Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI."— Előadás másolata:

1 MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS, TANFELÜGYELET, MIN Ő SÍTÉS A 2015/16. NEVELÉSI ÉV TAPASZTALATAI A VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN. Az NPK Tanfelügyeleti és minősítési szakértők tagozatának tagjai által összegyűjtött tapasztalatok, vélemények, javaslatok alapján TANUSÍTVÁNY Megfelelt

2 VÁLTOZÁSOK Megkezd ő dtek az intézményi önértékelések ( munkacsoportok, elvárásrendszer kidolgozása, önértékelési szabályzat, önértékelésiterv, önértékelési program)

3 VÁLTOZÁSOK Jogszabályok Kézikönyvek Útmutató Egyszer ű bbé, könnyebbé tette a tanévre vonatkozóan az eljárásokat

4 Önértékelés A fejlődést, a változást segíti elő, mert: - rávilágít a fejlesztésre szoruló területekre, - önfejlesztési tervet kell készíteni - megtanít az önértékelésre MEGERŐSÍTÉS Megteremti az egymástól aló tanulás lehetőségét, egymás szakmai munkájának megismerését. Egységes szempontok szerint értékel Előkészíti a tanfelügyeleti ellenőrzést Segíti az intézményi dokumentáció színvonalasabbá válását Jó informatikai háttér (????)

5 Önértékelés Az intézményi elvárások, nincsenek összhangban az intézményi dokumentumokkal (PP; SZMSZ, HT,…) – értelmezési hibák Sablonos – pl: nagyon hasonló kérdőívek, nagyon hasonló válaszok, kevés információ Plusz feladatot hárít minden érintettre a munkaköre mellett (túlterheltség ???) Intézményenként változó a minőség – sokan csak kötelességből végzik – elveszik a lényeg!!!!! Sok esetben nem került feltöltésre az eredmény, a kérdőívek nem lettek kitöltve – MIÉRT??!!!! Kevés volt a felkészítés, a felkészülési idő az önértékelési feladatok elvégzéséhez.

6 Önértékelés Nem sikerült a vezetőkkel megértetni, hogy a pedagógus önértékelés beleillik a vezetői ellenőrzések, hospitálások rendszerébe. JAVASLATOK MÁR 2016 JANUÁRJÁBAN -Pedagógus önértékelés 5 évente -Kérdőívek átdolgozása

7 Tanfelügyelet Pozitív irányba történő változások Dupla tanfelügyeletek törlése Minősített kollégák tanfelügyeletének törlése Jegyzőkönyv egyszerűsítése Interjúk

8 Tanfelügyelet Szakmai fejlődés Visszajelzés arról, hogy hol tartunk most Az ellenőrzések miatt rendszeresebbé vált az elvárásoknak való megfelelés A mindennapi gyakorlatba is bekerülnek új pedagógiai módszerek, eredmények Külső visszajelzés a pedagógus munkájáról, külső kontroll Jól kidolgozott, ezáltal kellően egységes szemléletű eljárás. A kézikönyv jó eligazítást ad az eljárásrendekkel kapcsolatban. Elemzési szempontokat is kínál!

9 Tanfelügyelet  Felesleges interjúztatás (van előzménye a BECS által) (Erre vonatkozóan már volt januárban is megoldási javaslat)  A kérdőívek eredményei általában használhatatlanok – nem reálisak(?)  A dokumentumok nem állnak időben rendelkezésre  Fordított sorrendben került sor a bevezetésre  Azzal, hogy a tanfelügyelet kikerült a rendszerből (nem számít be a minősítésbe) elvesztette súlyát és jelentőségét.  A tanfelügyelet intézmény (vezető) részéről történő többszöri lemondásának nincs semmiféle következménye.

10 Tanfelügyelet  Tisztázni kell, hogy mely vezetők esetében szükséges s vezetői tanfelügyelet. Nem csak a szervezetileg és szakmailag önálló vezetők kerülnek vezetői ellenőrzésre, de úgy történik az ellenőrzésük, mintha önállóak lennének. Ebből az következik, hogy a pl. tagintézmény vezetőt a az intézményvezető dokumentumai (PP, Munkaterv, Beszámoló, SZMSZ) és a saját vezetői pályázata alapján értékelünk. Ez nem korrekt. Olyan fejleszthető területeket írunk elő ebből kifolyólag, amit ő nem tud fejleszteni, mert nem hatásköre.

11 Minősítés Egységes kritériumok Az útmutatóban sok dokumentumminta van – ez nagy segítség Részletesen kidolgozott külső értékelési mód. Az indikátorok révén egységes a szakértői gyakorlat. Elfogadottá vált a A szakmai betekintés más munkájába újabb inspirációt ad Jó gyakorlatok, más intézményekben lévő jó megoldások átvétele Szakmai fejlődés lehetősége A minősített kollégák sikerként élték meg Nagyon komoly szakmai megerősítés

12 Minősítés  Plágiumvizsgálat  Útmutató változásairól időben kapjunk tájékoztatást, hogy legyen idő annak áttanulmányozására, értelmezésére  Mindkét szakértő legyen szakos  Feszültségforrás a - minősített és a minősítést elutasítók között - a régi és az új értékelési rendszer szerint minősült kollégák között  A sok időpont módosítás hitelteleníti a rendszert.  A pedagógusok minősítésre történő felkészítése – legyen folytatása a megkezdett folyamatnak -

13 Szakértői tevékenység „ Személyes” problémáinkszabályozási hiányosságok(?)  Kötött munkaidő neveléssel-oktatással le nem kötött részének szabályozása szakértői (szaktanácsadói) feladatot ellátó kollégáink tekintetében.  Költségtérítés (nem fedezi a tényleges költségeket, nem történik meg az időbeni kifizetés)  INGYENES!!! megújító továbbképzések szervezése

14 Szakértői tevékenység  Magasabb vezetői beosztásban lévők számára a kötelező látogatások számának csökkentése  A szabadnap átnevezése szakértői munkanapra – feszültség forrása  Kirendelések számának aránytalansága  Jogszabály és az Oktatási Hivatal által kiadott szakértői tájékoztatók nincsenek minden esetben szinkronban  Nem kapunk megfelelő segítséget a „vitás” ügyekben!  Szakképzés területén nagyon sok a bizonytalan tényező

15 ....és a továbbiakhoz Köszönöm a megtisztelő figyelmet !


Letölteni ppt "MEGJEGYZÉ S: A dián látható kép kicseréléséhez jelölje ki és törölje a képet. Ezután a helyőrző Képek ikonjára kattintva szúrja be a kívánt képet. AZ INTÉZMÉNYI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések