Www.educorb.eu A közoktatás szervezése a Pogányvölgyi Kistérségben Körmend, 2009. március 23. Fodor András Óvoda, Iskola, Szak- és Szakmai Szolgálat (OM.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
A pedagógusok munkaidő beosztása
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Az iskolai szociálismunka
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
TÁMOP A „Lépéshátrány nélkül” hasznosítható végzettség megszerzésének támogatása c. pályázat
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Közoktatási vezetőképzés
Közigazgatási alapismeretek
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
1 A KÖZOKTATÁSI ÁGAZATOT ÉRINTŐ JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK április 2. Hujber Ildikó vezető főtanácsos.
Sásdi Többcélú Kistérségi Társulás SÁSD, június 28.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Jogszabályok, jogszabályi változások, szakmai szervezeti finanszírozás jogszabályai, különös tekintettel az intézményintegrációra Dienes Renáta prezentációja.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
2009. február 3. Dienes Renáta Szakmai tanácsadó A évi költségvetési törvény közoktatási normatív hozzájárulásai.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Együttműködési kényszer a legkisebb érdeksérelemmel Szigetvár Dél-Zselic Többcélú Kistérségi Társulás.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Fodor András Óvoda, Iskola, Szak- és Szakmai Szolgálat (OM )
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
Kompetencia alapú oktatás Lengyeltóti TÁMOP – 08/
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
A pedagógus a nevelési-oktatási intézmény szervezetében
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
főosztályvezető-helyettes
Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/
Közoktatási alapismeretek
Fodor András Óvoda, Iskola, Szak- és Szakmai Szolgálat (OM )
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

A közoktatás szervezése a Pogányvölgyi Kistérségben Körmend, március 23. Fodor András Óvoda, Iskola, Szak- és Szakmai Szolgálat (OM )

POGÁNYVÖLGYI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS JÚNIUS 30.

Somogy megye a 33. leghátrányosabb A Balaton 10 háttértelepülése BUZSÁK GYUGY HÁCS KISBERÉNY LENGYELTÓTI ÖREGLAK PAMUK SOMOGYVÁMOS SOMOGYVÁR SZŐLŐSGYÖRÖK CSÖMEND ( ) NIKLA ( ) TÁSKA ( ) Pogányvölgy

Település neve 0-5 év (fő) 6-13 év (fő) év (fő)60-65Összesen Lengyeltóti Szőlősgyörök Buzsák Öreglak Somogyvámos Pamuk Somogyvár Kisberény Gyugy Hács Kistérségi összesen A kistérség lakónépessége

Intézményi mutatószámok (óvodák) 1356 Település neveÓvodás gyermekek száma Óvodai csoportok száma Óvodapedagógusokda jkák száma Egyéb dolgozóks záma Hács Lengyeltóti Szőlősgyörök Buzsák Somogyvár Öreglak Somogyvámos Nikla Összesen

Intézményi mutatószámok (iskolák) Település neveTanulók száma ÉvfolyamTanuló csoport átlag- létszám Pedagógusok száma Buzsák Lengyeltóti ,434 Szőlősgyörök838613,89 Öreglak ,514 Somogyvár ,825 Somogyvámos Nikla768612,610 Művészeti Összesen ,6109 (11 tanuló) 115

MIKROKÖRZETI TÁRSULÁSOK BUZSÁK LENGYELTÓTI TÁSKA GYUGYHÁCS KISBERÉNY SZŐLŐSGYÖRÖK ÖREGLAK PAMUK SOMOGYVÁR SOMOGYVÁMOS NIKLA CSÖMEND

BUZSÁKI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA BUZSÁK NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA BUZSÁK BUZSÁK, TÁSKA TÁRSULT ÖNKORMÁNYZATOK: ÁLTALÁNOS ISKOLA BUZSÁK NAPKÖZIOTTHONOS TAGÓVODA TÁSKA

