szakterületi szakértő

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szakmai vizsga lebonyolításának egyes kérdései a 20/2007. (V
Advertisements

A felsőoktatási szakképzési programok
2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Akkreditált intézmények és programok ellenőrzése Jókai István a FAT elnöke.
Felnőttképzési akkreditáció. Jogszabályi háttér  a felnőttképzésről szóló évi CI. törvény  a felnőttképzést folytató intézmények és a felnőttképzési.
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
Intézmény-akkreditáció a felnőttképzésről szóló évi CI. törvény és végrehajtási rendeletei szerint Eger, november 15.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Munkavédelmi előírások rendszere
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Ágazati szakképzés változásai
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Soós László SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A felnőttképzési törvény évi várható módosítása dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési Főosztály.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Szakképzési változások
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
A tanárképzés szerkezete
2014. november Rendek Tímea
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a felnőttképzési akkreditációról Torma Gabriella FAT titkárságvezető.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
Az intézményi és programakkreditáció alapjai, összefüggése és folyamata Rettegi Zsolt felnőttképzési szakértő.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
A felnőttképzés új szabályozása Rettegi Zsolt, felnőttképzési szakértő VMKIK szakképzési fórum –
A SZAKKÉPZÉSI HOZZÁJÁRULÁS FELHASZNÁLÁSA, ELSZÁMOLÁSA 2011.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
1. szekció – A) képzési kör workshop/műhelymunka Szegény embert az A) is húzza! FSZOE szakmai nap Október 27. és november 6. Helyszín: NSZFH, 1085.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
MKIK – Rettegi Zsolt, felnőttképzési szakértő
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Felnőttképzési követelmények a GINOP-6. prioritású pályázatok kapcsán
Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
Előadás másolata:

szakterületi szakértő Előadó: Greksza Attila szakterületi szakértő Előadás címe: A felnőttképzés aktuális kérdései a TÁMOP 2.4.3. pályázatok vonatkozásában TUDÁSBŐVÍTÉS SZOCIÁLIS SZÖVETKEZETEK SZÁMÁRA 2010. November 24-25. Veszprém

A felnőttképzésre vonatkozó jogszabályok - 2001. évi CI. törvény (felnőttképzési törvény, azaz Fktv.), - 2/2010. (II. 16.) SZMM rendelet a felnőttképzési tevékenység megkezdésének és folytatásának részletes szabályairól - a 1991. évi IV. törvény (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról, azaz Fltv.) - 1993. évi LXXVI. törvény (a szakképzési törvény, azaz Sztv.), - a 1993. évi LXXIX. törvény (közoktatásról szóló törvény, azaz Ktv.), - a 2003. évi LXXXVI. törvény a szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról (azaz Szhtv.) - a 2005. évi CXXXIX. törvény (a felsőoktatásról szóló törvény, azaz Ftv.) - a 2006. évi CXIV. törvény egyes szakképzési és felnőttképzési tárgyú törvények módosításáról - a 48/2001. (XII. 29.) OM rendelet (a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásba vételének részletes szabályairól) 2010 04 02-től hatálytalan - a 22/2004. (II. 16.) Korm. rendelet (a felnőttképzést folytató intézmények és a felnőttképzési programok akkreditációjának szabályairól) - a 24/2004. (VI. 22.) FMM rendelet (az akkreditációs eljárás és követelményrendszer részletes szabályairól) - a 8/2006. (III. 23.) OM rendelet (a szakképzés megkezdésének és folytatásának feltételeiről, valamint a térségi integrált szakképző központ tanácsadó testületéről)

A felnőttképzés olyan iskolarendszeren kívüli képzés, amelyben a résztvevők a képző intézménnyel nem tanulói jogviszonyban állnak mint a közoktatásban, hanem képzési jogviszony jön létre a képzőintézmény és a hallgató között a felnőttképzési szerződés alapján.

