A DIFER használata.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A DIFER mérés felvétele és eredményeinek alkalmazása az óvodai nevelés során Buczkóné Pásztor Melinda fejlesztőpedagógus Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei.
Advertisements

Matematika kompetencia
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kulcskompetenciák.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Kéri Zoltán MTA Gyermekszegénység Elleni Program közoktatási szakértő
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az iskolaérettség kérdése
Terézvárosi Nevelési Tanácsadó és Pedagógiai Szakszolgálat
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A szakmunkásképzés válságtünetei Hozzászólás a Kézdi Gábor, Köllő János és Varga Júlia által írott tanulmányhoz Mártonfi György, OFI Bp február.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
A szövegértési feladatok összeállítása
A szövegértési feladatok összeállítása
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A szociális készségek fejlesztése gyermekkorban
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
A dyslexia veszélyeztetettség tünetei
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Harmadik matematikakönyvem
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
AZ ÖSSZEFÜGGÉS- KEZELÉS
Problémák A gyermekek közötti fejlettség 6 éves korban 5 évnyi! (+2,5 év, -2,5 év) Ez a különbség 16 éves korra megduplázódik! A nyolc éves általános iskolai.
DIFER.
Matematika Kompetenciaterület
Óvoda-iskola átmenet intézményünkben
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
„Tárt kapukkal az esélyegyenlőségért” Az Integrációs program alkalmazása az iskolában Söjtör, 2009.április 27.
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Szent László Középiskola Szekszárd
Szakiskolai Fejlesztési Program I
Szociális kompetencia
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

A DIFER használata

A főszereplő DIagnosztikus FEjlődésvizsgáló Rendszer 4-8 évesek készségfejlődésének vizsgálatára

Mi a célja ? A DIFER programcsomag funkciója, hogy segítse az eredményes iskolakezdést.

„DIFER HATÁS” Az első tanévek eredményei döntően meghatározzák a tanulók jövőjét. Az alapkészségek eredményessége nagymértékben az úgynevezett kritikus elemi készségek fejlettségétől függ.

Felmért területek: koordináció hallás szókincs számolási készség következtetés összefüggés- megértés szocialitás

Az írásmozgás-koordináció mérése A vonalrajzok elemzése életkor-specifikus firkálás, rajzolás, gyurmázás késleltetett írástanítás

Rövid és hosszú változat Beszédhanghallás Megkülönböztetés: Képzés helye Zöngésség Időtartam Hangkihallás Rövid és hosszú változat

Beszédhanghallás 2. Az első osztályosok: 46 % Megkülönböztetési hiány = beszéd-rendellenesség, olvasási- helyesírási zavar 7.-8. éves korig Pedagógiai kompetencia

Relációszókincs 4 változat Térbeli-, időbeli-, mennyiségi-, hasonlósági-, cselekvési viszonyok Nélkülözhetetlen Kommunikáció alapfázisa Az iskolába lépők 20%-ának hiányos Késői beszédindulás, hátrányos nyelvi környezet Napi kétszeri mesemondás és annak megbeszélése

Elemi számolási készség Hat szubteszt 1, 2, 3, Számlálás 4. 5. 6. Manipulatív számolás } vizsgálata Számkép-felismerés Számolvasás 22% -a kezdő és előkészítő szint Jól fejleszthető készség

Tapasztalati következtetés 2 feladatsor, 16 - 16 vizsgálati elem Ha játékot kapok, örülök. Most játékot kaptam, tehát ……….(örülök.) A szülők nyelvi kultúrája és iskolázottsága döntő Rendszeres kötetlen vagy tematikus beszélgetés

Tapasztalati összefüggés megértés 8 vizsgálati elem 4-8 évesek: elemi összefüggések Spontán folyamat Heterogenitás Módszertani segédanyag 10 % előkészítő, kezdő szinten Helyzetük reménytelen

Szociális aktivitás megfigyelése három „ülésben” Szocialitás Szociális aktivitás megfigyelése három „ülésben” Társas feladathelyzet Kapcsolatfelvétel Elemi szintű erkölcsi érzék Feladatvállalás Feladattartás