Internetalapú intelligens eszköz fejlesztése az együttműködésen és vitán alapuló középiskolai tanulás segítésére.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A december 9-i konferencia előadásának kibővített prezentációja
Advertisements

Egész életen át tartó tanulás „Egész életen át tartó tanulás” ■ Az „Egész életen át tartó tanulás” COMENIUS 2011 pályázat nyertese iskolánk COMENIUS 2011.
Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Professzionális iskolai kutatások
A kulcskompetenciák.
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Tanterv és vizsga Kaposi József.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Méltányossági elvek a közoktatásban
A DISPUTA, MINT SZEREPJÁTÉK. TÖRTÉNELMI LEVEGŐ JÓ INTÉZMÉNYI ADOTTSÁGOK.
Objektumkutatáson alapuló térinformatikai modell kialakítása MiniComp Kft. Pécsi Tudomány Egyetem – PMMFK-MIT.
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
Az IKT szerepe a mai közoktatásban
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
NAT 2007 kompetenciák.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Projektmunka.
Az F-próba szignifikáns
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
1. Bevezetés a tárgy célja: azoknak az eszközöknek és módszereknek a megismertetése és begyakoroltatása, melyek az érvelések megértéséhez, elemzéséhez,
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2010 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól December 9.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. őszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Az Európai Únió csatlakozási folyamatai
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
GENERALI Alapkezelő Zrt. Nyugdíjpénztári megtakarítás a többi befektetés mellett Schuszter Péter vezérigazgató Generali Alapkezelő 2008/../.. Pénztárkonferencia.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
EPISCON - program EPISCON - project Európai kulturális szakmérnöki PhD iskola European PhD in Science for Conservation ANNA RUGGERI Magyar Nemzeti Múzeum.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ AZ ÚJ GENERÁCIÓS ÁLTALÁNOS ISKOLAI MAGYAR NYELV ÉS IRODALOM TANKÖNYVEKRŐL Készítette: Andok Zsuzsa.
Innovatív induló kisvállalkozások izraeli fejlesztési modellje, ennek adaptálása Magyarországon Dr. Turi Márta – Korányi László szeptember.
1 A VITORLÁZÓ PILÓTÁK KOLLEKTÍV HIBAFELDOLGOZÁSÁNAK POZITÍV REPÜLÉSBIZTONSÁGI HATÁSAI KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest / dr. Nacsa Zsuzsanna.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Káldos János Országos Széchényi Könyvtár Magyar Elektronikus Könyvtár.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Életvezetési kompetenciák fejlesztését célzó programok megvalósítása.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
Az idegen nyelv oktatása a Darusban 1990-ig kötelező az orosz nyelv társadalmi igény:német angol mindennapos német a két tannyelvű oktatás – 2000-ben.
Az iskola és a szülők kapcsolattartási formái a Csaholci Általános Iskola intézményében Készítette: Kádár Ágnes mesterpedagógus szaktanácsadó
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
GYERMEKESÉLY MAGYARORSZÁGON AZ UNICEF-JELENTÉS TÜKRÉBEN XIV. Baranyai Pedagógiai Napok Pécs, április
Így tanítom… tavasz- tanári konferencia PROFILKÉPEK A „FAKEBOOKON” Filep Otília Megyaszói Mészáros Lőrinc Körzeti Általános Iskola.
DARUS a gyermekekért.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
Szent László Középiskola Szekszárd
„Az iskola arra való, hogy az ember megtanuljon tanulni, hogy felébredjen tudásvágya, megismerje a jól végzett munka örömét, megízlelje az alkotás izgalmát,
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Közösen a bántalmazás ellen
Előadás másolata:

Internetalapú intelligens eszköz fejlesztése az együttműködésen és vitán alapuló középiskolai tanulás segítésére.

„Az újdonságok, újítások csaknem mindig átesnek a viták kereszttüzén. A lényeg mindenképpen ugyanaz: az igazság keresése. Ezért válhatnak a viták is fontos ismeretforrásokká.” (Zrinszky László) A vita mint oktatási módszer  Fő célja a tanulás.  Tanítja a kommunikációt és a tudásanyagot, amit vitat.  Vitatkozók nemcsak állításokat fogalmaznak meg, hanem érvelnek is.  Ehhez szükségük van adatgyűjtésre, felkészülésre.

Az oktató vita által a diákok: Motiváltabbak lesznek. Motiváltabbak lesznek. Megtanulják a források, vélemények kritikus kezelését. Megtanulják a források, vélemények kritikus kezelését. Megtanulják tisztelni mások véleményét. Megtanulják tisztelni mások véleményét. Gondolkodásra kényszerülnek. Gondolkodásra kényszerülnek. Gyakorlatot szereznek információforrások kezelésében, az írásbeli, szóbeli érvelésben. Gyakorlatot szereznek információforrások kezelésében, az írásbeli, szóbeli érvelésben.

Az oktató vita segíthet az ismert gondok megoldásában: Kommunikációs készségek hanyatlása. Kommunikációs készségek hanyatlása. Iskolai számonkérés jellemzően írásbeli. Iskolai számonkérés jellemzően írásbeli. Ugyanakkor írásbeliség nyelvi színvonala is csökken. Ugyanakkor írásbeliség nyelvi színvonala is csökken. Szóbeli vizsgák színvonala egyre gyengébb. Szóbeli vizsgák színvonala egyre gyengébb.

Oktatási vitaaspektusok Kollektív céllal rendezett vita Kollektív céllal rendezett vita Dialógusokra épített vita Dialógusokra épített vita Konszenzusvita Konszenzusvita Ismeretszerző vita Ismeretszerző vita Problémafelvető és megoldó vita Problémafelvető és megoldó vita

A SCALE kutatásfejlesztési program Résztvevő országok: Résztvevő országok: Egyesült Királyság Egyesült Királyság Franciaország Franciaország Hollandia Hollandia Finnország Finnország Portugália Portugália Magyarország Magyarország

Mi a SCALE?  Egy eszköz, amely: Fejleszti a vitakészséget. Fejleszti a vitakészséget. Hozzáférhető a weben. Hozzáférhető a weben. Ösztönzi az együttműködésen és vitán alapuló tanulást. Ösztönzi az együttműködésen és vitán alapuló tanulást. Láthatóvá teszi a vita elemeit, grafikusan ábrázolva azt. Láthatóvá teszi a vita elemeit, grafikusan ábrázolva azt. Megtanít, hogy a dolgokat több nézőpontból vizsgáljuk. Megtanít, hogy a dolgokat több nézőpontból vizsgáljuk.

A DREW szoftver

A gráf:

SCALE a weben