KÖRZETI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ÓVODA ÖREGLAK NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA ÖREGLAK ÖREGLAK, PAMUK TÁRSULT ÖNKORMÁNYZATOK NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA BARÁTIHEGYI TELEPHELY ÁLTALÁNOS ISKOLA ÖREGLAK

SZENT LÁSZLÓ KIRÁLY ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA SOMOGYVÁR SOMOGYVÁR, SOMOGYVÁMOS TÁRSULT ÖNKORMÁNYZATOK ÁLTALÁNOS ISKOLA SOMOGYVÁR SOMOGYVÁMOSI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA TAGINTÉZMÉNY SOMOGYVÁMOS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA SOMOGYVÁR

FODOR ANDRÁS ÓVODA, ÁLTALÁNOS ISKOLA, ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY, EGYSÉGES PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT ÉS PEDAGÓGIAI-SZAKMAI SZOLGÁLTATÓ INTÉZMÉNY LENGYELTÓTI KINCSEM NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA LENGYELTÓTI BERZSENYI DÁNIEL ÁLTALÁNOS ISKOLA NIKLA NAPSUGÁR NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA HÁCS LURKÓ NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA SZŐLŐSGYÖRÖK GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA SZŐLŐSGYÖRÖK LENGYELTÓTI, SZŐLŐSGYÖRÖK, CSÖMEND, GYUGY, HÁCS, KISBERÉNY, NIKLA TÁRSULT ÖNKORMÁNYZATOK EGYSÉGES PEDAGÓGIAI SZAK- ÉS SZAKMAI SZOLGÁLAT LENGYELTÓTI FODOR ANDRÁS ÁLTALÁNOS ISKOLA LENGYELTÓTI MÉZESKALÁCS NAPKÖZIOTTHONOS ÓVODA NIKLA ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY LENGYELTÓTI

Székhely: Fodor András Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15. Telephelyek: Lengyeltóti, Tűzoltó u. 8. Szőlősgyörök, Szabadság u. 44. Szőlősgyörök, Iskola u. 1. Hács, Fő u. 31. Nikla, Berzsenyi u. 46. Nikla, Berzsenyi u. 56. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat

–óvodai nevelés –általános iskolai oktatás 1-8. évfolyam –együtt nevelhető sajátos nevelési igényű gyermekek óvodai nevelése és általános iskolai oktatása –alapfokú művészetoktatás –nevelési tanácsadás –korai fejlesztés –logopédia és gyógytestnevelés –továbbtanulási és pályaválasztási tanácsadás – pedagógiai szakmai szolgáltatás –intézményi étkeztetés Alapfeladatok

intézményi vagyon működtetése intézményüzemeltetés napköziotthoni, tanulószobai ellátás iskolarendszeren kívüli szakmai és nem szakmai oktatás, vizsgáztatás (felnőttoktatás) munkahelyi vendéglátás egyéb szórakoztatási és kulturális tevékenység máshova nem sorolt egyéb szolgáltatás Kiegészítő feladatok

Az intézményegységek és hivatalos elnevezéseik Fodor András Óvoda, Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény Intézményvezetés – 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15. Fodor András Általános Iskola, Alapfokú Művészetoktatási Intézmény, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény – 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Gárdonyi Géza Tagiskola – 8694 Szőlősgyörök, Iskola u. 2. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Berzsenyi Dániel Tagiskola – 8706 Nikla, Berzsenyi D. u. 56. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Kincsem Napköziotthonos Óvoda – 8693 Lengyeltóti, Tűzoltó u. 2. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Lurkó Tagóvoda – 8694 Szőlősgyörök, Szabadság u. 44. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Napsugár Tagóvoda – 8694 Hács, Fő u. 31. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat MézeskalácsTagóvoda, 8706 Nikla, Berzsenyi D. u. 46. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Egységes Pedagógiai Szakszolgálata – 8693 Lengyeltóti, Tűzoltó u. 8. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Gazdasági Ellátó Szervezete – 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15. Fodor András Óvoda, Iskola Szak- és Szakmai Szolgálat Gazdasági Ellátó Szervezete – Élelmezés: 8693 Lengyeltóti, Csokonai u. 15.

