Óvodapedagógus szak (BA)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
SZOCIÁLPEDAGÓGIA INTÉZETI TANSZÉK
Advertisements

Diplomát adó alapszakjaink:
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
Kis csoport szeptember
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.
PÓTFELVÉTELI AUGUSZTUS MŰVÉSZETI, NEVELÉS- ÉS SPORTTUDOMÁNYI KAR.
Eötvös József Főiskola Baja Neveléstudományi Kar
A koragyermekkori nevelésről
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Mesterképzés az EKF-en
PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM és SZAKKÖZÉPISKOLA Tovább.
NYME BPK ÓVODAPEDAGÓGUS SZAK Részletek:
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
A megújuló tanárképzés
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
A gyerekek nem várnak Gyerekesélyprogram 2007
Biomérnök alapszak (BSc)
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
LEGYÉL TANÍTÓ!.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Nevelés és nevelői attitűdök
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
A NEVELÉS TERÜLETEI.
A tanárképzés szerkezete
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Összeállította: Szabó Ilona
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Barcsák Marianna - KPSZTI
KIG Pályaválasztási Nap Martony Gergely
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Nyíregyházi Egyetem Alkalmazott Humántudományok Intézete
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Alkalmazott Humántudományok Intézete
Az egyetem létrehozásának célja
Csecsemő- és kisgyermeknevelő Alapszak
NEVELÉSTUDOMÁNYOK INTÉZETE
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Óvodapedagógus szak (BA)

Ahogy a gyermek fejezi ki ragaszkodását, szeretetét: „Maradj, fogd a kezem, ülj az ágyam szélére, mesélj! Ha lerúgom a paplant, takarj be, simogasd meg az arcom, és ha elalszom, akkor se hagyj el.” (Ágai Ágnes soraival)

Miért szép az óvodapedagógus hivatás? Az óvodapedagógust ölelő karja, megnyugtató simogatása és vigasztalása, türelmes, a gyermek kíváncsiságát kielégítő válaszai, vidám, játékos kedve, varázslatos meséi, derűs éneke, okos szabályai, szerető gondoskodása emeli arra a magaslatra, ahol ő lehet az anya, az apa távollétében a támogatásra, szeretetre, biztonságra vágyó gyermek pótmamája, pótpapája.

Mi a legfőbb feladata? Az óvodapedagógus széleskörű szakmai felkészültségéből, s a nevelési színtér – óvoda – közösségi jellegéből adódóan sok tekintetben kiegészíti a családi nevelést, s a családdal együttműködve elősegíti a gondjaira bízott gyermekek sokirányú fejlődését. Ehhez a képzés során hallgatóink elméletben és gyakorlatban is felkészülnek e fejlődési folyamat tervszerű támogatására, irányítására.

ÉLETKÉPEK

Kiknek ajánljuk? Annak, aki úgy érzi, tudná szeretni, tisztelni, komolyan venni a kisgyermekeket, szívesen játszana, mesélne, bábozna, énekelne, mozogna velük, aki kreatív megnyilvánulásainak teret szeretne adni, szeretné megismerni, hogy hogyan lehet és kell segíteni a gyermekek fejlődését, szereti a vidámságot, változatosságot.

MIT TANULUNK? A képzés során a hallgatók pedagógiai és pszichológiai stúdiumok segítségével ismerkednek meg az óvodáskorú gyerekek differenciált személyiségfejlődésének sajátosságaival, a nevelés és fejlesztés elméletével, s az óvodai gyakorlat során pedig közvetlenül is megtapasztalhatják a sajátos nevelési igényű és a hátrányos helyzetű gyerekek nevelési gyakorlatát. A képzési programba beépülnek még bizonyos szaktudományos és művészeti tárgykörök is, ahol az egész óvodai nevelést átható anyanyelvi nevelés, játék, testnevelés, mese- és verstanulás, ének-zenei nevelés, vizuális nevelés feladataira készülnek fel az óvodapedagógus jelöltek.

