Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása"— Előadás másolata:

1 A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium, Kecskemét

2 Statisztika a javítás önkéntes alapon történt
A mérésben résztvevő osztályok: 9.c 29 fő 9.d 31 fő 9.e 31 fő 9.f 12 fő 10.c 26 fő 10.d 28 fő 10.e 27 fő Az előző évi reintegrációs osztályból 7-en írták meg. Az az elgondolás, hogy az osztályfőnök végezze el az osztályával kapcsolatos összes feladatot – adatbevitel, javítás, eredményfelvitel és értékelés – nálunk ebben az évben még nem volt megvalósítható. a javítás önkéntes alapon történt Külön team alakult a számítógépes munkák elvégzésére

3 csak december elejére készültek el a szöveges értékelések.
Ezeket viszont megkapták: nyomtatott változatban a tanuló és a szülő CD-re írt változatban az osztályfőnökök és a MÉCS

4 Visszajelzések a tanulók szívesen írták a méréseket, általánosságban tetszettek nekik a feladatok, különösen a kommunikáció feladatlapjai. Szabálykövetés - 10 perc-negyed órával hamarabb befejezték. a szöveges értékelést, megbeszéltük – értelmeztük A szülőknek a tanulók hazavitték, és egy szülői értekezlet keretében lett volna lehetőség az értékelések megbeszélésére - aki ott volt, azzal megbeszéltük és elemeztük

5 Mérés eredmények

6 Mérés eredmények Bejövő tanulóink eredményeit az anya iskolai végzettségével összevetve a következőket tapasztaltuk: Az iskolai átlag a mérésben résztvevő összes tanulóhoz viszonyítva közel azonos (0,08-al magasabb a mi értékünk) A tanulók által elért eredmények ponttal magasabbak, mint az a regressziós egyenes alapján várható lenne. A legkisebb eltérés a szabálykövetés teszten mutatkozik. elégedettek lehetünk a bejövő tanulók eredményeivel. (Ezt erősítik a városi mérések is).

7 A 10. osztály visszamérésénél is kedvező eredményeket kaptunk (az anya iskolai végzettségét véve alapul). Örömmel láttuk, hogy a gyerekek az újabb mérésnél is az elvárhatónál jobban teljesítettek. (pl. a kommunikáció A2-tesztel kb. 58 ponttal értek el magasabb átlagot, mint a várható érték. A szabálykövetés C teszten nyújtották a leggyengébb teljesítményt, amely azért meglepő, mert a tanulók ezt oldották meg leghamarabb és ezt érezték legsikeresebbnek. Ez a feladatlap többnyire feleletválasztós kérdést tartalmazott.

8 Fejlesztések Következtetés: a mi tanulóink szabálykövetésben teljesítettek, gyengébben, ezért a továbbiakban ezt a részterületet kell fokozottabban fejlesztenünk. Sajnálatos módon arról beszélni, hogy a bemeneti kompetenciamérésre vonatkozó tanmenetek, fejlesztési tervek, egyénre szabott fejlesztések készültek – bár ez lenne az ideális – nem tudunk, csak kisebb mértékű fejlesztésekről tudok beszámolni – de mindig azt kell nézni, hogy az ember honnan indult, és mennyi a „hozzáadott érték” – így azt gondoljuk, ezek a fejlesztési törekvések kezdetnek nem rosszak. projektnapjaink lényegesen sikeresebbek. Ezeket az alkalmakat szánjuk elsősorban fejlesztésre – fejlesztünk és mérünk kompetenciát. Produktum bemutatása saját szavaikkal Itemezett mérőlapos dolgozatok

9 Fejlesztések szövegértési képességeiket többféle órán is igyekszünk fejleszteni. A fejlesztő feladatok gyűjteményét rendszeresen használjuk Igyekszünk a tantárgyaink között kapcsolatot teremteni Iskolánk szóbeli felvételijénél

10 Javaslatok a visszajelzésekre
Azt gondoljuk, ha a mérés minden szempontból valóban rendben zajlana év elején, és tényleg úgy történne, ahogy az ideális: mérés megíratása, osztályfőnökök javítják/gépre viszik, eredmények elküldése, értékelések kinyomtatása – mindez a mérés kezdetétől számított 2 héten belül megtörténik, akkor valóban lehetne a bemeneti mérés alapján készült fejlesztési tervről beszélni.

11 Javaslatok a fejlesztésekre
Úgy látjuk, az eltelt másfél év alatt sem végeztünk haszontalan munkát – de (új) szakértőnk segítségével azon dolgozunk, hogy minél több kollégánk értse egészben a fejlesztési folyamatot. Ezért ez évi munkatervünkben már szerepelnek olyan szakértői alkalmak, melynek során a kollégákat megtanítjuk minél jobb mérőlapok készítésére, az ITEM program használatára, a mérések eredményeinek értelmezésére és tervbe vettük, hogy a következő évben a bemeneti mérés eredményeire vonatkozó fejlesztési tervet készítsünk.

12 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések