Minősítések az intézményvezetői vélemények tükrében Cselikné Juhász Ildikó
Kérdéseink Mi volt a három kiemelkedően pozitív tapasztalat? Mi az, ami a legnagyobb nehézséget okozta? Milyen módosító javaslatok vannak a döntéshozók felé a vonatkozó jogszabályok, valamint a minősítő eljárásrendre vonatkozóan?
Kéttannyelvű intézmény Válaszadók Óvoda Általános iskola Gimnázium Kéttannyelvű intézmény Nemzetiségi iskola
Földrajzi eloszlás Budapest, Nyíregyháza, Szeged, Nagykőrös, Győr, Mágocs, Mohács, Pécs
Mi volt a három kiemelkedően pozitív tapasztalat? Szakértőkről vélemények - szakmai felkészültségük kiváló, - tájékozottak, - mindenben segítenek, - bátorítóak voltak. Ellensúly az intézményvezető Támogató intézményi környezet
Mi volt a három kiemelkedően pozitív tapasztalat? Pedagógus - tematizált dokumentálás, - büszke kollégák, - reflektív gondolkodás, - motiváló a lehetőség, - létezik 100%-os minősítés, - egymástól tanulás, - közösségformálás.
Mi az, ami a legnagyobb nehézséget okozta? Felület: nehéz kezelni, lassú, nem lehetett minden vezetőt delegálni a bizottságba Rendszer: sok az indikátor, a gyerekek fotóit nem lehet feltölteni, időigényes. Vezető: nem volt előzetes felkészítés, rövid volt az idő a netes felületen való elemzésre, nem Mesterpedagógus, mégis minősít.
Mi az, ami a legnagyobb nehézséget okozta? Tanár: A kéttanynelvűeket ki minősíti? Nem szakvizsgás 50 éves Szakvizsgások különbségei Az órakedvezmények által felszabadult órákat nem látta el a KLIK Terheli a sok dokumentum írása Nehézséget okoz a számítógépet nehezen kezelőknek a munka
Módosító javaslatok Az informatikai felület egyszerűsítése A minősítést tanévre tervezni Intézményvezető delegálhassa magát az intézményegységbe. A pedagógus értékelését minden résztvevő láthassa a felületen – az intézményvezető is. Szülői engedéllyel a gyerekekről készült képek használhatóak legyenek. A szaktanácsadói látogatás eredménye része legyen a minősítési eljárásnak.
Módosító javaslatok A kéttannyelvű terület és a művészeti szakértői, szaktanácsadói képzése Pedagógusképzés iskola „fejkvótás” támogatása (több szakvizsgás) Felesleges a tematikus terv írása Kevesebb feladattal minősíteni Rosszul estek a kijelölt eljárási időpontok törlése. Kevés minősítés volt az idei tanévben.
Szép nyarat, jó pihenést kívánok! Köszönöm a figyelmet!