A tanulók iskolai és iskolán kívüli kötött tevékenységei.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
A pedagógusok munkaidő beosztása
Az olvasástanítás módszere:
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Az iskolai szociálismunka
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
2003. január Tanulói munkaterhek. A kutatás módszere  Válaszadók: 2700 tanuló és szüleik (elsősorban az édesanya)  Kérdezés módja: személyes interjúk.
Professzionális iskolai kutatások
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
testi-lelki feltöltődést eredményező szabad felhasználású idő. Fajtái: aktív és passzív.
Nemzetközi gazdaságstatisztika
A nevelési-oktatási programmal elérni kívánt fejlesztési célok • A felnövekvő nemzedék egészséges életmódra nevelése, • a szabadidő természetben történő.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
Iskolánkról.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Méltányossági elvek a közoktatásban
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Csoport, egyszemélyes csoport, család
Kompetensek lettünk? június 27..
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
A szociális képességek fejlesztése módszertana
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
A „NYÍLÓ ABLAKOK” című projekt bemutatása KOVÁCS ÁRPÁDNÉ
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
+ Idegennyelv-oktatás az általános iskola 1-3. évfolyamán OFI-konferencia Budapest, Morvai Edit.
A tanárképzés szerkezete
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
 Nógrádmarcal Nógrád megyében, Balassagyarmattól 10 km-re található zsák település  A Cserhát hegység északi nyúlványának szélén, az Ipoly völgyének.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Tanórán kívüli tevékenységek gazdagítási lehetőségei Varga Attila február 4.
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
A szakiskola jelene és jövője
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Nemzeti Köznevelési Portál
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
Előadás másolata:

A tanulók iskolai és iskolán kívüli kötött tevékenységei

1. A tanulók iskolai és iskolán kívüli kötött tevékenységei

zSok a kötött idő (utazás az iskola és az otthon között, tanítási óra, felkészülés, tanítási órán kívüli elfoglaltság) Pl: 8. osztályosok 46%-nál ez heti 45 óra zÉrdekesség: a szakiskolások, akiknek viszonylag sok szabadideje van - legkevésbé aktívak a tanítási órán kívüli tevékenységek terén

1. A tanulók iskolai és iskolán kívüli kötött tevékenységei zAz iskolarendszerben való továbbhaladás sikerességét nagyban befolyásolja, hogy a tanulónak a kötelező tanórákon kívül van- e lehetősége: ideje, pénze, kedve, hogy különböző különórákon fejlessze képességeit.  ”árnyékiskola-rendszer” zEgyenlőtlenségek: családok különböző jövedelmi helyzete, kulturális tőkéje, lakóhelye

1. A tanulók iskolai és iskolán kívüli kötött tevékenységei

zA tanulók elfoglaltságai, tanítási órán kívüli tanulási lehetőségei településenként különbözőek (főváros 13%, falu 31% nagyobb város 28%, kisebb város 21%) zJobb tanulók - szakkörök, gyengébb tanulók - korrepetálások zNagy az elmaradás a személyiségfejlesztő foglalkozásokon való részvételt illetően!

1. A tanulók iskolai és iskolán kívüli kötött tevékenységei - célok zEgészséges életmódra nevelés: ysport yegyéni egészségmegőrző technikák ytársas élet yéletmódtervezés ytanácsadás yötletek, új lehetőségek kipróbálása

2. A szabadidő eltöltése zNehezen választható szét a két időkeret (munka és szabadidő) zAz ember azt éli át/meg örömszerző tevékenységnek, ami: yfelkelti érdeklődését yjavítja általános mentálhigiénés állapotát yami számára nem túl kötött.

2. A szabadidő eltöltése - a kulturális fogyasztás z90 % tévénézés: zmagyarok: napi 235 perc za fiatalok akkor is a tv. Előtt ülnek, ha tanulnak z14 évesek 81%-a napi: 121 perc Tv-t néz z17 évesek 61%-a napi Tv-fogyasztó z 10 % egyéb: olvasás, testedzés, barátokkal való együttlét stb. z a fiatalok nem mondanak le tv miatt egyéb programot (1/3- naponta levegőzik, 1/4- naponta barátjához is megy)

2. A szabadidő eltöltése - a fiatalok szervezeti aktivitása zAz egyesülési törvény 1989-es megalkotását követően nagy lendülettel alakultak különböző ytartalmú, yminőségű, ylétszámú szervezetek, egyesületek. A taglétszám 50-60%-a fiatal. (diáksportkörök, tánccsoportok stb.)

A szervezés: (kínálat, ajánlat) zA folyamat akkor lesz eredményes, ha a tanulás: yegyénre szabott, valamint yminden tanuló számára optimális fejlődést támogató tanulási környezetben zajlik. y(a magyarországi iskolarendszer szelektáláson alapul)

Szervezési problémák zNövekedett a roma népesség száma az iskolákban zrobbanásszerű volt a középiskolák expanziója (terjeszkedés, kiterjedés) zháttérbe szorult a gyakorlatorientáltság zcsökkent a tanulói motiváltság znőtt a magatartási és tanulmányi problémákkal küzdők aránya

Szervezései problémák zA tanulók nagy részénél negatív érzések alakultak ki az iskolával és a tanulással, egyes tantárgyakkal szemben za kezelésre az intézmények, a pedagógusok nincsenek felkészülve: ynincs program  nincs tanulásszervezési eljárás, kedv, ötlet, (pedagógiai programok)

Szervezési megoldások zModern tanulásszervezési módok: yinformatikai eszközök alkalmazása yerdei iskolák ymodul formában való oktatás yprojekt módszer, yepochális (epocha = időszak, korszak) yegyéni tanulási utak