Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -"— Előadás másolata:

1 A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet
- Berkesné Rodek Nóra -

2 Felelős vezetés, de HOGYAN?
My First Template A nyugati országokban már elvárt magatartási forma, a globalizált gazdaság egyik fontos eszméje. A modern menedzsment felfogásban is egyre nagyobb hangsúlyt kap A vállalatvezetőknek lépést kell tartania az anyavállalatok és partnerek elvárásaival, a piac és társadalom felmerülő igényeivel Felelős vezetés, de HOGYAN? A multinacionális cégek mellett egyre több KKV szektorba tartozó cég ismeri fel a CSR jelentőségét

3 World Business Council for Sustainable Development
CSR EUROPE „az üzleti élet elkötelezettsége, hogy hozzájáruljon a fenntartható gazdasági fejlődéshez, az alkalmazottakkal, családjaikkal, a helyi közösséggel és a társadalom széles rétegeivel együttműködve, az életminőség javítása érdekében”. „Olyan vállalatokra van szükség, amelyek felelősséget vállalnak az életfogytig tartó tanulás, az esélyegyenlőség, a társadalmi kohézió és a fenntartható fejlődés eléréséért. A vállalatok célja a fenntartható fejlődésen túl az érintettek bizalmának megszerzése és megtartása.”

4 Fenntartható fejlődés CSR (Corporate Social Responsibility)
My First Template Fenntartható fejlődés CSR (Corporate Social Responsibility) Munkavállalók Környezet Társadalom, helyi közösség A hármas eredményességkritérium elmélete szerint a vállalatok gazdasági, környezeti és társadalmi értékteremtő képességét kell mérni.

5 European Commission (2001 Green Paper)
02 UN Global Compact 03 04 GRI 05 ISO 26000 OECD

6 A CSR EMAT Egy iránymutató és értékelő szempontrendszer, mely egyfajta keretrendszerként segíti a magyar menedzsereket eligazodni a CSR területit és tevékenységeit illetően. A CSR EMAT Lehetővé teszi a vállalatok CSR kiválóságának mérését, és a fejlesztendő területek kijelölését, vezérfonalként funkcionál a szemlélet menedzsment szintű alkalmazásához.

7 ADOTTSÁGOK EREDMÉNYEK CSR EMAT Modell
A CSR EMAT egy kilenc kritériumból álló, önkéntesen alkalmazható keretrendszer. 5 ADOTTSÁG és 4 EREDMÉNY típusú kritérium alkotja. Az ADOTTSÁG kritériumok arról szólnak, amit a szervezet tesz, és ahogyan azt teszi. ADOTTSÁGOK Az EREDMÉNY kritériumok arról szólnak, amit a szervezet elér, és ahogyan azt eléri. A tanulás, a kreativitás és az innováció támogatja az ADOTTSÁGOK fejlesztését, ami viszont az EREDMÉNYEK javulását okozza. EREDMÉNYEK

8 ÖNÉRTÉKELÉS

9 CSR EMAT MANAGEMENT Aktuális helyzet elemzése CSR EMAT önértékelés
Akcióterv készítése CSR EMAT önértékelés Célok meghatározása Érintettek bevonása Akcióterv készítése

10 CSR REPORT JELENTÉS KÉSZÍTÉS AKCIÓTERV KÉSZÍTÉSE

11 Fenntartható és felelős működést kívánok!
We Provide Advice When Your Business Needs It Not Just When You Ask For It!


Letölteni ppt "A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -"

Hasonló előadás


Google Hirdetések