Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?"— Előadás másolata:

1 MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?

2 ? EU USA EU, USA Japán Teljeskörű minőségmenedzsment
Minőségellenőrzés QCh = Quality Check Szabvány alapú minőségbiztosítási rendszerek QAS/QMS = Quality Assurance/ Management System Minőségbiztosítás QA = Quality Assurance EU USA Minőségszabályozás SQC = Statistical Quality Control Teljeskörű minőségmenedzsment TQM = Total Quality Management EU, USA Teljeskörű minőségszabályozás TQC = Total Quality Control CWQC=Company Wide Quality Control Japán ?

3 a jelenlegi (minőség)-rendszer
+ HACCP BOP, GMP TS 16949 integrált rendszerek pl. ISO 9001 ISO 14001 rendszerrel együtt T Q M BS 8800 MEBIR, OHSAS 18001

4 - a rendszergúlák 40-30-20-10 % arányainak gyakorlati megvalósítása;
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL/1 ? - nagy súlyt helyezzünk a minőségmenedzsment és -szabályozási feltételrendszer biztosítására; - a rendszergúlák % arányainak gyakorlati megvalósítása; a teljes rendszerre kiterjedően %-ot „minőségkulturális” megalapozással, a számára szükséges speciális módszerekkel felkészíteni, és működtetni folyamatos részvétellel ( CQI-CIP ): kulcsfolyamat teamek, felsővezetői team, minőségrendszeri és -módszertani team.

5 FOLYAMATOS BELSŐ MINŐSÉGJAVÍTÁS:
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL/2 ? FOLYAMATOS BELSŐ MINŐSÉGJAVÍTÁS: egy elfogadható megbízhatóságú adat- és információbázisra épített komplex hibaelemzéssel folyamatosan csökkenteni a nem-megfelelési szintet a veszélyes zavarok azonosításával; ílymódon megteremteni az utat a „nullhibás”, szabályozott és képes folyamatok felé.

6 - végső cél: TQM-szerű működés.
MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL/3 ? - az európaiból: a vivőréteg a „második generációs” szakmai középvezetés; - az amerikaiból: a szükséges menedzsment klíma megteremtése; a japánból: a PDCA teamek, a legjobb módszerekkel felvértezve; - végső cél: TQM-szerű működés.

7 Total Quality Management
„Minőségközpontú/minőségtudatos menedzsment” A minőség a stratégia Állandó versenyképes helyzet biztosítása Vezetés és valamennyi alkalmazott felelős a minőségért Stratégiai tervezés: vízió, misszió meghatározása, célok rendszerbe foglalása Vevői igények követése, változások állandó követése Folyamatok folyamatos javítása fejlesztése Teljes rendszer mozgósítása, bevonás, elkötelezettség, felhatalmazás A vezetés felelőssége az erőforrások, feltételek biztosítása Módszerek Oktatás, tréningek, csoportmunka erősítése Minőség programok, projektek Elemi, egyszerű, jellemzően csoportmunkában végezhető módszerek Folyamatmenedzsment módszerek Támogató struktúrák (szakmai támogató szervezet) Csak egy dolog állandó: a változás

8 a TQM három alapelve: 2. Az alkalmazottak felhatalmazása:
1. Folyamatos javítás-fejlesztés: állandó folyamat-javítás, a tervezett és a megvalósult tevékenységek közötti eltérés csökkentésére és a folyamatok tökéletesítésére. 2. Az alkalmazottak felhatalmazása: a szervezet minden szintjének bevonása a döntési folyamatokba. 3. Vevőközpontúság: a külső és belső vevők igényeinek megismerése.

9 az ISO 9000:2005 8 ALAPELVE közül:
FOLYAMATOS JAVÍTÁS-FEJLESZTÉS A CÉGMENEDZSMENT KIEMELTEBB SZEREPE A DOLGOZÓK SZÉLESKÖRŰBB BEVONÁSA VEVŐORIENTÁLTABB SZERVEZET ÉS MŰKÖDÉS

10 A minimálisan szükséges minőségrendszer:
az alapvető cél a szükséges rendszer megfelelés az előírásnak szigorú minőségellenőrzési megfelelés a rendeltetésre folyamat közbeni való alkalmasságnak minőségszabályozás megfelelés a vevő teljeskörű minőségirányítás nyilvánvaló igényeinek megfelelés a vevő rejtett igényeinek TQM megfelelés a környezeti, integrált rendszerek társadalmi elvárásoknak

11 „B I G G A M E”. ha a munka nem lesz más, mint egy
MIKOR DOLGOZUNK MAJD A TQM SZERINT? egy amerikai multi elnöke szerint: ha a munka nem lesz más, mint egy „B I G G A M E”.

12 Záró ajánlás: mit és hogyan tegyünk?
döntsünk: tényleg a minőség az első!?(QF-USA!) Mik a minőségünk kritériumai/jellemzői? (termék/szolgáltatás-folyamat-rendszer?) Mik a vevői/piaci/szakmai elvárások/előírások ezekben? Mik a saját adataink ezekben (elemzési módszerek!!) Kezdjük el a folyamatos javítás-fejlesztést! – gyakorlat. Keressük meg és dolgozzuk ki a megfelelő minőségrendszert magunkra (pl. TQM-szerű működés).


Letölteni ppt "MILYEN LEGYEN A MAGYAR MODELL?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések