Ha javítani szeretnénk az eredményeken

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos kompetenciamérés eredményeinek helyi felhasználása és az intézkedési terv Zalaegerszeg május 21.
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Matematika kompetencia
A tanári munka értékelése
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Képességszintek.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
Az egyéni fejlesztési terv
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
A szövegértési feladatok összeállítása
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Radnóti Miklós Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagiskolája 8044 Kincsesbánya Iskola u. 1. „Jó gyakorlat” Év végi felmérő feladatlap kémia tantárgyból.
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
Matematika Kompetenciaterület
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Tanulástechnikai foglalkozások
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Országos kompetenciamérés
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
A társadalomismereti tartalmak tanításának lehetséges gyakorlata…
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
Kompetenciamérés – Salgótarján
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Szent László Középiskola Szekszárd
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
DRÁMAPEDAGÓGIA ÓVODAPEDAGÓGUSI SZEMMEL
Országos Kompetencia Mérés 2011
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

Ha javítani szeretnénk az eredményeken Mit tehetünk (és mit ne tegyünk) az OKM eredményeinek javítása érdekében?

Amikor KELL 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 80. § A … kormányhivatal felhívja az iskola fenntartójának figyel-mét, hogy az iskolában intézkedési terv elkészítését kell kezdeményeznie, ha az adott évben elvégzett mérések eredményei alapján az iskola bármely telephelyére és bármely képzési típusára vonatkozóan 6. évfolyamon a tanulók legalább fele szövegértésből és legalább fele matematikából nem érte el a 2. kép.szintet 8. évfolyamon a tanulók legalább fele szövegértésből és legalább fele matematikából nem érte el a 3. kép.szintet 10. évfolyamon a tanulók legalább fele szövegértésből és legalább fele matematikából nem érte el a 3. kép.szintet. Az iskola a felhívástól számított három hónapon belül megküldi az intézkedési tervét a fenntartónak. KÉSŐ! Inkább előzzük meg a bajt!

CÉL - Feladat AZ OKM nem CÉL, hanem eszköz! (Tükör) CÉL: Az iskola a mindennapi életben használható tudást nyújtson! Feladat: Szemléletváltás, hangsúlyváltás Folyamatosság, rendszeresség Az adatok részletes elemzése, rendszerezése Problémalista Okok (belső!!!) Megoldási lehetőségek (Amit MI tehetünk!) Kimutatható pedagógiai hozzáadott érték

Kinek a feladata? Hogyan? A szövegértés és a problémamegoldó gondolkodás fejlesztéséért MINDEN PEDAGÓUS felelős! Minden órán! Tervezzünk tudatosan: KI, MIT, MIKOR, HOGYAN? Ugyanúgy nem megy!  Tanári professzionizmus (módszertár) Egyedül nem megy!  Szinergia (1 + 1 > 2) Tantestület, gyerekek, szülők: egy csapatban, egy térfélen focizunk Közös és személyenkénti felelősség-vállalás!

Mit tehetünk? Folyamatosan: Gyakorlatias feladatok minden tantárgyban Gondolkodás, problémamegoldás fejlesztése A tanulók egyéni különbségeinek hatékony kezelése (differenciálás, csoportbontás, egyéni fejlesztés...) A tananyag iránti érdeklődés, motiváció felkeltése, fenntartása Az „iskolába kívülről behozott” informális tudás felhasználása (pl. internet)

Mit tehetünk? Matematika A hangsúly ne a lexikai tudásra, a képletekre kerüljön Életszerű probléma-szituációk, gondolkodás, új ötletek A számológép használata Szövegértés A hangsúly az értelmezésre, összefüggésekre, következtetésekre kerüljön Változatos szövegtípusok alkalmazása Változatos feladattípusok (Feleletválasztós és nyílt kérdések) Minden tantárgyban Tanuló önálló feladatmegoldása Szövegértés, problémamegoldás beépítése

Mit tehetünk? „Rákészülünk” a mérésre (nem csak a megelőző héten!) Szaktanárok: a mérésben alkalmazott feladattípusok megismertetése, tanórai alkalmazása „edzés” a szokásosnál hosszabb idejű feladatvégzésre Osztályfőnökök: tanulók tájékoztatása, motiválás („érdekeltség”: nyomonkövetés, céljutalom) szülők tájékoztatása, meggyőzése (kérdőív)

A mérési eredmények megismerését követően Szaktanárok: (NEM HÁRÍTÁS!) „gócpontok” kigyűjtése a problémák lehetséges okainak feltárása fejlesztési tervek (osztály és tanulói szinten) Intézményvezető: Az egész tantestület tájékoztatása, közös stratégia kialakítása (következő évi munkatervbe való beépítése) A „kérdés” folyamatos felszínen tartása Tanulók, szülők tájékoztatása az eredményekről és a kitűzött célokról