IGAZGATÓSÁG Óvodák Alapfokú oktatási intézmények Szak- és Szakmai Szolgálatok GESZ (Funkcionális Ellátó Szervezet) Kincsem Tagóvoda Lurkó Tagóvoda Napsugár Tagóvoda Fodor András Általános Iskola Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Gárdonyi Géza Tagiskola Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Élelmezési Központ Mézeskalács Tagóvoda Berzsenyi Dániel Tagiskola Pedagógiai-szakmai Szakszolgáltató A közös igazgatású közoktatási intézmény intézményegységei, tagintézményei

A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési szerkezete, a vezetők közötti feladatmegosztás IGAZGATÓ Általános igazgatóhelyettes Operatív igazgatóhelyettes Óvodavezető (intézményegység- vezető) Tagóvoda-vezetők Óvodavezető- helyettes Tagiskola- vezetők Művészet-oktatási vezető Szak- és Szakmai Szolgálatok vezetője Gazdasági igazgatóhelyettes Élelmezés- vezető Minőségügyi vezető Gyermekvédelmi felelős Diákönkormányzati-vezető Funkcionális Ellátó Szervezet

A közös igazgatású közoktatási intézmény intézményegységei, tagintézményei július 01. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények 1.Fodor András Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény 3.Pedagógiai-szakmai Szolgáltató Intézmény 2.Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Általános iskola (1-8.)Alapfokú művészetoktatás (1-12) 4.Kincsem Óvoda

A közös igazgatású közoktatási intézmény intézményegységei, tagintézményei 2. 5.Szent László Király Általános Iskola és Óvoda Napköziotthonos óvoda Általános iskola (1-8.) 6.Öreglaki Általános Iskola és Óvoda Általános iskola (1-8.) Napköziotthonos óvoda 7.Buzsáki Általános Iskola és Óvoda Általános iskola (1-8.) Napköziotthonos óvoda (1cs.) 8.Gárdonyi Géza Általános Iskola és Óvoda Általános iskola (1-4.) Napköziotthonos óvoda (1. cs)

A közös igazgatású közoktatási intézmény intézményegységei, tagintézményei 3. 9.Berzsenyi Dániel Általános Iskola és Óvoda Általános iskola (1-4.) Napköziotthonos óvoda (1. cs) 12.Pogányvölgyi Bölcsőde vagy Gyermekjóléti Szolgálat Napköziotthonos óvoda (1. cs) 11.Napsugár Egységes Óvoda és Bölcsőde 10.Somogyvámosi Általános Iskola és Óvoda Általános iskola (1-4.) Napköziotthonos óvoda (1. cs)

A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési struktúrája 1. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények FŐIGAZGATÓ általános iskolák Szakmai szolgáltatás Főigazgató-helyettes I. Főigazgató-helyettes II. (a Kincsem Tagóvoda vezetője is) művészetoktatás szakszolgálatok Óvodák Gazdasági igazgató Bölcsőde és/vagy gyermekjóléti szolgálat Óvodavezető-helyettes

A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési struktúrája 1. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények 1.Fodor András Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény IgazgatókIgazgatóhelyettesek 2.Egységes Pedagógiai Szakszolgálat 3.Szent László Király Általános Iskola és Óvoda Művészetoktatási vezető általános iskola Óvoda

A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési struktúrája 2. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények Igazgatók Igazgatóhelyettesek 4.Öreglaki Általános Iskola és Óvoda általános iskola Óvoda 5.Buzsáki Általános Iskola és Óvoda általános iskola Óvoda 6. Gárdonyi Géza Általános Iskola és Óvoda „Óvodavezető” 7.Berzsenyi Dániel Általános Iskola és Óvoda „Óvodavezető”

A közös igazgatású közoktatási intézmény vezetési struktúrája 3. Pogányvölgyi Közoktatási Intézmények Igazgatók Igazgatóhelyettesek 8.Somogyvámosi Általános Iskola és Óvoda „Óvodavezető” 9.Napsugár Egységes Óvoda és Bölcsőde Óvodavezető Tagintézmény-vezetők 10.Pogányvölgyi Bölcsőde Bölcsődevezető

FESZ (Funkcionális Ellátó Szervezet) Az egységes költségvetést tagintézményekre (intézményegységekre, telephelyekre) bontva is elkészítjük. A beérkező számlákat az Intézmény nevére, de a tagintézmény címére kérjük kiállíttatni és megküldeni A tagintézmény vezetője hagyja jóvá és küldi a gazdasági irodába elszámolásra Tagintézményenként és szakfeladatonként külön főkönyvi alszámla és külön banki alszámla Kontroll: minden 20e Ft feletti vásárlást egyeztetni kell a gazdasági vezetővel! Egyetlen pénztár működik: központi pénztár Tagintézményenként pénztárkönyvet vezet Az élelmezési költségeket, bevételeket konyhákra lebontva könyveljük, illetve az analitikus készlet-nyilvántartást egységes rendszerben végezzük

Az intézményegységek közötti feladatok megosztása Intézményvezetés A titkárság A gazdasági szervezet Intézményegységek közötti szervezetek, kapcsolatok Az intézmény szervezeti egységei és vezetői szintjei

Az alkalmazotti értekezlet –Tagjai: valamennyi dolgozó, akivel az intézmény határozott vagy határozatlan idejű közalkalmazotti jogviszonyt létesített – amikor az intézmény egészét érintő kérdések tárgyalására kerül sor A szak-alkalmazotti értekezlet –Tagjai: a vezetők, valamint az Alapító Okiratban meghatározott alaptevékenységre létesített munkakörökben közalkalmazotti jogviszony, illetve munkaviszony keretében foglalkoztatottak - („munkaértekezletek”) –Döntési jogköre: A Pedagógiai Program (Szakmai Program) elfogadása Az éves munkaterv és beszámoló elfogadása. A munkát elemző értékelések beszámolók elfogadása. A továbbképzési, beiskolázási terv jóváhagyása; Etikai állásfoglalás elfogadása. A szülőkkel való kapcsolattartás elveinek meghatározása. Az intézményegység Házirendjének elfogadása. –Véleményezési jogköre: Az intézményi szintű szabályzatok véleményezése Minden olyan kérdés, amelyről az igazgató véleményt kér. Vezetői pályázat véleményezése. Az intézményegység költségvetéséből vagy egyéb forrásból rendelkezésre álló szakmai előirányzat felhasználása Az intézményegység hagyományteremtésének kialakítása A hosszú távú szakmai programjának kialakítása A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai (Stratégiai szint)

A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai: Igazgatótanács 1. Szavazati joggal rendelkező tagjai: - az intézmény igazgatója, - az általános igazgatóhelyettes, - az operatív igazgatóhelyettes, - a gazdaság igazgatóhelyettes, - az intézményegység-vezetők, - az óvodai intézményegység-vezető helyettese - a tagintézmények vezetői - a művészetoktatási vezető - az intézményegységek képviseletében egy-egy fő. Tanácskozási joggal jelen van: –Minőségügyi vezető –Gyermekvédelmi felelős –Diákönkormányzatot segítő pedagógus –Az igazgatótanácsi tagság személyhez kötött jog, azt átruházni nem lehet, kivéve az intézmény egység vezetőjét, akit akadályoztatás esetén a helyettese képvisel. Évente minimum 4 alkalommal ülésezik

