné Papp Sarolta 06/20 978-17-03."

Hasonló előadás


Google Hirdetések