Szakképzési közfeladatok a Kamarában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pásztor Tibor főosztályvezető
Advertisements

A TÁMOP projekt intézményi hatásai a Somogyi TISZK-ben Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes Kispéter Sándor Főigazgató-helyettes.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Jogszabályok, jogszabály módosítások, vitaanyagok a szakképzésben
AZ ISKOLAI RENDSZERŰ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
Sarkadi Zsolt, Sz-Sz-B Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Kamarai szerepvállalás a Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottságok munkájában.
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A gazdasági kamarák feladata, célja a szakképzésben 2013.
Mátyus Mihály Osztályvezető
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Gyakorlati képzőhelyek ellenőrzése A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési Önkormányzati Szabályzata ( )
Ágazati szakképzés változásai
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Szakképzési dokumentumok
NAK, Szakképzési Igazgatóság
NAK, Szakképzési Igazgatóság
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Szakmai vizsgák az egészségügyi szakképzésekben
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A STRATOSZ SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATA 2008 TÁJÉKOZTATÓ DIASOROZAT A STRATOSZ KORSZERŰSÍTETT SZAKKÉPZÉSI SZABÁLYZATÁHOZ KÉSZÜLT: AZ MKIK TÁMOGATÁSÁVAL, A STRATOSZ.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
A kamarai garanciavállalás jogi kérdései
A kamarai garanciavállalás bevezetésének és a tanulószerződés megkötésének informatikai háttere FEBRUÁR 26. BUDAPEST.
A kamara szerepe a duális szakképzésben január 27.
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény FÉMES NAPOK Fejér megye szakképzési helyzete, különös tekintettel a fémipari szakképzésre Dávid Lajos - Fejér.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
A NMH Szak- és felnőttképzési Igazgatóságának államigazgatási, szolgáltatási és fejlesztő tevékenysége szakképzési tanévnyító Modláné.
A Kereskedelmi és Iparkamarák szakképzési feladatai 2012.
Fényreklámgyártó szakma hivatalos szakképzési lehetőségei Csányi Róbert NSZFH
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Az agrárium munkaerőigényeinek kiszolgálása agrárkamarai eszközökkel és az iskolák együttműködésével Hódmezővásárhely, Pataki Tamás.
Vörös-Gubicza Zsanett oktatási és képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara október 10.
Változások és új lehetőségek a szakképzésben 2016.
Az egyházi szakképzés helyzete Koblencz Attila
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Szakképzési pályaorientációs fórum
Határokon átívelő projektek.
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
PÁLYAVÁLASZTÁS? SZAKMAVÁLASZTÁS?
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

Szakképzési közfeladatok a Kamarában

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara SZAKKÉPZÉSI RENDSZER TÁMOGATÁSA MINT SZOLGÁLTATÁS A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szolgáltatási közfeladatai keretében ellátja a szakképzésről, a felnőttképzésről szóló törvényekben és végrehajtási rendeleteikben, a kapcsolódó egyéb jogszabályokban, valamint a szakképesítésért felelős miniszterrel kötött megállapodásban meghatározott feladatokat. A feladatellátás stratégiai kereteit a Kormány és NAK között 2013. június 17-én megkötött megállapodás jelölte ki. A szolgáltatás nyújtása a külön erre a célra fenntartott Szakképzési Igazgatóság keretein belül valósul meg. Az igazgatóságon 7 központi és egy-egy megyei munkatárs látja el a feladatokat.

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara FŐBB FELADATCSOPORTOK A NAK közvetíti a gazdaság igényeit a döntéshozók, a szakképző intézmények és a pályaválasztó fiatalok irányába. A gazdaság elvárásainak figyelembe vételével fejleszti az ágazati szakképesítések rendszerét, javaslataival segíti a szakmastruktúra korszerűsítését, a követelmények szabályozását. Nyilvántartja és ellenőrzi a duális képzésben részt vevő gyakorlati képzőhelyeket, szerepet vállal a gyakorlati oktatók képzésében. Szervezi a szintvizsgákat, a tanulmányi versenyeket és a mesterképzést. Segíti a pályaorientációt, a fiatalok pályaválasztását.

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Eredmények 2014-ben: 600 gyakorlati képzőhely ellenőrzése, 900 új képzőhely nyilvántartásba vétele 50-60 gyakorlati oktató továbbképzése 250 szintvizsga megszervezése (~ 4.000 szakiskolai tanuló) 500 iskolai rendszerű és 1500 tanfolyami vizsga bizottságának delegálása (~ 39.000 fő) mintegy 4000 tanulószerződés gondozása az OKJ mező- és élelmiszergazdasági, valamint környezetvédelmi szakképesítéseinek gondozása, OKJ módosítás kezdeményezése szakmai tanulmányi versenyek szervezése 28 szakmában, 8 elektronikus szakmai oktatási anyag a mesterképzéshez két új szolgáltatás fejlesztése (Ágazati Munkaerő-piaci Barométer és Tanulói felelősségbiztosítás NAK tagoknak) A Barométer még tesztelés alatt áll, nem nyilvános, a felelősségbiztosítás éles!