GYAKORLATI KÉPZÉS Az egész képzési folyamatot átható és végig kísérő óvodai gyakorlat különböző szervezeti formában van jelen: tanórát (elméleti ismeretek megszerzését) támogató hospitálások, egyéni és csoportos óvodai gyakorlatok, valamint a nyolc hetes összefüggő területi szakmai gyakorlat. Egyéb gyakorlati kurzus még a személyiségfejlesztő, az önismeret fejlesztő, a kommunikációs, továbbá a játszóképességet fejlesztő tréning.

Karunk a képzés során az alábbi specializációkat ajánlja fel: Családpedagógia Sajátos nevelési igényű gyermek Játékspecializáció Közoktatási intézményi ismeretek Inter- és multikulturális nevelés Irodalmi kultúra Vizuális kultúra Zenei kultúra Mozgáskultúra Mentálhigiéné

EGYÉB TUDNIVALÓ A nyelvi követelmények teljesülését (középfokú C típusú) karunk 4 féléves, heti 4 óra nyelvi órával segíti elő, továbbá intenzív nyelvvizsga előkészítő kurzusokat is hirdet. A diploma különböző fenntartású (önkormányzati, egyházi, alapítványi, magán) óvodába való elhelyezkedésre jogosít.

VÁRUNK MINDENKIT, AKI ÚGY ÉRZI TUD AZONOSULNI EZZEL A HIVATÁSSAL

Óvodapedagógus szak (BA) Alkalmassági vizsgát kell tenni: van: - ének-zenei alkalmassági - beszéd alkalmassági - testi alkalmassági - egészségi alkalmassági. Kiből lehet jó óvodapedagógus? Aki a következő képességeket és attitűdöket véli felfedezni önmagában: - kommunikációs képesség - játszó képesség - önértékelési képesség - tudatos értékválasztási képesség - sikerorientált beállítódás - környezettudatos magatartás - és a legfontosabb a gyermekközpontú szemlélet!

Óvodapedagógus szak (BA) A képzés célja: A képzés célja olyan pedagógiai szakemberek képzése, akik elméletileg megalapozott ismeretek, készségek és képességek birtokában alkalmasak: az óvodai nevelés feladatainak ellátására, továbbá megfelelő ismeretekkel rendelkeznek a képzés második ciklusban történő folytatásához. Mit fogunk tanulni: Alapozó törzstárgyak (kötelező): 39 kredit Társadalomtudományi ismeretek modul Pedagógiai modul Pszichológia Informatika Szakmai elméleti modul: 61 kredit Szakmai gyakorlati modul: 36 kredit Differenciált szakmai ismeretek (kötelezően választható) 24 kredit

Óvodapedagógus szak (BA) A képzés tartalma: Ismerni kell az óvodáskorú gyermekek személyiségfejlődésének jellemzőit, Ismerni kell az óvodai tevékenységek tartalmát, (anyanyelvi nevelés, játék, mese-vers, ének-zene, vizuális tevékenység, mozgás, és környezet tevékeny megismerése) tervezését, módszereit. Ki kell aknázni a családdal és a társadalmi környezettel való együttműködés lehetőségeit. Képesnek kell lenni az élményszerű óvodai életmódszervezés lehetőségeinek megvalósítására.

Óvodapedagógus szak (BA) A végzettek képesek óvodapedagógusi munkára: Gyakorló,- önkormányzati, - magán, -óvodákban. vagy rokon szakterületeken: bölcsődében, családi napköziben, családgondozóban, szabadidő szervezőként iskolákban, közintézményekben. Ezen túl: Szabadon választható tantárgyak: 10 kredit Szakdolgozat: 10 kredit Nyelvvizsga: egy idegen nyelvből államilag elismert középfokú „C” típusú vagy azzal egyenértékű nyelvvizsga szükséges.