„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A TÁMOP közoktatás-fejlesztési pályázatok rendszerkörnyezete Papp László Educatio Kft. – pedagógiai alternatívák irodája TÁMOP Hálózatkoordináció 06/ Ökoiskola címek átadóünnepsége június 5.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az Új Magyarország Fejlesztési Terv ( ) A közoktatás átfogó fejlesztése az NFT HEFOP program keretében kezdődött ( ) ÚMFT keretében folytatás: A XXI. század iskolája – Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) az oktatás tartalmi fejlesztésének támogatása –Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) informatikai eszközök beszerzése –Regionális Operatív Program(ok) (ROP) iskola-felújítások támogatása Kétéves végrehajtási szakaszok Finanszírozás: Európai Unió strukturális alapok
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚMFT prioritások és OP-k Foglalkoztatás és növekedés Gazdaság- fejlesztés Közlekedés Társadalmi megújulás Környezeti és energetikai fejlesztés Terület- fejlesztés Államreform Gazdaságfejlesztési OPKörnyezeti és Energetikai OP Közlekedésfejlesztési OP Technikai Segítség- nyújtás OP Társadalmi Megújulás OP Társ.i Infrastruktúra OP Konvergencia Regionális OP-k Államreform OP Elektronikus közig. OP Közép Magyarországi ROP
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A TÁMOP közoktatási prioritásának intézkedései A kompetenciaalapú oktatás elterjedésének támogatása A közoktatási rendszer hatékonyságának javítása, újszerű megoldások és együttműködések kialakítása A halmozottan hátrányos helyzetű és a roma tanulók szegregációjának csökkentése, esélyegyenlőségük megteremtése a közoktatásban Az eltérő oktatási igényű csoportok oktatásának és a sajátos nevelési igényű tanulók integrációjának támogatása, az interkulturális oktatás
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A fejlesztési koncepció – Három szintű fejlesztés 1.Központban az intézmények fejlesztése és a tanulói eredményesség javítása 2. Szolgáltatások fejlesztése –Területi hálózati koordináció, pedagógiai szakmai szolgáltatások fejlesztése –Az intézményi fejlesztések tartalmi- és módszertani feltételrendszerének megteremtése, javítása 3. Kiemelt projektek – központi koordináció –Országos (rendszer)fejlesztések megvalósítása –Pályázati tevékenység szakmai koordinációja (standardok, nyomon követés, minőségbiztosítás)
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A fejlesztés átfogó célkitűzései A közoktatás alapozza meg a gazdasági növekedést és járuljon hozzá a foglalkoztathatóság javításához A hangsúly a tanulók egyéni eredményességére és sikerességére helyeződjön Mérséklődjenek az oktatási egyenlőtlenségek Növekedjen az oktatási rendszer hatékonysága (adott ráfordítás mellett javuljon a tanulói teljesítmény)
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Hálózati tanulás – horizontális tanulás A hálózati tanulás kultúrájának céltudatos megerősítése nélkül nem teljesíthetők az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Programjának stratégiai elvárásai. A várt hálózati tevékenységek kulcsszavai: –fejlesztéskoordinációs hálózat –referenciaintézmények –jó gyakorlatok –saját innováció –mesteróvodák –felsőoktatási gyakorlóhelyek/partnerintézmények –konzorciumok –intézmény integráció –komprehenzív modell –regionális koordináló szervezetek
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt SZOLGÁLTATÓI KOSÁR Helyzetelemezés Képzés Mentorálás Hálózati tanulás Programcsomagok Esélyegyenlőség Jó gyakorlatok Folyamat-tanácsadás Önfejlesztés Egységes iskola intézmények pedagógusok gyermekek, tanulók társ ellátórendszerek fenntartók szülők civil partnerek Regionális hálózat Új programok kompetencia- területekre Komplex természet- tudomány Aktív állampolgárság A tanulás tanulása Vállalkozói készségek… Szolgál- tatók Fenntartói, intézményi pályázatok Kompetencia és esély (…) Fel- készített szakértők Referencia Intézmé- nyek. Kiemelt projekt Más kiemelt projektek: ; 3.3.1…
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A kiemelt projekt kapcsolatrendszere TÁMOP Szolgáltatói Kosár Stratégiai tervezés, OFI, más kiemelt projektek Fejlesztés- koordinációs Hálózat Hálózati és pedagógiai standardok Regionális hálózat-koordináció 7 partner feladatmegosztásában (TÁMOP 3.2.2) Szolgáltatások minőség- biztosítása HÁLÓZATI, HORIZONTÁLIS TANULÁS DISSZEMINÁCIÓJA Szakmai Help Desk Információ -megosztás Szakmai nyomonkövető adatbázis SNI inklúziós fejlesztések
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A Szolgáltatói Kosár Referencia- intézmények Fejlesztés- koordinációs Hálózat TÁMOP Szolgáltatói Kosár Tudástár Pályázó közoktatási intézmények, fenntartók, partnerek Új taneszközök, IKT tartalmak SZOLGÁLTATÓK, SZOLGÁLTATÁSOK MEGJELENÍTÉSE HÁLÓZATI INFORMÁCIÓMEGOSZTÁS Továbbképzők, képzések Szaktanácsadók listái Jó gyakorlatok
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Fejlesztéskoordinációs hálózat EDUCATIO régió régió régió régió régió régió régió Régióközi koordináció Specifikációk Pályázati nyomonkövető rendszer Horizontális tanulás Referenciaintézmények felkészítése Szolgáltatói kosár Jó gyakorlatok közzététele… Felkészítési portfólió Referencia-intézmények Integráció Inklúzió Kompetencia -fejlesztés Alternatív pedagógiák Ökoiskolák és -óvodák Gyakorlóhelyek…
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A „Jó gyakorlat” definíciója a TÁMOP fejlesztési környezetében A „Jó gyakorlat” definíciója a TÁMOP fejlesztési környezetében Olyan innovatív folyamat, módszer, cselekvés, eszközhasználat együttese, amely az intézményi gyakorlatban, működésében megtapasztalható. Több éve sikeresen és hatékonyan alkalmazott, kipróbált, ezért eredményesen adaptálható, fenntartható, fejleszthető, dokumentálható. Az átvett innováció a továbbiakban a felhasználók által is elismert szolgáltatásként képes működni.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A referencia-intézmény definíciója Egyedi, működésében koherens, más intézmények számára is példaértékű, gyermekközpontú pedagógiai, szervezeti innovációval, gyakorlattal rendelkező és ezt publikálni, valamint szolgáltatásaiban átadni képes intézmény.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Köszönöm a figyelmüket! Papp László Educatio Kft. – pedagógiai alternatívák irodája TÁMOP Hálózatkoordináció 06/