Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban A segítség érkezik - a csodára egy kicsit várni kell Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban Jubileumi konferencia 2010. 05. 05. Készítette: Szarvasné Tóth Bernadett
Fodor Ákos: Három negatív szó NINCS SEMMI BAJ
Pedagógiai munka a Tanácsadóban Diagnosztika 2. Fejlesztés Óvodáskor: Egyéni fejlesztés Iskola előkészítő csoport Prevenciós foglalkozások Iskoláskor: Általános felzárkóztatás Olvasás, írás, számolási nehézség terápiája tanulástechnika Mozgás terápia, egyéni vagy kiscsoportos 3. Szakmai feladatok Fejlesztői pedagógusi munka közösség koordinálása Szakmai ismeretek átadása Konzultációk szülőkkel, pedagógusokkal
Pedagógiai munka – több szempontú megközelítés Beszélgetés a szülővel Pszichológiai vizsgálat eredménye Pedagógiai vélemény Diagnosztikai munka Megfigyelés az intézményben Pedagógiai tesztek, vizsgáló- eljárások
Pedagógiai tesztek, vizsgáló eljárások Mozgásvizsgálat Dominanciavizsgálat Rajzvizsgálat Beszéd megfigyelése Tanulási képességek felmérése Olvasás, írás, számolás pedagógiai vizsgálata Szociális érettség felmérése
Oktatási /nevelési intézmény Szakvélemény Szakértői Bizottság Nevelési Tanácsadó Oktatási /nevelési intézmény Beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézség Sajátos nevelési igény SNI / a SNI / b Általános tanulási gyengeség GYÓGYPEDAGÓGUS PSZICHOLÓGUS PSZICHOPEDAGÓGUS FEJLESZTŐPEDAGÓGUS PEDAGÓGUSI KOMPETENCIA
A Nevelési Tanácsadóban zajló fejlesztések háttere Komplexitás Team munka Tanulási nehézség mögött megbújó pszichés problémák Bizalmi légkör Gazdag eszköztár és módszertani sokszínűség Más környezet Környezet: meg kell jelenni, ami már feltételezi motivációt, - ebben a közegben tud másként jelen lenni, beszélni, dolgozni, teljesíteni
Pedagógiai munka – fejlesztés feladatok Kapcsolattartás a szülővel és pedagógussal Pszichológiai vizsgálat értékelése Vizsgálati eredmények értékelése Pedagógiai jellegű fejlesztések, terápiák Megfigyelés az intézményben Sokrétű feladatok, mozgás, és kognitív fejlesztés
Mozgásállapot felmérése Terápia Fejlesztés mindig egyéni szülő aktív részvételével minden napi feladat INPP intézményes keretek között kiscsoportos foglalkozás heti 1-2 alkalommal Delacato jellegű
Kognitív fejlesztés Óvodás korú gyerekek Képességfejlesztés grafomotoros fejlesztés prevenciós foglalkozások iskola előkészítő jellegű foglalkozások
Kognitív fejlesztés Iskolás gyerekek általános pedagógiai fejlesztés Olvasás, írás, számolás nehézség terápiája tanulástechnikai tréning
Szakmai feladatok Esetmegbeszélések szülőkkel, pedagógusokkal, egyéb szakemberekkel Szakmai ismeretek átadása, beszélgetések Fejlesztő pedagógusi munkaközösség koordinálása
„új szemmel nézni a régi képre: ez a mi alkotásunk”
Köszönöm a figyelmet!