A felnőttképzési tevékenység feltétele: A 2/2010. (II. 16.) SZMM rendelet 2. § szerint a felnőttképzési tevékenység megkezdéséhez szükséges, hogy a) a cég- vagy egyéb közhitelű nyilvántartásba bejegyezzék, b) rendelkezzen a felnőttképzésről szóló törvény szerinti képzési programmal, és c) képzési programja az OKJ-ban szereplő szakképesítés megszerzésére irányuló képzés szervezése esetén megfeleljen a külön jogszabályban előírt követelményeknek.

A felnőttképzési tevékenység a Fktv-ben meghatározott jogalanyok saját képzési programja alapján megvalósuló iskolarendszeren kívüli olyan képzése, amely célja szerint meghatározott képzettség megszerzéséren, kompetencia elsajátítására irányuló - általános (pl.: tréningek), - nyelvi vagy - szakmai képzés (pl.: OKJ vagy más tv. által elismert), továbbá b) a felnőttképzéshez kapcsolódó szolgáltatás

2009-es változások a felnőttképzési törvényben A Fktv-ből 2009 10 01-én törölték a 14§-t a szakmai tanácsadó testületről és a 15§-t az éves képzési tervről szóló paragrafusokat, és a a felnőttképzéshez kapcsolódó szolgáltatások nevesítését. A tv. mellékletéből azt a sort, ami a kötelező adatokon túli nyilvántartást az érintett hozzájárulásához kötötte.

2009-es változások a felnőttképzési törvényben 2010 12 21-én a Fktv-be került 20/A. § (1) A digitális írástudás megszerzése minden közösségi forrásból támogatott, összességében legalább 240 órát meghaladó időtartamú felnőttképzési program tartalmának kötelező része, függetlenül attól, hogy általános, nyelvi vagy szakmai képzés valósul-e meg e törvény keretei között. (2) A digitális írástudás megszerzéséhez szükséges ismeretek és kompetenciák körét az Európai Számítógép-használói Jogosítvány „Internet és kommunikáció” valamint „Operációs rendszerek” moduljai írják le. Az egyéb szükséges ismeretek és kompetenciák meghatározását, valamint azon felnőttképzési programok körét, amelyek esetében 240 órát meg nem haladó időtartamú képzés esetében is kötelező a digitális írástudás megszerzése, a miniszter az informatikáért felelős miniszterrel, valamint az oktatásért felelős miniszterrel egyetértésben rendeletben határozza meg.

2010-es változások a felnőttképzési jogszabályokban Az Fktv 2010 03 15-i változásai: 20/A. § (1) A 21. § (2)-(3) bekezdés szerinti forrásból támogatott, összességében legalább 240 órát meghaladó időtartamú képzési programot a digitális írástudás megszerzését szolgáló, a (2) bekezdés szerinti képzési modulokat tartalmazó képzési programmal együtt kell megvalósítani. A digitális írástudás képzési programjához szükséges pénzügyi forrást a támogatásban részesülő képzési program terhére kell biztosítani. (2) A digitális írástudás megszerzéséhez szükséges ismeretek és kompetenciák körét az Európai Számítógéphasználói Jogosítvány „Internet és kommunikáció”, valamint „Operációs rendszerek” moduljai írják le.

2010-es változások a felnőttképzési jogszabályokban a 22/2004. (II. 16.) Korm. rendelet 16. § (1) A felnőttképzést folytató intézmény által kidolgozott képzési program akkreditációja iránti kérelem elbírálása során a FAT a 15. § (1) bekezdésében meghatározott feltételek fennállását vizsgálja. A FAT a képzési program sajátosságai alapján állapítja meg a programakkreditáció hatályát. Az akkreditált képzési programot alkotó modulok önállóan nem képeznek akkreditált programot. (Időközben e rendelkezést hatályon kívül helyezték! „ FONTOS ”)

