Harmadik matematikakönyvem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Miből tanítsak? A taneszköz-választás kérdései a 6-10 évesek nyelvoktatásában Kuti Zsuzsa Oktatási Minisztérium.
Advertisements

A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Matematika kompetencia
Az iskolai dokumentumok
A kulcskompetenciák.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Kompetencia-konferencia
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Kéri Zoltán MTA Gyermekszegénység Elleni Program közoktatási szakértő
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
INNOVÁCIÓ? az óvodapedagógiában
Informatika tanítása ea.
Matematika kompetenciaterület
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Kompetencia alapú oktatás
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
A pedagógiai program Érd,
A matematika tanítás lehetőségei a 2011/12-es tanévben
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Kompetencia alapú idegen nyelvi
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Kompetensek lettünk? június 27..
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Kompetencia mérések elemzések
Kompetencia -eredményesség
„C” típusú programcsomag bevezetése
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
Matematika Kompetenciaterület
Nyelvtan és helyesírás tankönyvek
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Informatika tanítása ea.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Varga Noémi Judit. Mi köze a szövegnek a matematikához?
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Szociális életviteli és környezeti kompetenciák SZKB Segítünk egymásnak - A matematika nem játék! 2. évfolyam Vargáné Csehi Gabriella Megelőző.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Mérés, mértékegység, átváltás
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Szegedi Tudományegyetem
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Gáspár Katalin Az országos kompetenciamérések eredményei a „zebegényi példa”-ként ismert Kokas-csoportban Kivonat a Szerző Személyiségformálás, kompetenciafejlesztés.
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Harmadik matematikakönyvem Balassa Lászlóné

Alapelveink 1.) A matematika és a valóság kapcsolata – a gyerekeket érdeklő és életközeli problémák 2.) Cselekvő tapasztalatszerzés, tevékenyközpontú tananyag- feldolgozás 3.) Képesség – és készségfejlesztés 4.) Fokozatosság elve 5.) Rugalmas, fegyelmezett gondolkodásra nevelés 6.) Helyes tanulási szokások kialakítása 7.) Önellenőrzés fejlesztése 8.) Differenciálás lehetősége 9.) Változatos módszerek és munkaformák alkalmazásának lehetősége 10.) Változatos eszközhasználat lehetősége ( mellékletek)

A matematika és a valóság kapcsolata

Differenciálás lehetősége: mennyiségi minőségi

Önellenőrzés fejlesztése

Rugalmas gondolkodásra nevelés (Többféle utat mutat, nem mechanikus sablonokat ad.)

Témakörök általános felépítése: utalás az előzetes ismeretekre; mintafeladat; tapasztalatok összegzése; az új ismeret megfogalmazása alapfeladatok az új ismeret elsajátítására; differenciálásra lehetőséget adó feladatok, melyekhez szervesen kapcsolódnak az Okos(k)odunk és Játékosan gyakorolunk oldalak

Utalás az előzetes ismeretekre

Mintafeladat

Tapasztalatok összegzése; az új ismeret megfogalmazása

Szimbólumrendszer, mely a tanulást, eligazodást segíti

Kompetencia területek A tankönyvekben szereplő tananyag-tartalmak a következő kulcskompetenciák kialakítását, megalapozását, fejlesztését szolgálják: Anyanyelvi kommunikáció Természettudományos kompetencia A hatékony önálló tanulás Szociális és állampolgári kompetencia Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség KIEMELTEN: matematikai kompetencia / Digitális kompetencia – a Tudástár-ban/

Néhány példa az egyes kompetenciák fejlesztéséhez Anyanyelvi kommunikáció: szöveges feladatok megoldása során

Természettudományos kompetencia

Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség

Matematikai kompetenciák Készségek Számlálás, számolás Mennyiségi következtetés Becslés, mérés Mértékegységváltás Szöveges feladatok megoldása Gondolkodási képességek Rendezés – rendszerezés Kombinativitás Valószínűségi következtetés Deduktív következtetés Kommunikációs képességek Relációszókincs Szövegértés, szövegértelmezés Térlátás, térbeli viszonyok Tudásszerző képességek Kreativitás Problémamegoldás Problémaérzékenység Eredetiség Tanulási képességek Figyelem Rész – egész észlelése Emlékezet Feladattartás Feladattartási sebesség

Néhány példa a matematikai kompetencia fejlesztéséhez Számlálás, számolás (játékosság!)

Mértékegységváltás

Kombinativitás

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!