A döntés-előkészítés és a döntéshozatal fórumai: Igazgatótanács 2. Döntési jogköre: –Az intézményegység-vezetői pályázatok kiírásának feltételeiről és ütemezéséről. –Az intézményegység-vezetői megbízásról és a megbízás visszavonásáról. –Az intézményegység-vezetőkkel szembeni fegyelmi eljárás megindításáról, a fegyelmi büntetés megállapításáról. –Az intézményegységek feladatainak összehangolásáról. –Szervezeti egységek létrehozásáról és megszüntetéséről. –A pedagógiai / nevelési programmal összhangban álló szakmai fejlesztésekről és az azt szolgáló személyi, tárgyi feltételekről. –Az intézmény belső kitüntetéseinek odaítéléséről. Átruházott hatáskörben dönt: –az éves munkaterv elkészítéséről és a munkaterv elfogadása. –Az intézmény munkáját átfogó elemzések, értékelések, beszámolók elfogadásáról Véleményezi: –A kibocsátásra kerülő intézményi szintű szabályzatokat, az intézmény éves beszámolóját. –A fejlesztési, beruházási és felújítási terveket. –Az intézmény költségvetési tervének javaslatát. –A fenntartóhoz továbbítandó felújítási igényeket. –Minden olyan kérdést, melyről az igazgató véleményt kér.

Nem stratégiai kérdések döntési fórumai: a vezetőségi értekezlet és a szakmai csoportok vezetőinek értekezlete –A vezetőségi értekezlet résztvevői: –az intézményigazgató és helyettesei, –az intézményegység-vezetők, (≈helyettes) –a tagintézmény-vezetők –a gazdasági-vezető –A szakmai csoportok értekezleteinek résztvevői: –A tartalmukban és tevékenységükben azonos típusú intézményegységek koordinációs testületei. Formái: óvodai, általános iskolai, bölcsődei, szakszolgálati szakmai csoportok Tagjai: a megfelelő típusú intézményegységek vezetői, tagintézmény- vezetők Legalább havonta ülésezik.

Nem stratégiai kérdések döntési fórumai: érdekegyeztető és döntéshozatali fórumok: –Érdekegyeztető fórum: –a reprezentatív szakszervezetek képviseletében egy-egy fő, –a Közalkalmazotti Tanács képviseletében egy fő, az –intézményigazgató, illetve megbízottai. –A törvényben előírt egyeztetési kötelezettségeknek eleget téve évente legalább kétszer ülésezik. Ha az érdekképviseletek és a KT által delegáltak képviselőinek több mint 50%-a igényli, az ülést össze kell hívni. –Döntéshozatali fórumok: –Óvodák Nevelőtestülete –Általános Iskolák Nevelőtestületei –Alapfokú Művészet-oktatási Intézmény Nevelőtestülete –Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Szak-alkalmazotti Közössége –Bölcsőde alkalmazotti közössége

Intézményi munkaközösségi értekezlet Feladata: –A szakterület gondozása, folyamatos fejlesztése –Rendezvények meghirdetése, lebonyolítása –Képzések, önképzések szervezések, segítője –Szaktermek gondozása –Az éves munkatervben meghatározottak lebonyolítása. Munkáját az év elején eltervezett munkaterv alapján végzi –A tankönyv-választás előkészítése –A tantárgyfelosztás véleményezése Dönt: –a munkaközösség szakterületét érintő továbbképzési programról; –az iskolai tanulmányi versenyekről; –saját működéséről és munkatervéről; –a pedagógiai program elveinek megfelelően kezdeményezi, hogy milyen tankönyvet kíván használni. Véleményét ki kell kérni: –a szakmai munka eredményességével kapcsolatban, a munka továbbfejlesztéséről; –a pedagógiai program elfogadásához; –a pótvizsga kérdéseinek meghatározásához; –a tantárgyfelosztásról –új kollégák pályázatáról.