Felnőttképzési szolgáltatások Olyan szolgáltatások, melyek a képzések egyénre szabott kialakításának elősegítésére, a képzés hatékonyságának javítására vagy a munkavállalás elősegítésére irányul. Javasolt formái korábban: - előzetesen megszerzett tudás mérése (A képzésre jelentkező felnőtt kérheti tudásszintjének előzetes felmérését, amelyet a felnőttképzést folytató intézmény köteles értékelni és figyelembe venni: Fktv. 17 § 2.) - a pályaorientációs és -korrekciós tanácsadás, - a képzési szükségletek felmérése és a képzési tanácsadás, - az elhelyezkedési tanácsadás és - az álláskeresési technikák oktatása.

A képző beszerzése A képzőintézmény kiválasztásakor figyelni kell: regisztrált intézmény? (2/2010. (II. 16.) SZMM rendelet) akkreditált intézmény? (2001. évi CI. törvény a felnőttképzésről)

Intézmény-regisztráció és az akkreditáció Megléte alapfeltétel, nem választható! A regisztráció nélküli intézmények (egyéni képzők, trénerek sem!) nem végezhetnek semmilyen felnőttképzési tevékenységet. A nyilvántartási számot minden képzéssel kapcsolatos dokumentumon szerepeltetni kell a képzőnek

Szerződéskötés A kiválasztott képzőintézménnyel kötött szolgáltatási (megbízási) szerződésnek tartalmaznia kell a képzés megnevezését, óraszámát, intenzitását, hálótervét a tervezett vizsga időpontját

Szerződéskötés A kiválasztott képzővel megkötött szerződésekben rögzíteni kell a teljesítések, részteljesítések meghatározását és feltételeit. A közbenső kifizetések segítésére célszerű a részteljesítések elszámolása is.

Fktv. 10/A.§ - képzési folyamat elvárt dokumentumai A felnőttképzési intézménynek az alábbi dokumentumokat kell vezetnie, nyilvántartania és - az állami foglalkoztatási szerv ellenőrzési jogköre gyakorlásának biztosítása érdekében - öt évig megőriznie: a) az elméleti tanórán, gyakorlati foglalkozáson, illetve konzultáción vezetett, a képzésben részt vevő felnőtt által aláírt jelenléti íveket, valamint a képzésben résztvevővel esetlegesen elektronikus úton folytatott szakmai felkészítést, ellenőrzést igazoló dokumentumot

Fktv. 10/A.§ - képzési folyamat elvárt dokumentumai b) a képzésben részt vevő felnőtt Fktv. 28. §-a alapján kezelt személyi adatait, valamint a képzés megkezdéséhez és folytatásához - a résztvevő oldaláról - szükséges feltételek meglétét igazoló eredeti dokumentumokat vagy azoknak a felnőttképzési intézmény által hitelesített másolatait (vagyis a képzéshez szükséges legmagasabb iskolai végzettséget igazoló másolatokat) c) a képzésnek a képzési program szerinti megvalósítását, valamint a résztvevők hiányzásait dokumentáló haladási naplót,

Fktv. 10/A.§ - képzési folyamat elvárt dokumentumai d) a képzésben részt vevő felnőttnek a sikeres vizsga letételét, illetve a képzés elvégzését igazoló bizonyítványának (oklevél, tanúsítvány, igazolás stb.) annak kiállítója által hitelesített másolatát, illetve a bizonyítvány átvételéről szóló elismervény eredeti példányát, e) a képzés megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítását szolgáló (alvállalkozói, megbízási, bérleti stb.) szerződések egy eredeti példányát, f) a 28. § (2) bekezdésében előírt statisztikai adatszolgáltatási kötelezettség teljesítését igazoló adatlap eredeti példányát.

Tanfolyam/Projekt címe, azonosítószáma Jelenléti ív JELENLÉTI ÍV Tanfolyam/Projekt címe, azonosítószáma Dátum: Év. hónap nap. Helyszín: Az órát tartó tanár neve: Az óra címe: Név Aláírás

Képzési – haladási napló Év. hónap nap. Aláírás A leadott anyag rövid összefoglalása

A képzési program meghatározása A képzési program az a dokumentum, amely rögzíti egy adott képzés célját, a céllal összefüggésben a bemeneti és kimeneti szinteket, a két szint közötti képzési folyamat megvalósulásának feltételeit és a képzési cél elérésének azonosítási módját, a számonkérés rendszerét. A képzési programmal két szakmai dokumentumot kevernek leggyakrabban a felnőttképzés szereplői, ezek: a tematika (a képzési tartalom ütemterve), illetve a tananyag = képzési tartalom (amit tanítunk) = a képzési tartalmat rögzítő, illetve a képzési tartalom elsajátítását támogató információhordozó, vagy ezen információhordozók együttese (amivel tanítunk) . Természetesen kapcsolatban állnak a képzési programmal, de céljuk és tartalmuk is eltér attól, s képzési programként való értelmezésük semmilyen körülmények között nem lehetséges.

Fktv. 16.§ (2) – képzési programok szerkezete A képzési program tartalmazza: a) a képzés során megszerezhető kompetenciát, b) a képzésbe való bekapcsolódás és részvétel feltételeit, c) a tervezett képzési időt, d) a képzés módszereit (egyéni felkészülés, csoportos képzés, távoktatás stb.), e) a tananyag egységeit (moduljait), azok célját, tartalmát, terjedelmét, f) a maximális csoportlétszámot, g) a képzésben részt vevő teljesítményét értékelő rendszer leírását, h) a képzésről, illetve a képzés egyes egységeinek (moduljainak) elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltételeit, i) a képzési program végrehajtásához szükséges személyi és tárgyi feltételeket, ezek biztosításának módját. Az OKJ szerinti szakképesítés megszerzésére irányuló, valamint az akkreditált képzési program felépítése moduláris szerkezetű.

Fktv. 20.§ (2) – felnőttképzési szerződés A felnőttképzési szerződésnek tartalmaznia kell: a) a képzés célját, a képzéssel megszerezhető (szak)képesítést, illetőleg az elsajátítható ismereteket, kompetenciákat, b) a résztvevőnek a képzés során nyújtott teljesítménye ellenőrzésének, értékelésének módját, a vizsgára történő bocsátás feltételeit, c) az elméleti tanórákról, a gyakorlati foglalkozásokról, illetve a konzultációkról való megengedett hiányzás mértékét, és ennek túllépése esetén a képzésben résztvevőt érintő következményeket, d) a képzés helyét, időtartamát, ütemezését, figyelembe véve az előzetesen megszerzett tudás beszámítását, e) a vizsga szervezésének módját, formáját; OKJ szerinti, hatósági, illetve nyelvi képzés esetén a javasolt vizsgaszervező intézmény megnevezését,

Fktv. 20.§ (2) – felnőttképzési szerződés f) a képzési díj - külön kiemelten a vizsgadíj és az esetlegesen szükséges pótvizsga díjának - mértékét és fizetésének módját, figyelembe véve az előzetesen megszerzett tudás beszámítását, g) állami, illetve európai uniós források terhére támogatásban részesülő képzés esetén a támogatás tényét, megnevezését, a támogatás összegét, h) a képzésben részt vevő felnőtt, illetve a felnőttképzést folytató intézmény szerződésszegésének következményeit, i) mindazt, amit más kormányrendelet (a képzés szakmacsoportja szerint illetékes) előír.

Fktv. 20.§ (3)-(4) – felnőttképzési szerződés (3) A felnőttképzési szerződést írásban kell megkötni, és öt évig a felnőttképzést folytató intézmény köteles megőrizni. (4) A (2) és (3) bekezdésekben meghatározottak alapján a felnőttképzési intézménynek azon résztvevőkkel is - a polgári jog általános szabályai szerint - szerződést kell kötnie a képzésre vonatkozóan, akik a tankötelezettségük teljesítése, illetve iskolarendszerű képzésben való részvételük mellett felnőttképzésben is részt vesznek. Tanköteles tanulóval (18 év alatti) államilag elismert szakképesítés megszerzésére irányuló képzésre felnőttképzési szerződés nem köthető.

Fktv. 10.§ (1) – a felnőttképzési tevékenységet folytató intézmények ellenőrzése Az állami foglalkoztatási szerv ellenőrzi, hogy a felnőttképzési tevékenységet folytató intézmény a) nyilvántartásba vételi kötelezettségének eleget tett-e, így különösen aa) szerepel-e a nyilvántartásban, ab) a valóságnak megfelelnek-e a nyilvántartásban szereplő adatok, ac) eleget tesz-e a 9. § (2) bekezdésében meghatározott kötelezettségének, ad) fennállnak-e továbbra is a nyilvántartásba vétel feltételei, ae) eleget tett-e a külön jogszabályban meghatározott beszámolási kötelezettségének,

Fktv. 10.§ (1) – a felnőttképzési tevékenységet folytató intézmények ellenőrzése b) felnőttképzési tevékenysége megfelel-e a jogszabályi feltételeknek, így különösen, hogy ba) rendelkezik-e az e törvénynek megfelelő képzési tervvel, az Országos Képzési Jegyzékben (a továbbiakban: OKJ) szereplő képzések esetén a vonatkozó szakmai és vizsgakövetelményeknek megfelelő képzési programmal, és képzéseit ezeknek megfelelően folytatja-e, bb) rendelkezik-e a képzések - képzési programnak megfelelő - lebonyolításához szükséges személyi és tárgyi feltételekkel, bc) megkötötte-e a képzésben résztvevőkkel az e törvénynek megfelelő tartalmú felnőttképzési, illetve a

Fktv. 10.§ (1) – a felnőttképzési tevékenységet folytató intézmények ellenőrzése 20. § (4) bekezdés szerinti szerződést, és személyi adataik kezelése megfelel-e a 28. §-ban foglaltaknak, bd) vezeti-e megfelelően a képzés megvalósításával összefüggő, a 10/A. §-ban előírt dokumentumokat, be) biztosítja-e az intézmény felnőttképzési tevékenységére vonatkozó tájékoztatók, valamint a ba) pontban meghatározott dokumentumokhoz való hozzáférést, bf) biztosítja-e - a 17. § (2) bekezdés alapján - az előzetesen megszerzett tudás mérését, értékelését, és ennek eredményét figyelembe veszi-e a képzés tartalmának, illetve folyamatának egyénre szabott alakításában.

Fktv. 10.§ (2) – felnőttképzési tevékenység ellenőrzése és következményei (2) Amennyiben az állami foglalkoztatási szerv az ellenőrzése során azt állapítja meg, hogy a felnőttképzést folytató intézmény a bejelentési kötelezettségét elmulasztotta, felszólítja a bejelentés megtételére, és a felszólítással egyidejűleg a kötelező legkisebb munkabér havi összege ötszörösének megfelelő összegű bírságot szab ki. Amennyiben az állami foglalkoztatási szerv az ellenőrzése során azt állapítja meg, hogy a felnőttképzési intézmény a bejelentési kötelezettségének ismételten nem tett eleget, az e bekezdésben meghatározott összegű minimálbér tízszeresének megfelelő összegű bírságot szab ki.

A Fktv. alapján kezelt adatok: A Fktv. melléklete alapján a) a képzésben résztvevő neve, születési helye és ideje, állampolgársága, lakó- és tartózkodási helyének címe és telefonszáma, nem magyar állampolgár esetén a Magyar Köztársaság területén való tartózkodás jogcíme és a tartózkodásra jogosító okirat, illetőleg okmány vagy a tartózkodási jogot igazoló okmány megnevezése, száma; b) a képzési jogviszonnyal összefüggő adatok, így különösen a képzésben résztvevő ba) iskolai és szakmai végzettségével, nyelvi ismereteivel, bb) képzésbe történő felvételével, bc) tanulmányainak értékelésével és minősítésével, bd) vizsga letételével (a képzéssel megszerzett szakképesítés vagy egyéb kompetencia megnevezése, a vizsga helye, időpontja, eredménye), be) fegyelmi és kártérítési ügyeivel kapcsolatos adatok;

c) állami és európai uniós források terhére támogatott képzések esetén az a)-b) pontban foglaltakon kívül: ca) a képzésben résztvevő Ktv. szerinti tanulói azonosító száma, cb) a támogatások, juttatások külön jogszabályban előírt feltételeinek megállapításához szükséges, a jövedelmi, szociális helyzetet igazoló, valamint fogyatékosságra vonatkozó adatok. 2. 2009 10 01-től törölve 3. Az állami támogatás jogszerű igénybevételének és felhasználásának ellenőrzése céljából a képzésben résztvevő 1. a)-c) pontban kezelt adatait kérelemre a minisztérium, illetve a külön jogszabály alapján ellenőrzésre feljogosított más szerv részére rendelkezésre kell bocsátani.

Költséghatékonyság A pályázat elkészítésekor tervezett költségek meghatározzák a képzésre fordítható keretösszeget. Érdemes legalább 3 képzőintézménytől árajánlatot kérni, melyek értékeléséhez kapaszkodót jelent a 6/1996. (VII.16.) MüM rendelet 2004. és 2006. januári módosítása. A 2006-os módosítás csak ajánlást jelent, alkalmazása a képzők számára ebben a pályázatban nem kötelező, de a kedvezményezettek számára jó tájékozódási pont.

A kiválasztott képzővel történő szerződéskötés A megkötött szolgáltatási (megbízási) szerződésnek tartalmaznia kell a képzés megnevezését, óraszámát, intenzitását, hálótervét a tervezett vizsga időpontját (az esetleges tananyagfejlesztés költségét)

A képzés lebonyolítása A képzés teljes időtartama alatt kötelező vezetni - a tanfolyami haladási naplót és - a hallgatói hiányzásokat. Mindkettő alapvető indikátorforrás!!!

A vizsgáztatás Minden képzésfajta esetében a vizsgadokumentáció a következőkből áll: - jelentkezési lap szakmai vizsgára - (osztályozóív) - szakmai vizsgaösszesítő adatlap - szakmai vizsga – egyéni adatlap - törzslap - bizonyítvány (vagy tanúsítvány) - igazolás a modulzáró vizsgáról (a képzésben való részvétel nélkül is kiadható) OKJ-s képzés esetében a tervezett vizsga időpontja előtt 60 nappal a hallgatókat a vizsgáztatónál a vizsgára jelentkeztetni kell.

A képzés záródokumentuma Az OKJ-s képzés esetében a bizonyítvány Nyelvi képzés esetében nyelvvizsga-bizonyítvány Mindkettő ún. szigorú számadású dokumentum, melynek törzslapját a képzőnek (vizsgáztatási jogosultsággal rendelkező nyelvi képzőnek is) kötelező megőrizni. Saját fejlesztésű, akkreditált képzés esetében a képzés tanúsítvány kiállításával zárul.

A tanúsítvány A tanúsítványnak tartalmaznia kell a hallgató nevét (lánykori név is!) a képzés nevét és óraszámát, a megszerzett kompetenciákat, minősítést, a képzőintézmény nevét, regisztrációs (és ha van akkreditációs) számát, a kedvezményezett nevét, EMIR azonosítóját, az EU és az NFT logóját. dátumot és aláírást (a képzőét és a kedvezményezettét is!)

Greksza Attila szakterületi szakértő greksza@index.hu Köszönöm a figyelmet! Greksza Attila szakterületi szakértő greksza@index.hu