Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
Advertisements

A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
A nevelési tanácsadók diagnosztikus szakmai munkája
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
„Ezt egy életen át kell játszani”
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Méltányossági elvek a közoktatásban
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
A MAGYAR VÖRÖSKERESZT BÁZISISKOLÁJA SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései
A nevelési tanácsadás aktuális szakmai kérdései Martonné Tamás Márta Dr. Szvatkó Anna
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
"Legyen az esély egyenlő ..."
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
RMÁI Kazinczy Ferenc Tagiskola Kincsesbánya, Iskola u. 1.
Integráló iskolák a közoktatásban
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
Jelen és jövő A Budaörsi Nevelési Tanácsadóban. Mi történik a Nevelési Tanácsadóban? Vizsgálunk Szakvéleményt írunk Terápiát végzünk, gyógyítunk (rajz,
Jelen és jövő a kistérségben
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Integráció és inklúzió
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Team munka egy többcélú intézményben
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Farkasné Egyed Zsuzsanna. Fejlesztő nevelés színterei évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről 5. § (1) A köznevelési intézményekben folyó pedagógiai.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A pszichológiai mérés alapjai
DARUS a gyermekekért.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Ágazatközi együttműködés
DARUS a gyermekekért.
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Szociális segítő a kollégiumokban
Előadás másolata:

Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban A segítség érkezik - a csodára egy kicsit várni kell Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban Jubileumi konferencia 2010. 05. 05. Készítette: Szarvasné Tóth Bernadett

Fodor Ákos: Három negatív szó NINCS SEMMI BAJ

Pedagógiai munka a Tanácsadóban Diagnosztika 2. Fejlesztés Óvodáskor: Egyéni fejlesztés Iskola előkészítő csoport Prevenciós foglalkozások Iskoláskor: Általános felzárkóztatás Olvasás, írás, számolási nehézség terápiája tanulástechnika Mozgás terápia, egyéni vagy kiscsoportos 3. Szakmai feladatok Fejlesztői pedagógusi munka közösség koordinálása Szakmai ismeretek átadása Konzultációk szülőkkel, pedagógusokkal

Pedagógiai munka – több szempontú megközelítés Beszélgetés a szülővel Pszichológiai vizsgálat eredménye Pedagógiai vélemény Diagnosztikai munka Megfigyelés az intézményben Pedagógiai tesztek, vizsgáló- eljárások

Pedagógiai tesztek, vizsgáló eljárások Mozgásvizsgálat Dominanciavizsgálat Rajzvizsgálat Beszéd megfigyelése Tanulási képességek felmérése Olvasás, írás, számolás pedagógiai vizsgálata Szociális érettség felmérése

Oktatási /nevelési intézmény Szakvélemény Szakértői Bizottság Nevelési Tanácsadó Oktatási /nevelési intézmény Beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézség Sajátos nevelési igény SNI / a SNI / b Általános tanulási gyengeség GYÓGYPEDAGÓGUS PSZICHOLÓGUS PSZICHOPEDAGÓGUS FEJLESZTŐPEDAGÓGUS PEDAGÓGUSI KOMPETENCIA

A Nevelési Tanácsadóban zajló fejlesztések háttere Komplexitás Team munka Tanulási nehézség mögött megbújó pszichés problémák Bizalmi légkör Gazdag eszköztár és módszertani sokszínűség Más környezet Környezet: meg kell jelenni, ami már feltételezi motivációt, - ebben a közegben tud másként jelen lenni, beszélni, dolgozni, teljesíteni

Pedagógiai munka – fejlesztés feladatok Kapcsolattartás a szülővel és pedagógussal Pszichológiai vizsgálat értékelése Vizsgálati eredmények értékelése Pedagógiai jellegű fejlesztések, terápiák Megfigyelés az intézményben Sokrétű feladatok, mozgás, és kognitív fejlesztés

Mozgásállapot felmérése Terápia Fejlesztés mindig egyéni szülő aktív részvételével minden napi feladat INPP intézményes keretek között kiscsoportos foglalkozás heti 1-2 alkalommal Delacato jellegű

Kognitív fejlesztés Óvodás korú gyerekek Képességfejlesztés grafomotoros fejlesztés prevenciós foglalkozások iskola előkészítő jellegű foglalkozások

Kognitív fejlesztés Iskolás gyerekek általános pedagógiai fejlesztés Olvasás, írás, számolás nehézség terápiája tanulástechnikai tréning

Szakmai feladatok Esetmegbeszélések szülőkkel, pedagógusokkal, egyéb szakemberekkel Szakmai ismeretek átadása, beszélgetések Fejlesztő pedagógusi munkaközösség koordinálása

„új szemmel nézni a régi képre: ez a mi alkotásunk”

Köszönöm a figyelmet!