Értékelési javaslat az LB tagjai számára Bernáth Lajos.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
„Ezt egy életen át kell játszani”
1 La ROUTE vers L’EXCELLENCE Prof. Pierre ZANA, CNAM, Paris Budapest - Pécs, janvier 2003.
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
Projektciklus- menedzsment (PCM)
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
TÁJÉKOZTATÓ AZ EURÓPAI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZERRŐL (CQAF) ÉS AZ FSZ-NEK A RENDSZERHEZ VALÓ KAPCSOLÓDÁSÁRÓL PROF. DR: KISPÉTER JÓZSEF EGYETEMI.
2005 május 19. Megyeri József - Tunkli Gábor
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Minőségirányítás a felsőoktatásban
1 Munkatársi képzések a Debreceni Egyetemen HEFOP / /1.0 A képzési programmal és annak megvalósításával kapcsolatos akkreditációs.
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
EFQM European Foundation for Quality Management
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Minőségdíjak.
Vinglmanné Sós Szilvia/ Szalay Csaba Balatonfüred
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
© Veress, Záró konferencia június „Partnerközpontú önértékelési modell a foi humánerőforrásainak fejlesztéséért” Eredmények az EU ajánlások.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
Merni Mérni MINŐSÉG…bevállaljuk? Alföldiné Dán Gabriella PhD Sopron, március.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
International Assessment of Novatory Organisations
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Üzleti kiválóság Dr. Gályász József Debrecen December 2.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Minőségbiztosítás LB-II.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Mi a kontroll? Projektkontroll alapelvei –A jelentéskészítés – nem egy bürokratikus és hosszan tartó tevékenység –Kontrollkritériumok –Jelentés a tervről.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
„Információvédelem menedzselése” LXVI. Szakmai Fórum Budapest, május 20. „Az idő lejárt” – hazai és nemzetközi átállási tapasztalatok az ISO/IEC.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
DEBRECENI EGYETEM AGRÁRTUDOMÁNYI CENTRUM AGRÁRGAZDASÁGI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI KAR VEZETÉSI ÉS MUNKATUDOMÁNYI TANSZÉK Üzleti kiválóság Dr. Gályász József.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Értékelési javaslat az LB tagjai számára Bernáth Lajos

Kulcskérdések, értékelési módszerek Kulcskérdések: –ENQA ajánlások, –Alkalmazott rendszerek ISO 9001, ISO 9004, EFQM … –Rendszer alapelvek Értékelési módszerek: –ISO alapú rendszerek esetén – auditálás, –EFQM alapú rendszer esetén – RADAR,

Mi kell a jó értékeléshez? –az intézményi munka (oktatás, kutatás, irányítás, stb.) professzionális, multidiszciplináris ismerete, –önértékelési szakmai tudás (modell ismeret, módszertani tudás), s ez a RADAR –nagy gyakorlat – mivel az önértékelési rendszerek számos szubjektív elemet tartalmaznak.

A RADAR logika ResultsEredmények ApproachMegközelítés DeploymentAlkalmazás AssessmentÉrtékelés ReviewFelülvizsgálat

A RADAR logika A RADAR logika alapján az Intézmény Meghatározza az elérendő célokat, Eredményeket. Integrált, megbízható Megközelítést tervez és fejleszt az eredmények elérése érdekében Szisztematikus módon Alkalmazza a megközelítéseket az implementáció biztosítása érdekében Értékeli és Felülvizsgálja a megközelítéseket.

Megközelítés A megközelítés az Intézmény által alkalmazott módszereket, folyamatokat jelenti, különös tekintettel az okokra. Pozitív, ha –a céloknak megfelelő módszereket, eszközöket, jól definiált folyamatokat használ, –az érintettek elvárásainak figyelembevételével, –támogatva ezáltal a politika, stratégia megvalósítását, –más megközelítésekkel összehangolt módon.

Alkalmazás A megközelítés alkalmazásának kiterjedtségét jelenti. Pozitív, ha a megközelítés –le van bontva horizontálisan és vertikálisan minden releváns területre, folyamatra, szolgáltatásra, és –az alkalmazás szisztematikusan történt.

Felülvizsgálat és értékelés A megközelítés alkalmazásának és megfelelőségének felülvizsgálatát, értékelését jelenti. Pozitív, ha –a megközelítés alkalmazását és megfelelőségét mérőrendszer méri, –bizonyítható a mérések elemzése, kiértékelése, –a mérés, kiértékelés alapján javító, fejlesztő tevékenység van.

Az eredmények kiválósága A szervezet által elért eredményeket jelenti. Pozitív, ha –pozitív trend tapasztalható és/vagy bizonyítható a hosszan tartó jó teljesítmény, –elérik a meghatározott célokat, –összehasonlítják más szervezetek eredményeivel, különös tekintettel a „szakma legjobbjára”, –az eredményeket láthatóan a megközelítés okozza.

Kiterjedés Az eredmények kiterjedtségét jelenti. Pozitív, ha –lefedi az Intézmény releváns területeit, –a bemutatott eredmények terjedelme releváns a modell kritériumaival, –a bemutatott eredmények megfelelőségét a szervezet megértette.