A Facebook szociálpszichológiája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Bejelentkezés után Menüsor, ahol megtaláljuk a hirdetés feladásához szükséges főbb pontokat.
Advertisements

Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
ALKALMAZOTT KOMMUNIKÁCIÓ
Jánosi Beatrix szeptember 08.
IKT pedagógusoknak.  Csoportok vagy társadalmi rendszerek ideáltipikus meghatározása, amelyek az egyes tagok közötti szilárd kötődések eredményeként.
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Deviancia Minden tünet kialakulásánál szerepet játszik:
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Befogadó tervezés. Átlagosak – nem átlagosak átlagosak – nem átlagos.
Önismeret Horváth Renáta.
A második nyelv elsajátítás elméletei 2.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
Személyiségzavar Rokszin Mónika.
Közösségi portálok használata (etikett,veszélyei)
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
Kultúra és Szocializáció
Előítéletmentesen a hajléktalanokkal szembeni előítéletekről
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
Az emberi tanulás.
Közösségi oldalak használata
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
Élet a facebookon: otthonteremtés vagy elidegenedés?
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Örömkeresés az online térben
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
„Hát persze, hogy tévézzen!” A családi televíziózás kiskátéja
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Pannon Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Nevelés és nevelői attitűdök
Az emberi agresszió.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Mire lehet/ne jó az iskola
Speciális gyermekvédelem
Tömeges krízishelyzetek a pszichológus szemével II.
Az internet. Kezdetei, elterjedése Az USA hadiipara orosz támadásra készülve decentralizált rendszert alakított ki Ennek civil ágát szabaddá tették egyetemek.
Nyílt rendszerek összekapcsolása
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
Hajós Katalin Budapest, június 5.
Közösségi média és tudásmegosztás… Változik a tudás megítélése a digitális generációknál?
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
ZENEALATTI Halljuk, vagy hallgatjuk is? Székely Levente –
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
"KÖ- ZÖS- SÉ- GI" MÉ- DI- A. új lehetőségek sora alapvető értékek rendeződnek át PARA- DIGMA- VÁLTÁS.
Digitális ifjúság Andok Mónika (PPKE) Új utak – a protestáns etika
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Kognitív és emotív jelentés
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
Családbarát Turizmus Konferencia 2017
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
AZ ÓVODÁS GYERMEK ÉS AZ ERKÖLCS
Előadás másolata:

A Facebook szociálpszichológiája A XXI. század fiatalja

Jellemzők Koraérettség Mozaikszerű kép a személyiség értelmi és érzelmi fejlettségében Korai éveiktől kis fogyasztók már A kommunikációjuk “félnőttes” A családi rendszerben sokszor kilógnak a megszokott keretekből Figyelmet és hitelességet igényelnek

Néhány következmény Hozzászoknak az érzelmi inkontinenciához Az internet addiktív a gyorsaság szempontjából Nincs példa előttük az erőfeszítések értékére A kitartáshoz szükséges türelem és céltudatosság átformálódott Akik sokat teljesítenek, gyakran depresszív kifáradást éreznek Multitasking működés – figyelem - érzelmek

Közösségi portál és normaképzés A 13 év alatti magyar gyermekek egynegyede már facebookozik A 8-13 évesek 81%-a használja a közösségi médiát 75%-uk átlagosan 60 textet küld naponta Amerikai kutatók azt mondják, ez már nem nárcizmus, mert számukra a Facebook az új individualista társadalom egyetemleges és kulturális normájává vált.

Mit ad a közösségi média? Facebook használatot főként két alapvető társadalmi szükséglet motiválja: 1. a valahova tartozás szükséglete: a másokkal való társulás vágya és a társadalmi elfogadottság igénye 2. az önmegjelenítés szükséglete: jó benyomás keltésére való folyamatos törekvés A kétmotivációs tényező létezhet egyszerre, de külön külön, önmagában is lehet az FB használat indítéka. (Ashwini Nadkarn, Stefan G. Hofmann, 2011)

Az új kiskamaszkor David le Breton: az életkor többé már nem fokmérője az érettségnek, a gyerekek korán kis fogyasztók már, Egy olyan világban, ahol csak az eredményekre figyelnek Trendkövetők, a lemaradás félelme igazgatja ízlésüket és választásaikat, és szinte válogatás nélkül kapják az ingereket

Az online tér következménye Az online tér egy projektív felület Kognitív képességek előreszaladhatnak Az érzelmi apparátus normális sebességen fejlődik Ingerelárasztásos állapot Érzelmileg túlstimulált helyzetek Aminek következtében koraérettség jelentkezik: olykor megdöbbentő tudatosságot árulnak el

A netspeak Eltűnik a lassúság és a precizitás, A gyorsaság addiktív és futószalag effektust okoz Multitasking - szerzett figyelemhiányos állapot Az online kommunikáció, netspeak - a stílus és a szintaxis rovására megy, nincs nyelvhelyesség, a kommunikáció át nem gondolt, gyors, a "pillanat megosztása"

Az új szokások Az érzelmekre szolgáló szavak lassan kikopnak megváltoztatva bizonyos kognitív folyamatokat Az érzelmi közlések gyakran tartalom nélküliek Hiányzik a metakommunikáció, A tanárok már látják, hogy a diákok nem tesznek erőfeszítéseket az írásképesség fejlesztése irányába Ma már 6 mp-es videókat tesznek fel!!

Hannah Arendt szerint: ha egy társadalom eltünteti a különbséget a magánjellegű és a nyilvános között, mert megjelenik egy közeg, melyben a magánjellegű is nyilvánossá válik, annál inkább megszűnik az a tér, ami az "árnyékot" biztosítaná egy háborítatlan kiskamasz/kamaszkorhoz

Mit látnak a gyerekek/Fiatalok? Nárcisztikus világot önmaguk körül, Ahol oldódnak az intimitáshatárok, Eltűnnek a valódi státuszkülönbségek Grandiozitás, regresszió, Infantilis munkamódok, Impulzivitás Mimetikus vágyak közege Ez a selfiek világa

A legfőbb érzelmi szükséglet Jean Twenge pszichológus szerint: az ÖNBECSÜLÉS Az önbecsülés szorosan összefonódik a valahová tartozás szükségletével. A közösség általi elfogadhatóság mutatója. Az önbecsülés csökkenése a közösségből való lehetséges kizárásra utaló jelzés és arra motiválja az egyént, hogy lépéseket tegyen az elutasítás elkerülésére és a társadalmi hierarchiában való pozíciója javítására.

Társadalmi nárcizmus Twenge ezt négy tényezővel magyarázza: a nevelési módszerek változásával, a "hírességek" - közkeletű kifejezéssel élve - a celebek kultuszával, az internettel és a könnyen szerzett érdemekkel. "Mindezek együtt vezetnek el egy felnagyított önészleléshez, amiben a teljesítmény látszata sokkal fontosabb, mint a valós teljesítmény".

Miért alakul így? A közösségi média felületei többszörözik a nárcisztikus igényeket A You Tube olyan “láttatást” biztosít, amely felerősíti a “Te is lehetsz sztár 15 percre” (Andy Warhol) vágyakat A kamaszok a transzparencia és az intimitáshatárok eltolódását már nem is érzékelik, számukra ez a normális

Nárcisztikus késztetések Az intelligens gondolkozás, A racionalitás, az önző késztetések korlátozása, az agresszió visszafogása Az önfeláldozó társas viselkedés mind a selfnek azt a képességét mutatja, hogy: Lemondjon az azonnali kielégülésről – írja Leary. Elméletileg a kisgyerekkorban kellene fejlődnie

Ma azonban Az állandó megosztással (oversharing, selfiek) valójában mindenki állandóan irritáltan azt vizsgálja: Eléggé fontos-e a másiknak, és valójában folyamatos érzelmi kielégülést keres Ez a késztetés, a saját szorongások csökkentését szolgáló motiváció, ami nem a csoportról, hanem az egyénről szól, és a sürgető azonnali kielégítésről

A legriasztóbb A szeparációtól való félelem A csend és az “önmagunkban levés” már nem népszerű A folyamatos nárcisztikus én megjelenítés addiktívan erősíti a láttatás és megosztás utáni vágyat Értékítéleteikben és döntéseikben a gyorsaság elsőrendű

A vizuális örömök világa A kommunikáció a vizuális szcénán keresztül történik – én megjelenítések, a pillanat varázsa A legnépszerűbb jelenleg a Snapchat, ami biztosítja a tartalom törlődését, hacsak: Valaki nem csinál screenshot-ot, vagy egy másik okostelefonnal fotót Az online és az offline tér komoly eltérést mutat az örömszerzésben: gamification

Intimitás és önbecsülés A digitális önmegjelenítés módosíthatja az önbecsülést. Már pár perc elég ahhoz, hogy módosuljon az önkontroll. A FB lehetővé teszi a társadalmi kapcsolatok vizualizálását, megerősíti és fokozza a felhasználók önbecsülését. FB-on szereplő Én-ek olyan társadalmilag kívánatos identitások, amelyeket a vizsgált személyek a számítógépen kívüli világban is szeretnének megtestesíteni, de valamilyen okból erre még nem képesek. Az intimitáshatárok oldódhatnak az ideális Én-nél

Az online tér kognitív hatása Keresőmotorok – asszociatív gondolkodás a lineáris helyett Lájkok – az értelmi eszközök alkalmazása helyett döntően impulzivitás Fotók, selfik – vizuális szcéna ereje A pillanatot megosztani- elmélyülés hiánya Csoporthoz tartozás – az elutasítástól való szorongás miatt sokkal szorongáskeltőb

Köszönöm a figyelmet!