Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

A pedagógusok minősítési rendszere
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A pedagógusminősítési rendszer
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Méltányossági elvek a közoktatásban
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Pedagógusok az együttnevelésről Keller Magdolna Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudomány Tanszék Eger.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
A szaktanácsadó szerepe a pedagógus minősítő eljárásában Wölfling Zsuzsanna közoktatási szakértő
Az igazgató szerepe a pedagógus minősítési eljárásában
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
A portfólió - óvodai szakterület
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
A beiskolázás előkészítése
„Az ormokra nem hívják az embert, oda fel kell kapaszkodni!”
A fejlesztő célú szaktanácsadás
Tájékoztatás a pedagógus minősítési rendszer bevezetéséről
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Pedagógusminősítés, tanfelügyelet
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Minősítések a szakértő szemével
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Kertvárosi Általános Iskolája
Innovációs Munkaközösség beszámolója 2014/2015. tanév
Pedagógusminősítés és tanfelügyelet 2015 KÖSZOE Kecel,
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógus életpálya Ellenőrzés, értékelés, minősítés Budapest, november 17. Környei László szakmai igazgató.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
30 órás Akkreditált továbbképzés viselkedészavarokról pedagógusoknak, szülőknek Reményi Tamás A képzések időpontjai a következők: 1. Blokk -10.
Barcsák Marianna KPSZTI
Teljesítményértékelés az óvodában
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
CSOPORTNAPLÓ MÓD - SZER - TÁR ANYAGÁNAK FELHASZNÁLÁSÁVAL.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Tanácsok a portfólió készítéséhez
2018/2019 tanév.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
A képzések helyszínei, időpontjai: a képzés előtt egy héttel
Előadás másolata:

Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében Cselikné Juhász Ildikó

Kérdéseink Mi volt a három kiemelkedően pozitív tapasztalat? Mi az, ami a legnagyobb nehézséget okozta? Milyen módosító javaslatok vannak a döntéshozók felé a vonatkozó jogszabályok, valamint a minősítő eljárásrendre vonatkozóan?

Kéttannyelvű intézmény Válaszadók Óvoda Általános iskola Gimnázium Kéttannyelvű intézmény Nemzetiségi iskola

Földrajzi eloszlás Budapest, Nyíregyháza, Szeged, Nagykőrös, Győr, Mágocs, Mohács, Pécs

Mi volt a három kiemelkedően pozitív tapasztalat? Szakértőkről vélemények - szakmai felkészültségük kiváló, - tájékozottak, - mindenben segítenek, - bátorítóak voltak. Ellensúly az intézményvezető Támogató intézményi környezet

Mi volt a három kiemelkedően pozitív tapasztalat? Pedagógus - tematizált dokumentálás, - büszke kollégák, - reflektív gondolkodás, - motiváló a lehetőség, - létezik 100%-os minősítés, - egymástól tanulás, - közösségformálás.

Mi az, ami a legnagyobb nehézséget okozta? Felület: nehéz kezelni, lassú, nem lehetett minden vezetőt delegálni a bizottságba Rendszer: sok az indikátor, a gyerekek fotóit nem lehet feltölteni, időigényes. Vezető: nem volt előzetes felkészítés, rövid volt az idő a netes felületen való elemzésre, nem Mesterpedagógus, mégis minősít.

Mi az, ami a legnagyobb nehézséget okozta? Tanár: A kéttanynelvűeket ki minősíti? Nem szakvizsgás 50 éves Szakvizsgások különbségei Az órakedvezmények által felszabadult órákat nem látta el a KLIK Terheli a sok dokumentum írása Nehézséget okoz a számítógépet nehezen kezelőknek a munka

Módosító javaslatok Az informatikai felület egyszerűsítése A minősítést tanévre tervezni Intézményvezető delegálhassa magát az intézményegységbe. A pedagógus értékelését minden résztvevő láthassa a felületen – az intézményvezető is. Szülői engedéllyel a gyerekekről készült képek használhatóak legyenek. A szaktanácsadói látogatás eredménye része legyen a minősítési eljárásnak.

Módosító javaslatok A kéttannyelvű terület és a művészeti szakértői, szaktanácsadói képzése Pedagógusképzés iskola „fejkvótás” támogatása (több szakvizsgás) Felesleges a tematikus terv írása Kevesebb feladattal minősíteni Rosszul estek a kijelölt eljárási időpontok törlése. Kevés minősítés volt az idei tanévben.

Szép nyarat, jó pihenést kívánok! Köszönöm a figyelmet!