A néphagyományok, jeles napok, ünnepi szokások szerepe az óvodai nevelésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
Óvoda.
Ünnepek.
Kis csoport szeptember
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
Készítette: Pánczél Emiliána Dolóresz 
H Ú S V É T P R O J E K T TÁMOP pályázat
A koragyermekkori nevelésről
Rítus és színház. Isten – szól a mese – a teremtés hetedik napján azt tapasztalta, hogy halálos unalom uralkodik mindenek felett, és akkor rájött, hogy.
Gondviselés Óvoda – Eltelt 16 év…
Társadalmi tényezők szerepe a párválasztásban és a családi életben Herczog Mária Budapest, novenber 9.
SZONEK Liszt Ferenc Utcai Bölcsőde és Óvoda Szentlőrinc
A karácsonyi ünnepkör.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Kastélykert Körzeti Óvoda
Fecske úti Óvoda bemutatása
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Szóbeli felvételi Kérdéskidolgozás. Ember és természet 1.Melyek hazánk természeti kincsei? Őrség, Kardoskúti Fehértó, Füzéri vár, Ipolytarnóc, Hévízi-tó,
„ Ha a jövő évről akarsz gondoskodni - vess magot Ha egy évtizeddel számolsz - ültess fát Ha terved egy életre szól - embert nevelj! ”
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
Óvodai szülői klub Kisvaszaron
Készítette: Mgr. Szarka Zsuzsanna
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Határmenti hagyományok megismerése és megőrzése Cunoaşterea şi conservarea obiceiurilor şi tradiţiilor din zona transfrontalieră.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
2009 / 2010 TANÉV ESEMÉNYEI - töredékek -. Tanévnyitó.
PROGRAM.
ÚT AZ ÖRÖKÖS ZÖLD ÓVODÁHOZ
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
„A Zöld Óvoda megvalósult gyakorlata”
Adventi forgatag Balassa Bálint Gazdasági Szakközépiskola és Szakiskola december 19.
Ünnepek © Németh György.
Nyugodt légkör, barátságos környezet játszóudvar műfüves pálya.
Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodája. Tehetségpontunk Humán erőforrás Speciális képesítések Tehetségműhelyeink: -Borsószem bábcsoport -Kismesterségek -Gyermektorna.
Kereszténység - nevelés
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Napközis beszámoló 2008/2009 I. félév. Napközis csoportok Óvodai csop.:3 gyermek /Katraniczné Suvada Rózsa, Németh Szilvia/ Fogl.I.csop.:4 gyermek / Csipai.
Napközis beszámoló 2009/2010 II. félév.
Napközis beszámoló 2010/2011 I. félév.
Budapest, A „fenntarthatóság” alappillérei Környezetvédelem Társadalom Gazdaság Megvalósulásának alapvető feltétele a szemléletváltás.
Összeállította: Szabó Ilona
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Dramatikus technikák alkalmazása a tanári munkában Fodor Gábor 2009.
Készítette: Bogdán Renáta 10.o. Klebelsberg Tehetségpont Kutató Diákok Önképző Köre.
Jó együtt lenni! Idősek Otthona Bakonyszentlászló.
Szakkollégium fejlesztése a művészeti nevelés és a fenntarthatóság pedagógiája szolgálatában Hagyományaink megjelenítése komplex művészeti nevelésben Várszeginé.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Fogyatékosok Napközi Otthona
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
DARUS a gyermekekért.
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
A dajka a nevelés folyamatában
Jubileumi tantestületi értekezlet: 30 éves az óvoda és az iskola
Probléma fa Okozat Ok kevés a gyermek az óvodában
Január, Február, Március
  Mit jelent a kompetencia alapú óvodai programcsomag használata a gyerekek számára?
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
DARUS a gyermekekért.
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Határtalan Egészségnevelés Lehetőségei Program
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A néphagyományok, jeles napok, ünnepi szokások szerepe az óvodai nevelésben A néphagyomány az egyik olyan forrás, ahonnan a leghasználhatóbb mintákat, értékeket kaphatjuk a jövő kialakításához. Komplex fejlesztési lehetőségek A népi közösségi események gyermekeink komplex személyiségfejlődését szolgálják minden egyes alkalom játék, öröm, élmény számukra Értékőrzés elve Élménypedagógia Tudástartalom

Nem a poros elavult, régi világot akarjuk visszahozni, hanem kimenteni belőle azt, ami általános szükségletet elégít ki, és ezért ma is szükségünk van rá. Lényeg a játékban az élményszerűség, az együttlét, az együtt szórakozás.

Pedagógus szerepe a tradicionális értékek átadásában Milyen az óvodapedagógus módszertani gazdagsága? Milyen szintű a tudatos, élmény gazdag fejlesztése az óvodának? Alkotó szabadság légkörének megteremtése Néprajzi ismeretek

Jeles napok, ünnepeink, rendezvényeink Szüret Márton nap Katalin nap András nap Fonó, Tollfosztó, Kukoricafosztó Borbála nap Lucázás, kotyolás Jósló, varázsló, hiedelmek Kovácsolás Szent család járás Karácsony Regölés Vince nap Farsang, táncmulatságok Vénlány és vénlegény csúfolók Maszkos alakoskodás Kongózás Kisze égetés Sándor, József, Benedek napja Húsvét, tojásjátékok, locsolás Böjti játékok Komatálazás Zöldágjárás Májusfa állítás, kitáncolás Pünkösdölés, pünkösdi királyné járás Táncház Kemencés napok Vásári forgatag

Tehetségígéretek felfedezése Táncos alkalmak (Néptánc) Kézműves tevékenységek Játszóház Rendezvényeink Kiállítások (Ovi Galéria)