Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád."— Előadás másolata:

1 A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád

2 Madáretető készítése A 9. felzárkóztató évfolyam reintegrációs tanulói munka közben

3 Árnyképcsarnok A 9. felzárkóztató évfolyam reintegrációs tanulói munka közben

4 A mérésben résztvevő tanulók

5 Szülői érdeklődés osztályonként

6 Tanulói visszajelzések Tanulók száma%-ban Teljesen egyetértek1617% Nagyrészt igaz rám1515% Felerészt egyetértek99% Kismértékben értek egyet2021% Egyáltalán nem értek egyet1718% Nem értem az értékelést1920% A szöveges értékeléssel kapcsolatos vélemények

7 Általános következtetés Akik jó eredményt értek el, azok elfogadják az értékelést. Akik gyengén teljesítettek, azok nem fogadják el az értékelést. – Kifogásként a fáradtságot, érdektelenséget, lustaságot,az idő rövidségét és a feladatok érthetetlenségét említik meg.

8 Idézetek a tanulóktól Kommunikáció: „Kérem ez felháborító! Négyes vagyok szövegértésből!” „Szerintem maguk nem használják az Internetet!” Problémamegoldás: „Lehet, hogy nem értem a feladatot, de ez nem jelenti azt, hogy nem tudom megoldani.” Szabálykövetés: „Én elég szabályos vagyok!” „És a szabályokról van szó? Maguk betartják?”

9 Tanári visszajelzések A mérés eredményei jól használhatók –Az iskola eredményeit viszonyíthatjuk a többi iskola eredményeihez –Támpont az iskolának az objektív önértékelésben Szeretnénk ezeket a szakmai munka tervezésére és fejlesztésére felhasználni A mérési eredmények alapján több tanuló egyéni fejlesztése is szükségesnek bizonyult Az érdemjegyekben a kompetenciamérés eredményeinek nagyobb hangsúlyt kell kapnia

10 Szülői visszajelzések Csak kevés szülő tekintette meg az iskolában az eredményeket –Általában nem értették az idegen kifejezéseket –Nem látják a kompetenciamérés gyakorlati hasznosságát –„Inkább a tanítással foglalkozzanak, ne a ilyen feladatlapok kitöltésével!”

11 Pozitív visszajelzések Az osztályfőnökök egyetértenek a szöveges értékelésekkel Pedagógiai szempontból a korai időben felfedezett hiányosságok egyéni fejlesztési terv segítségével javíthatók

12 Negatív visszajelzések Az idegen kifejezések a tanulók és szülők számára nehezítik a megértést, pl: –szenzibilitás – legitimitás –szociális extenzivitás –realitásérzék –konfliktuskezelés(!)

13 Javaslatok a kollégáknak a fejlesztésekre Fejlesztő feladatlapok és Módszertár használata Mérőlapok készítése, bemeneti mérések Az ITEM program felhasználási lehetőségeinek széles körű használata Az OKÉV felmérések letöltése A szociális kompetencia fejlesztéséhez –EQ tanfolyamon való részvétel Kompetencia fejlesztő módszerek a tanórán: –kooperatív technikák, –projektmódszer, –tanulói portfólió


Letölteni ppt "A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád."

Hasonló előadás


Google Hirdetések