Képviseleti jog Az intézményt az igazgató képviseli harmadik személyekkel szemben, valamint bíróságok és más hatóságok előtt. Az igazgató e jogkört az ügyek meghatározott csoportjára nézve az intézmény dolgozóira az alábbiak szerint ruházza át: –az intézményegység-vezetőkre a szakmai képviseletet abban az esetben, ha a képviselet nem haladja meg az érintett intézmény illetékességét –bármely ügyben egyedi írásbeli meghatalmazás alapján –Az intézményegységek, tagintézmények szakmai képviseletét abban az esetben, ha a képviselet nem haladja meg az intézményegység illetékességét az intézményegység-vezető látja el. –A vezető e jogkört az intézményegység dolgozóira az alábbiak szerint ruházza át: Akadályoztatása esetén a helyettesére. Képviseleti jogát írásbeli meghatalmazás alapján az intézményegység más dolgozójára.

A vezetők közötti feladatmegosztás - a kiadmányozási jogkör gyakorlása Az intézményben a vezetéssel kapcsolatos feladatokat az intézmény-igazgató, a gazdasági-vezető, az intézményegység-vezetők, a tagintézmény-vezetők és helyetteseik látják el –Az intézményigazgatót távollétében az általános helyettes helyettesíti. –Az intézmény igazgatóját munkájában intézményegység-vezetők és gazdasági- vezető segítik. Az intézmény nevében aláírásra az intézményigazgató jogosult. A pénzügyi kötelezettséget vállaló iratok kivételével egymagában ír alá, távolléte, akadályoztatása esetén az azonnali intézkedéseket tartalmazó iratokat helyette az általános helyettes vagy az általános helyettesítést ellátó intézményegység-vezető írja alá. Az intézményegység-vezetők aláírási jogköre a vezetésük alá tartozó egység szakmai tevékenységével kapcsolatos levelekre, a saját hatáskörben tett intézkedésekre a tanügyigazgatás, és a szakmai kompetencia körébe tartozó ügyekre terjed ki.

Pedagógiai-szakmai szolgáltatás (nem pedagógiai intézet!) Szakmai munkaközösség működtetése Információs rendszer működtetése Pedagógusok képzésének összehangolása Tapasztalatcsere látogatások szervezése Közös pályázatok készítése Módszertani segédanyagok közös készítése Versenyek szervezése, összehangolása Rendezvények szervezése, szakmai nap Bemutató foglalkozások szervezése Tehetséggondozó műhelyek szervezése

Szakmai munkaközösségek 2. 1.IntézményvezetőiBuzsák 2.Minőségfejlesztési Lengyeltóti 3.Fejlesztő pedagógusok Lengyeltóti 4.Természetismeret (biológia-földrajz-kémia)Öreglak 5.Magyar nyelv és irodalomSomogyvár évfolyamon tanító pedagógusokÖreglak 7.OsztályfőnökökBuzsák 8.Matematika-fizika Lengyeltóti 9.InformatikaLengyeltóti 10.Idegen nyelvet oktatókÖreglak 11.Történelem tanárokÖreglak 12.Testnevelő tanárokSomogyvár 13.ÓvodapedagógusokLengyeltóti a kollégák igényei alapján az igazgatók tettek javaslatot a fenntartóknak az egyes munkaközösségekre

Szakmai munkaközösségek 2. évente legalább 3 munkaközösségi foglalkozás évente egy kistérségi szintű tantárgyi mérés kidolgozása évente egy kistérségi tantárgyi tanulmányi verseny megszervezése továbbképzések segítése a tanulói minősítések rendszerének egységesítése tantárgyi integráció létrehozása (átjárhatóság) a szakterület módszertanának fejlesztése pályázati lehetőségek figyelemmel kísérése, pályázatok írása értekezleteket hív össze, bemutató foglalkozásokat szervez. ellenőrzi a tagok munkáját, hiányosságok esetén tájékoztatja az érintett intézményvezetőt. Évente egy alkalommal június 15-ig írásos beszámolót készít a Társulási Tanács részére

Feladat: alapfokú nevelés-oktatás biztosítása a Kistérségben élő valamennyi tanköteles korú gyermek számára (de 2-5 éves is!!) Követelmény: 100%-os szakosság (és „nem szakrendszerűség”) biztosítása mindegyik feladatellátási helyen kistérségi pedagógus-helyettesítési rendszer SNI gyermekek ellátása lakóhelyükön alapfokú művészetoktatás kiterjesztése Szakszolgálati feladatellátás helyben Az oktatás megszervezése 1.

Az oktatás megszervezése 2. 1.Változó munkahelyen foglalkoztatott pedagógusok 2.Utazó tanulók 3.Azonos bérek, juttatások –Eltérő csoport-létszámok –Eltérő HHH arány 4.Tantárgyfelosztás, órarend –Nem csak „megfelelő embert a megfelelő helyre” Ki lesz az osztályfőnök? Ügyelet Milyen nyelvet tanítunk? Hogyan jut egyik helyről a másikra? Esélyegyenlőség, a gyermek mindenek felett álló érdeke – választható óra vagy szakkör? –Napközi helyben Összevont csoportok

Az oktatás megszervezése 3. Ki fizeti a révészt? – a költségek viselése –„Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” –„Miért van ennyi túlóra?” –„A vizsgálatokért, mérésekért miért kell fizetnünk? –„Az úszás miért szerda délután van a nagyoknak?” –„Nekünk (eddig) mindenkinek volt egy szabadnapja!” –„Miért lett minden szünet 15 perces?”

Többletmunkáért járó kereset-kiegészítés gazdasági év (rendelkezésre álló keret) intézményHavi keretösszeg2009. évi keret ig től Fodor Berzsenyi Gárdonyi Művészeti Szakszolgálat Kincsem Lurkó „Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?”

„Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” 2. SZAKSZOLGÁLAT - [feladatellátás helyszínei, időkerete (= óra)] Munka- társ L.tótiSz.gy.BuzsákÖ.lakS.várVámosHácsvizsg.összes Mné52310 Gyné Bné Kné R.I K. A.21 Kné T.K Zsné55 Nné M.K.44 N. Zné77 B. Ané77 K. B.66

„Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” 3. Változó munkahelyen foglalkoztatott dolgozók órafelosztása NévFodorGárdonyiSzakszolgálatMűvészetiÖsszes Áné D. M B. Ané17724 N. R F. P Mné K. Zs Nné M. K N. Zné17724 Sz. E Zs. Lné20525 K S. L K. V B Összes óra

„Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” 4. Alapfokú Művészetoktatási Intézmény óra- (és költség-) felosztása LtótiSvárSzgyörökSvámosBuzsákÖreglakösszes zene néptánc két-tanszakos718 képzőm ÖSSZES KÉT- TANSZAKOS 718 normatíva Arány (%)69,8168,23,32,20,5100

Akkor hány pedagógusunk van nekünk igazgató úr?” 5. Jogcím Fodor András Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskola Berzsenyi Dániel Általános Iskola Iskolák összesen 52. § (3) , § (6) 33,3757,125 47, § 7) 76,517, , (8) § (9) § (10) § (11) 45,68,25 62,1 1. sz. Mell. 3. rész II/7. 196,875 32, § (4) 157,522,537,5 217,5 1. sz. Mell. 3. rész II/7. 7,8751,1252,25 11, § (6) 102,5 15 Összesen: 751,85206,25222, ,475 A feladatok ellátásához rendelkezésre álló időkeret

Iskolabusz működtetése 3 db iskolabusz (Lengyeltóti, Somogyvár, Buzsák) a TKT évi ösztönző támogatásán nyert összegből Az iskolabusz üzemeltetője a kistérség Minden buszjárathoz kísérő kell – pedagógiai asszisztens

KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! Zsombok Lajos 30/