Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József."— Előadás másolata:

1 LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József

2 LB feladata? n Intézményi önértékelés – LB értékelés n Objektív megítélés? n Minősítés? Tényekkel alátámasztott bizonyítékok gyűjtése és értékelése az intézmény, kar működéséről: n Megfelel-e a törvényi, jogszabályi előírásoknak n Minőségbiztosítási rendszer működése n Intézményi önértékelés megállapításainak valóság tartalma, megerősítése vagy módosítása

3 LB vizsgálat alapelvei n Etikus magatartás n Valósághű beszámolás n Függetlenség n Bizonyítékokon alapuló megközelítés n Bizalom légköre n Segítés, támogatás n Folyamat centrikus értékelés

4 Információ gyűjtés módszerei n Dokumentum elemzés n Interjú n Tevékenységek megfigyelése

5 LB vizsgálat nLátogató bizottsági vizsgálat – mintavétel nAlap a felkészüléshez: uönértékelési jelentés uhonlap uegyéb „piaci” információk nMintavétel fókuszainak meghatározása, szerep és feladat megosztás nTapasztalatok közbenső megosztása, előzetes tervek szükség esetén történő módosítása

6 LB vizsgálat n Tervezett – spontán elemek n Vizsgálat légköre n Intézmény/kar vezetés közreműködése, bevonása

7 LB vizsgálat  Eltérő módszerek alkalmazása.  Megfelelőség gondok esetén – OKM, MAB – szívós,minden elemre kiterjedő vizsgálat, elemzés: pontos tények, adatok  Minőségbiztosítási rendszer, intézményi működés fejlesztési lehetőségei esetén – intézmény/kar – következő LB – lényeges elemek, eltérések, lehetőségek jelzése

8 LB jelentés I. Akkreditálandó egységenként F Intézmény, kar 1. Akkreditációs javaslat: u akkreditálható (A) nincs olyan súlyos hiányosság, amely 8 évnél rövidebb periódusú LB vizsgálatot igényel u nem akkreditálható (NA)

9 LB jelentés 2. Az akkreditációs javaslat rövid!!! indoklása u erősségek u fejlesztendő területek rövid összefoglalása

10 LB jelentés 3. A felsőoktatási intézmény a működési engedélyében feltüntetett képzési, illetve tudományterületen, képzési szinteken rendelkezik-e a szükséges feltételekkel? személyi, tárgyi és pénzügyi erőforrások múlt – jelen – jövő

11 LB jelentés II. Minőségértékelés (ENQA irányelvek szerint):intézmény-kar ????? u Minőségpolitika, stratégia és minőségügyi eljárások u Programok indítása, követése és rendszeres belső értékelése u A hallgatók értékelése u Az oktatók minőségének biztosítása u Tanulástámogatás,eszközök és hallgatói szolgáltatások u Belső információs rendszer u Nyilvánosság

12 LB jelentés III. Minőségbiztosítási rendszer értékelése: u rendszer u szervezeti háttér u PDCA – RADAR u modell

13 LB jelentés IV. Képzési áganként annak megítélése, hogy a képzési ághoz sorolt szakok profilja által meghatározott tudományágakban milyen szintű képzésre képes az intézmény (kar) felsőfokú szakképzés alapképzés mesterképzés szakirányú továbbképzés doktori képzés

14 LB jelentés V. Az új típusú alapszakokon folyó képzések értékelése VI. Az intézmény/kar további működésére vonatkozó LB megjegyzések, javaslatok


Letölteni ppt "LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József."

Hasonló előadás


Google Hirdetések