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

ISKOLÁK FOGLALKOZÁSOK ISKOLÁK FOGLALKOZÁSOK SZAKKÉPESÍTÉSEK KÉRDŐÍV KITÖLTÉS SZAKKÉPESÍTÉSEK STATISZTIKA

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara A szakképzésről szóló törvény előírása értelmében a tanulók által okozott károk fedezetére a gyakorlati képzést szervezőnek felelősségbiztosítást kell kötnie. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a gyakorlati képzést folytató tagjai javára csoportos felelősségbiztosítási szerződést kötött, amely a gyakorlati képzésben résztvevő tanulóknak okozott esetleges károk, sérelemdíj iránti igények, illetve a tanulók által, a gyakorlati képzést folytató szervezetnek vagy harmadik személyeknek okozott károk és sérelemdíj iránti igények, illetve az OEP regressz fedezetére szolgál. A szakképzésről szóló 2011. évi CLXXXVII. törvény 70. § (3) bekezdése szerint „A gyakorlati képzésen részt vevő tanuló részére a gyakorlati képzés szervezője – a tanuló által okozott, de a tanuló által meg nem térített károk fedezetére – felelősségbiztosítást köteles kötni.” A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a gyakorlati képzőhelyek ellenőrzése során, valamint a gyakorlati képzést folytató gazdálkodó szervezetek, iskolák jelzései alapján azt érzékelte, hogy a jogszabályban előírt felelősségbiztosítás megkötése – tekintettel arra, hogy egyedi esetekben a biztosítók a tanuló gazdálkodónak okozott dologi kárát nem, vagy nagyon magas díjon vállalnák – aránytalan terhet jelent a gazdálkodóknak, eseteként ezek megkötése el is marad. A biztosítás rendezetlensége miatt a gazdálkodók vonakodnak a korszerű, drága gépek kezelését – melyeket sok esetben hitelre, vagy támogatásból vásároltak – a tanulókra bízni. Ezzel a duális képzés nem tudja betölteni funkcióját és nem szolgálja a szakképzés megújítását, a képzés szakmai színvonalának emelését. Fentiek miatt a Szakképzési Igazgatóság kezdeményezte egy olyan biztosítási csomag kidolgozását, amely összevontan kezelné a kockázatokat a gyakorlati képzést szervezőt és a gyakorlatot végző tanulót illetően, így tartalmazza a munkáltatói felelősségbiztosítási, valamint a gyakorlati képzést szervezők felelősségbiztosítási fedezetét és a tanulók által okozott károk is kiterjednek mind a munkáltató, mind harmadik személy felé. A szolgáltatási díjcsomag mint NAK szolgáltatás a következő előnyökkel jár: a konstrukció egyedi, jelentős kárfedezeteket tartalmaz, és nem érhető el a piacon a duális képzésben résztvevő tagságunknak csak rajtunk keresztül; csak a szerződő NAK hozzájárulásával csatlakozhat pártoló NAK tag, így akár iskola, vagy egyéb gazdasági szervezet is élvezheti az előnyét; a kockázati kör nagysága miatt jelentős volumen kedvezményt érvényesítettünk (a tanulóra eső díj nagysága 350 Ft/hó körül mozog); egyszerű ügyvitelű, a NAK-hoz sorolt minden tevékenységi körre, és tagsági díjtól – azaz gazdálkodó méretétől – függetlenül adható szolgáltatás; on-line platform a kárbejelentésre és a kárnyilvántartásra, 48 órán belüli kárfelméréssel; a munkáltatói felelősségben az OEP regressz is térül (A biztosító szolgáltatási kötelezettsége kiterjed a biztosítottnak a biztosítási eseménnyel összefüggésben az Egészségbiztosítási Pénztárral és/vagy a Nyugdíjbiztosítási Igazgatósággal szemben keletkezett megtérítési kötelezettségére is, a munkabaleset kapcsán a munkavállalónak nyújtott egészségbiztosítási ellátás, valamint baleseti nyugellátás vonatkozásában.); kármentesség esetén díj visszatérítési opciót is tartalmaz. Általános és szolgáltatás felelősségbiztosítás: 60 millió Ft/káresemény Munkáltatói felelősségbiztosítás 30 millió Ft/káresemény A tanulók által, a gyakorlati képzést folytató szervezetnek okozott károk 10 millió Ft/káresemény

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara KÖZÉPTÁVÚ CÉLKITŰZÉSEK: A NAK célja, hogy a gazdaság szereplői és az iskolák közösen vállaljanak felelősséget a jövő szakembereinek képzésében. TÁMOGATJUK A SZAKKÉPESÍTÉSÉRT FELELŐS MINISZTERT a Tessedik Sámuel Szakképzési Koncepcióban megfogalmazott fejlesztési elképzelések megvalósításában, a duális szakképzés ágazatai modelljének kialakításában, a szakmaszerkezeti döntések meghozatalában, az agrár felnőttképzési és vizsgaközpontok hálózatának kialakításában és működtetésében, az agrár és élelmiszeripari szakképzés népszerűsítésében, a pályaorientációban.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet!