9.B Jellemezze a magyar iskolai könyvtárak helyzetét a nemzetközi elvárások (IFLA- UNESCO) és a jogszabályi követelmények tükrében. Ismertesse saját.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

A pedagógusok munkaidő beosztása
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
1Tanügyigazgatás aktualitásai. Szakmai területet érintő szabályozás •Pedagógiai programPedagógiai •Gyakornoki szabályzatGyakornoki Szervezeti működés,
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A pedagógusminősítési rendszer
KAPOSI JÓZSEF 1993-as közoktatási törvény. Alkotmányos jogok 1. Az alkotmány XII. fejezetében az alapvető jogok és kötelezettségek között rögzíti: A művelődéshez.
Az iskolai könyvtár állománya
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Az iskolai könyvtárak helyzete és a szakmai szolgáltatás szerepe Heves megyében Zentai Péterné, PKI Eger április 24.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Méltányossági elvek a közoktatásban
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
PUBLIC RELATIONS ISMERETEK
Munkavédelmi előírások rendszere
Állam munkavédelmi feladatai
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Munkahelyi egészség és biztonság
A könyvtár, mint közösségi tér. Tények a VPG könyvtáráról A könyvtár állománya: dokumentum Tartós tankönyvek:4 000 Periodikák :
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
A könyvtári szolgáltatások rendszere: helyi és közvetített szolgáltatások.
A TÖRVÉNYEKBEN ELŐÍRT SZOLGÁLTATÁSOK
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója

A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A művészetoktatási intézményeket érintő jogszabályi változások „Művészetoktatás a jogszabályok útvesztőiben” konferencia Budapest, március 31. Imre.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
A beiskolázás előkészítése
Biztos Kezdet Gyerekházak
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A maximális hallgatói létszám megállapítása Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Készítette: Kovács Ferencné
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Segédkönyvtáros képzés 2. Vázlat Biczák Péter évi CXL. törvény a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről.
Magyar könyvtárügy 1945 után.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Dr. Németh Lajos Oktatási Jogok Biztosának Hivatala
főosztályvezető-helyettes
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Közoktatási alapismeretek
Lorem ipsum.
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
Változások a közoktatásban
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

9.B Jellemezze a magyar iskolai könyvtárak helyzetét a nemzetközi elvárások (IFLA- UNESCO) és a jogszabályi követelmények tükrében. Ismertesse saját tapasztalatait B/9. tétel A magyar iskolai könyvtárak helyzete a nemzetközi elvárások (IFLA-UNESCO) és a jogszabályi követelmények tükrében

Az IFLA és az UNESCO közös iskolai könyvtári nyilatkozata Elfogadás éve: 1999. november Alapfeladat Segít a feladatok sikeres elvégzésében Biztosítja az alapvető információkat és elképzeléseket, gondolatokat Fejleszti a tanulási készségeket Fejleszti a képzelőerőt Ennek következménye: felelős állampolgárrá válás

Az iskolai könyvtár missziója Tanulás segítése Szolgáltatások, könyvek, egyéb források biztosítása Kritikus gondolkodás Információk és információhordozók hatékony alkalmazása Hozzáférés szélesebb könyvtári és információs hálózatokhoz

A törvényhozás és a hálózatok finanszírozása Állami fenntartású Hosszú távú stratégiák része A helyi, a regionális, vagy az országos hatóságok felelőssége: speciális törvényi és politikai támogatás biztosítása Hosszú távú költségvetés kidolgozása Megfelelően képzett dolgozók, anyagok, technológiák és feltételek Ingyenes Együttműködés a helyi, a regionális, és az országos könyvtári és információs hálózattal Ha az iskolai könyvtár más típusú könyvtárral működik együtt, akkor is biztosítani kell a speciális iskolai könyvtári igényeket

A könyvtári dolgozó Szakmailag jól képzett Lehetőleg több szakember segíti a munkáját Segíti a könyvek és egyéb könyvtári információhordozók használatát Helyi és távoli információforrások elérése Anyagai kiegészítik és gazdagítják a tankönyveket, taneszközöket és módszereket Együttműködik az iskola tanáraival Továbbképzéseken vesz részt

