Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Digitális ifjúság Andok Mónika (PPKE) Új utak – a protestáns etika

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Digitális ifjúság Andok Mónika (PPKE) Új utak – a protestáns etika"— Előadás másolata:

1 Digitális ifjúság Andok Mónika (PPKE) Új utak – a protestáns etika
Evangélikus tanévnyitó konferencia, Aszód

2 okostelefon megjelenése – 2007
Digitális ifjúság /1. Médiakonvergencia - okostelefon megjelenése – 2007 1. Érintő képernyő 2. Mobiltelefon 3. Internet kommunikáció Steve Jobs Introducing The iPhone At MacWorld 2007

3 (Digital in 2017 – Eastern Europe)
Digitális ifjúság /2. Felhasználói adatok 2017 (Digital in 2017 – Eastern Europe) Globális adatok (6, 7, 8 dia) 7, 5 milliárd városlakó / penetráció 54% 3,7 milliárd internet használó / penetráció 50 % 2,7 milliárd közösségi média használó / pen. 37% 4,9 milliárd mobiltelefon / penetráció 66% 2,5 milliárd közösségi média használat mobiltelefonról / penetráció 34 % (az összes közösségi média használó 91,8%)

4 (Digital in 2017 – Eastern Europe)
Digitális ifjúság /3. Felhasználói adatok 2017 (Digital in 2017 – Eastern Europe) Globális adatok – éves növekedés 2016 januárja és 2017 januárja között + 351 millió internet használó / + 10 % + 482 millió közösségi média használó / + 21% + 222 millió mobiltelefon / + 5 % + 581 millió közösségi média használat mobiltelefonról / + 30 %

5 (Digital in 2017 – Eastern Europe)
Digitális ifjúság /4. Felhasználói adatok 2017 (Digital in 2017 – Eastern Europe) Magyarország (54-67 dia) 9,8 millió lakos, 72% városlakó 7,87 millió internet használó / penetráció 80 % 5,5 millió közösségi média használó / pen. 56 % 11,3 millió mobiltelefon / penetráció 116% 4,3 millió közösségi média használat mobiltelefonról / penetráció 44 %

6 (Digital in 2017 – Eastern Europe)
Digitális ifjúság /5. Felhasználói adatok 2017 (Digital in 2017 – Eastern Europe) Magyar adatok – éves növekedés 2016 januárja és 2017 januárja között + 377 ezer internet használó / + 5 % + 300 ezer közösségi média használó / + 6% ezer mobiltelefon / - 9 % + 500 ezer közösségi média használat mobiltelefonról / + 13 %

7 Magyar Ifjúság 2016 (15-29 éves korosztály)
Digitális ifjúság / 6. Magyar Ifjúság 2016 (15-29 éves korosztály) Okostelefonja van 2012-ben 31%, 2016-ban 85 %. Folyamatos online jelenlét 24% naponta többször 43 %. Mennyi időt bírna ki okostelefonja nélkül 11% egy percet sem.

8 érdeklődés szerkezetét - Átalakítja a kulturális szimbólumokat és azok
Digitális ifjúság /7. Az új technológia hatása a kultúrára: - Megváltoztatja az érdeklődés szerkezetét - Átalakítja a kulturális szimbólumokat és azok jellegzetességeit. - Átalakítja a közösség természetét.

9 együttműködés megkönnyí- tése, kapcsolattartás megköny-
Digitális ifjúság /8. A hálózati kommunikáció pozitív és negatív hatásai Pozitív: termelékenység, hatékonyság növelése, együttműködés megkönnyí- tése, kapcsolattartás megköny- nyítése, dokumentálás megkönnyítése, (vissza)kere- shetőség – oktatás, egészségügy; otthon – ipar – városok ld. smart factory, internet of things

10 A hálózati kommunikáció negatív hatásáról: Turkle, Sherry
Digitális ifjúság/ 9. A hálózati kommunikáció negatív hatásáról: Turkle, Sherry Graham, Alison Newport, Cal Twenge, Jean

11 Sherry Turke Mindig jusson eszedbe a telefonod ereje. Mert nem
Digitális ifjúság / 10. Sherry Turke Turkle TED Talk Mindig jusson eszedbe a telefonod ereje. Mert nem csupán egy kis kiegészítő. Pszichológiailag is számottevő eszköz, mely nem csak azt tudja megváltoztatni, hogy mit teszel, hanem azt is, ami vagy. (2015, 319)

12 Digitális ifjúság /11. A szöveges üzenetküldésre került a hangsúly, s ezzel veszítenek a face-to –face kommunikációs rutinból Empátia Önértékelés, önbizalom, önismeret Bizalom Figyelem Másokhoz való odafordulás Szemkontaktus fenntartása Intimitás megtapasztalása Közösségiség megtapasztalása A technológia nem akkor probléma, ha távol vagyunk egymástól, hanem akkor, amikor együtt vagyunk és másnak üzengetünk.

13 Digitális ifjúság /12. Graham, Alison Hogyan tesz minket a közösségi média kevésbé társas lénnyé? Hány barátod van? – kérdeték meg amerikaiaktól. A válasz 2001-ben – tíz barát, 2014-ben két barát. Nem tudják az amerikai fiatalok pontosan kifejezni magukat élőszóban. Pánikba esnek, ha nincs velük a telefonjuk. 2014-ben több fiatal halt meg közlekedési balesetben az okostelefonok miatt mint az alkohol miatt. (Ha kb 80 km/óra sebességgel haladva a volánnál 5 másodpercig a telefont nézzük, akkor egy focipályányi hosszban vakon vezetünk.)

14 Newport, Cal Három vélekedést cáfol a közösségi médiával kapcsolatban:
Digitális ifjúság /13. Newport, Cal Három vélekedést cáfol a közösségi médiával kapcsolatban: A közösségi média a 21. század alapvető technológiája. / Nem, a hálózat az alapvető technológia. A közösségi média szórakoztatóipari termék. A közösségi média tesz gazdasági értelemben sikeressé a 21. században. / Nem. A piac azt értékeli sokra, ami ritka, egyedi és nem azt, amiből sok van illetve könnyen replikálható. 3. Rendkívül szórakoztató dolog, nagyon „funny”. Nem árt. / De, függőséget képes kialakítani. És csökkenti a koncentrációt, megosztja a figyelmet.

15 Digitális ifjúság/14. Twenge, Jane Egy amerikai tinédzser azt mondta neki egy interjúban: Mi valószínűleg jobban szeretjük az okostelefonjainkat mint a valódi embereket. A közösségi média hatással van a fiatalok viselkedésére érzelmeikre és a normáikra, ugyanis relativizálja a cselekvés kontextusát.

16 AZ EU KIDS Online kutatás adatai
Digitális ifjúság / 15. AZ EU KIDS Online kutatás adatai Veszélyek (tartalmi, kapcsolati, viselkedésbeli) Kereskedelmi jellegű veszélyek Agresszivitás Szexualitás Értékek terén fenyegető veszélyek

17 DQ: digital intelligence https://www.dqinstitute.org/
Digitális ifjúság/16. DQ: digital intelligence

18 Digitális ifjúság/ 17. Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Digitális ifjúság Andok Mónika (PPKE) Új utak – a protestáns etika"

Hasonló előadás


Google Hirdetések