A szolgáltatások alapja Egyesült Nemzetek az Emberi Jogokról és Szabadságról szóló nemzetközi dekrétumán alapszik Az iskolai közösség minden tagja egyenlő Nincs megkülönböztetés nem, kor, faj, nemzetiség, vallás, nyelv, szakmai vagy társadalmi státusz szerint Külön speciális szolgáltatások a fogyatékkal élők számára

Az iskolai könyvtár célkitűzései Az oktatási folyamat integráns része támogatja és erősíti az iskola pedagógiai programjában és helyi tantervében megfogalmazott célok megvalósítását; fejleszti és fenntartja a gyermekekben az olvasás és a tanulás szokását és örömét, valamint az egész életen keresztüli könyvtárhasználati szokásokat; felkínálja a lehetőséget az információ létrehozására és alkalmazására a gyermekek tudásának, értelmi képességeinek, képzelőerejének fejlesztése és szórakozásuk érdekében;

Az iskolai könyvtár célkitűzései segíti minden tanulót a tanulásban, az információhasználat és - értékelés készségeinek gyakorlásában - függetlenül az információhordozó típusától, formájától vagy hordozójától, beleértve a társas érintkezés módjaira vonatkozó érzékenységfejlesztését is; hozzáférést biztosít a helyi, a regionális, az országos és a világ információ forrásaihoz és azokhoz a lehetőségekhez, amelyek a tanulókat különféle gondolatokkal, tapasztalatokkal és véleményekkel szembesíti; szervezi a kulturális és társadalmi tudatosságot és érzékenységet fejlesztő tevékenységeket;

Az iskolai könyvtár célkitűzései együttműködik a tanulókkal, a tanárokkal, az iskolavezetéssel és a szülőkkel, hogy az iskola pedagógiai programját segítse; kinyilvánítja azt az alapelvet, hogy az intellektuális szabadság és az információhoz való szabad hozzáférés nélkülözhetetlen a hatékony és felelős polgári lét és a demokratikus államban való részvétel szempontjából; biztosítja az olvasás lehetőségét, az információforrásokat, és az iskolai könyvtári szolgáltatásokat az egész iskolai közösség számára és azon túl is.

Működés és működtetés Cél: hatékony és felelős működés biztosítása Eszköz: Az iskolai szolgáltatások alapelveinek kialakítása Szakmai irányelvek és szabványok figyelembe vétele és használata Az iskola tanulóin kívül akár a helyi közösség tagjai felé is nyitni kell Együttműködés a tanárokkal, az iskolavezetéssel, szülőkkel, más könyvtárosokkal és információs szakemberekkel, valamint a helyi közösség különböző csoportjaival.

Jogszabályi követelmények

1993. évi LXXIX. törvény a közoktatásról Az iskolában működő iskolai könyvtárnak lehetővé kell tennie, hogy szolgáltatásait a tanulók és a pedagógusok minden tanítási napon igénybe tudják venni. A helyi önkormányzatok és az állami szervek által fenntartott nevelési-oktatási intézményekben, továbbá a helyi önkormányzati feladatellátás keretében ingyenesen igénybe vehetőek a szolgáltatások Átmeneti rendelkezés Iskolai, kollégiumi könyvtárostanárnak (tanítónak) alkalmazható az is, aki tanítói vagy tanári végzettséggel és szakképzettséggel, továbbá iskolarendszeren kívüli oktatásban szerzett felsőfokú vagy középfokú könyvtárosi szakképzettséggel rendelkezik.

A létszám meghatározásának alapelvei a könyvtáros tanár (tanító) létszámának megállapításánál minden, az ötödik-tizenharmadik évfolyamon a helyi tantervben szereplő könyvtári órát, továbbá a könyvtár nyitva tartásának idejét is ajánlott figyelembe venni alapfokú művészetoktatási intézményben, kollégiumban ha legalább kettőszáz és legfeljebb négyszáz tanuló befogadására létesítették egy, ha több, mint négyszáz tanuló befogadására létesítették további egy könyvtáros tanárt ajánlott alkalmazni egyéb foglalkoztatás: könyvtártechnikus, könyvtáros asszisztens

A kötelező óraszám alapelvei Kötelező óraszámok: könyvtárostanár (tanító) nevelési-oktatási intézményben: 22 könyvtárostanár (tanító) a gyakorló nevelési-oktatási intézményben: 14 könyvtárostanár (tanító) fogyatékos tanulók gyakorló nevelési- oktatási intézményében: 21 Ha az iskolában, alapfokú művészetoktatási intézményben, kollégiumban nem kötelező a könyvtárostanár (tanító) alkalmazása : kettőszáz tanulóig legalább heti öt órát (napi egy órát) kettőszáz tanuló felett heti tíz órát (napi kettő órát) a kötelező óra terhére biztosítani kell az iskolai, kollégiumi könyvtári feladatok ellátásához.

Az iskolai könyvtáros feladata Biztosítani a könyvtár nyitva tartását Biztosítani a könyvtári órák megtartását Munkaköri feladata 70%-a: munkahelyen végzett könyvtári munka (áll.gyarapítás, áll.gondozás, könyvtári kutatómunka) iskolai kapcsolattartás Munkaköri feladata 30%-a: munkahelyen kívül végzett felkészülésre könyvtári kapcsolatépítés állománygyarapítás egyéb pedagógus-munkakörrel összefüggő tevékenység

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről Az iskolai könyvtár működési rendjét az iskola szervezeti és működési szabályzata tartalmazza Az iskolai könyvtár gyűjtőkörét az SZMSZ melléklete, a gyűjtőköri szabályzat tartalmazza Az iskolai, kollégiumi könyvtár az iskola, kollégium pedagógiai tevékenységéhez, a nevelő és oktató munkájához, a tanításhoz, tanuláshoz szükséges dokumentumok rendszeres gyűjtését, feltárását, megőrzését és használatát a könyv és könyvtárhasználati ismeretek oktatását biztosító szervezeti egység.

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről Az iskolai (kollégiumi) könyvtár nyilvános könyvtári feladatokat is elláthat, ha azt a könyvtárat működtető iskola, kollégium alapító okirata lehetővé teszi, továbbá az iskola, kollégium vezetőjének kezdeményezésére bejegyezték a nyilvános könyvtárak jegyzékébe. A nyilvános könyvtár iskolai (kollégiumi) könyvtár feladatait is elláthatja, ha e tevékenységre az alapító okirata feljogosítja, továbbá iskolai (kollégiumi) könyvtáros tanárt, tanítót alkalmaz, és megfelel az e rendeletben meghatározott követelményeknek. Az iskolai, kollégiumi diákönkormányzat véleményét ki kell kérni a könyvtár működési rendjének kialakításához

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről Dokumentumnak minősül: a könyvtár által állományba vett, az alap- és kiegészítő feladatai ellátásához szükséges szak- és szépirodalmi, tudományos, oktatási, művészeti, közművelődési könyv, tartós könyv, tankönyv, kotta, segédkönyv, időszaki és egyéb kiadvány, jogszabálygyűjtemény, közlönyök, az iskola, kollégium szabályzatai, pedagógiai programja, szöveg-, kép-, adat- és hangrögzítés, információhordozók, beleértve a képi és az elektronikus ismerethordozókat is Kötelező az ingyenes tankönyvellátás biztosítása

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről Az iskolai (kollégiumi) könyvtár alapkövetelményei: - legalább egy olyan, a használók által könnyen megközelíthető helyiség, amely alkalmas az állomány (állományrész) szabadpolcos elhelyezésére, és legalább egy iskolai osztály egyidejű foglalkoztatására, - könyvtárostanár (-tanító) alkalmazása, - legalább háromezer könyvtári dokumentum megléte, - szabadpolcos állományrész biztosítása, - tanítási napokon a tanulók, pedagógusok részére megfelelő időpontban a nyitva tartás biztosítása.

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről A működtetés szakmai követelményei: A gyűjteménynek tartalmaznia kell azokat az információkat, információhordozókat, amelyek az iskola nevelő és oktató tevékenységéhez szükséges A könyvtárnak rendelkeznie kell olyan eszközökkel, amelyekkel használhatók a könyvtári dokumentumok, vagy újak előállíthatók A könyvtárnak kapcsolatot kell tartania más iskolai könyvtárakkal, közművelődési könyvtárakkal

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről A könyvtár alapfeladatai: - gyűjteményének folyamatos fejlesztése, feltárása, őrzése, gondozása és rendelkezésre bocsátása, - tájékoztatás nyújtása a dokumentumokról és szolgáltatásokról, - tanórai foglalkozások tartása, - az egyéni és csoportos helyben használat biztosítása, - könyvtári dokumentumok kölcsönzése, beleértve a tartós tankönyvek, segédkönyvek kölcsönzését.

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről A könyvtár kiegészítő feladatai: - tanórán kívüli foglalkozások tartása, - dokumentumok másolása, új ismerethordozók előállítása, - számítógépes informatikai szolgáltatások biztosítása, - tájékoztatás nyújtása az iskolai (kollégiumi) könyvtárak, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekben működő könyvtárak, a nyilvános könyvtárak dokumentumairól, szolgáltatásairól, - más könyvtárak által nyújtott szolgáltatások elérésének biztosítása, - részvétel a könyvtárak közötti dokumentum- és információcserében, - muzeális értékű iskolai (kollégiumi) könyvtári gyűjtemények gondozása, - közreműködés az iskolai tankönyvellátás megszervezésében, lebonyolításában.

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről A könyvtár működése: a gyűjteményt a tanulók és a pedagógusok igényeinek figyelembevételével kell fejleszteni a közoktatási intézmény számára vásárolt dokumentumokat könyvtári nyilvántartásba kell venni a könyvtáron kívül elhelyezett dokumentumokról lelőhely- nyilvántartást kell vezetni az SZMSZ-ben kell meghatározni: a) könyvtárhasználóinak körét, b) a beiratkozás módját, az adatokban bekövetkezett változások bejelentésének módját, c) a szolgáltatások igénybevételének feltételeit, d) a könyvtárhasználat szabályait, e) a nyitva tartás, kölcsönzés idejét az SZMSZ a fontos rendelkezéseket nyilvánosságra kell hozni

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről A kötelező (minimális) eszközeiről és felszereléséről : HELYISÉGEK Iskolánként 1 könyvtár Ha nem előírás a könyvtár, akkor 1 könyvtárszoba, ha nincs az adott intézményben legalább négy évfolyam, akkor tanteremben is kialakítható

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről II. HELYISÉGEK BÚTORZATA ÉS EGYÉB BERENDEZÉSI TÁRGYAI - KÖNYVTÁR - tanulói asztal, szék – egy iskolai osztály egyidejű foglalkoztatásához szükséges mennyiségben - életkornak megfelelő méretben; mozgáskorlátozottak és gyengén látók esetén állítható magasságú, dönthető lapú, peremes, egyszemélyes asztalok; mozgáskorlátozottak székei állítható magasságú ülőkével, lábtartóval - egyedi világítás - olvasóhelyenként 1- könyvtárosi asztal, szék 1-1 asztal egyedi világítással - szekrény (tároló) - háromezer könyvtári dokumentum elhelyezésére - - tárolók, polcok, szabadpolcok -2- - létra (polcokhoz) -1- - telefon -1- közös vonallal is működtethető - fénymásoló -1- - számítógép, nyomtató -1-1- - video (lejátszó, felvevő) televízióval -1- -CD vagy lemezjátszó -1- - írásvetítő -1-

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről II. HELYISÉGEK BÚTORZATA ÉS EGYÉB BERENDEZÉSI TÁRGYAI – KÖNYVTÁRSZOBA - asztal -3- legalább hat tanuló egyidejű foglalkoztatásának feltételeiről, illetve az iskolai könyvek, tankönyvek, segédkönyvek elhelyezéséről gondoskodni kell - szék -6- - könyvtári dokumentum (tanári, tanulói felkészüléshez) - ötszáz- - könyvespolc vagy szekrény - ötszáz könyvtári dokumentum elhelyezésére - egyedi világítás - olvasóhelyenként 1-

11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet a nevelési-oktatási intézmények működéséről III. NEVELŐMUNKÁT SEGÍTŐ ESZKÖZÖK -CD vagy lemezjátszó - iskolánként (székhelyen és telephelyen) 1- könyvtárnál felsorolton kívül, bárhol szükség szerint elhelyezhető - video (lejátszó) televízióval - iskolánként (székhelyen és telephelyen) 1- könyvtárnál felsorolton kívül, bárhol szükség szerint elhelyezhető

14/2001. (VII. 5.) NKÖM rendelet a könyvtári szakfelügyeletről A szakfelügyelet feladatai az iskolai könyvtárak esetében: a) ellenőrzi a könyvtári szakmai tevékenységről szóló jogszabályok érvényesülését, b) vizsgálja és értékeli a könyvtár részvételét a könyvtári rendszerben, c) vizsgálja a dokumentumok védelmével és nyilvántartásával kapcsolatos szabályok érvényesülését, d) ellenőrzi a kulturális célú központi költségvetési támogatások felhasználását, e) ellenőrzi az iskolai könyvtári szakfelügyelet javaslatainak megvalósítását. Iskolai könyvtár szakfelügyeleti vizsgálatára csak az a szakértő kaphat megbízást, aki szerepel a közoktatásról szóló törvény szerint elkészített országos szakértői névjegyzékben is.

A pedagógiai szakkönyvtárak működése 10/1994. (V. 13.) MKM rendelet a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről A pedagógiai szakkönyvtárak működése A pedagógiai szakkönyvtár kapcsolatot tart az iskolai, kollégiumi könyvtárakkal, a pedagógusképzésben, -továbbképzésben részt vevő egyetemek, főiskolák könyvtáraival, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézmények könyvtáraival és a nyilvános könyvtárakkal.

10/1994. (V. 13.) MKM rendelet a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről Az iskolai, kollégiumi könyvtárak részére nyújtott szolgáltatások: - részvétel könyvtárostanárok (tanítók) és más könyvtári szakemberek továbbképzésében, - könyvtári információs szolgáltatás fenntartása az iskolai, kollégiumi könyvtári szakterületen, - a könyvtári állománygyarapítást segítő tájékoztatás nyújtása, - közreműködés az iskolai (kollégiumi) könyvtári szaktanácsadásban. Az iskolai, kollégiumi könyvtári hálózat részére nyújtott szolgáltatásokért kérhető ellenszolgáltatás megállapítása e rendelet 11.§-ában foglaltak szerint történhet.

2001. évi XXXVII. törvény a tankönyvpiac rendjéről Az igazgatónak felmérést kell készítenie arról, hogy hány tanulónak lehet tankönyvet biztosítani az iskolai könyvtárból. Az iskola részére tankönyvtámogatás céljára jutó teljes összegnek legalább huszonöt százalékát tankönyv, illetve az iskolában alkalmazott ajánlott és kötelező olvasmányok, elektronikus adathordozón rögzített tananyag, kis példányszámú tankönyv vásárlására kell fordítani. A kis példányszámú nemzetiségi, szakmai, speciális tankönyvforgalmazás keretében az iskolák részére eljuttatott tankönyveket az iskolai könyvtárban, könyvtárszobában kell elhelyezni, és könyvtári kölcsönzés útján kell a tanulókhoz eljuttatni. A tankönyv az iskolai könyvtártól megvásárolható az iskola szervezeti és működési szabályzatában meghatározott feltételekkel és használati idő eltelte után.

138/1992. (X. 8. ) Korm. rendelet a közalkalmazottakról szóló 1992 138/1992. (X. 8.) Korm. rendelet a közalkalmazottakról szóló 1992. évi XXXIII. törvény végrehajtásáról a közoktatási intézményekben Az egyes fizetési osztályokba tartozó közalkalmazotti munkakörök könyvtárostanár (tanító) F G H I J könyvtáros technikus D E F könyvtáros asszisztens D E F

277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről Ha a munkáltató által kifizetett hozzájárulás teljes egészében fedezi a részvételi díj és a költségek összegét, a munkáltató kikötheti, hogy a megvásárolt könyvek, tankönyvek, segédanyagok a közoktatási intézmény tulajdonába kerülnek.