A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

Papp Győző szupervizor Humánszolgáltató Központ Szekszárd
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
Széchenyi tehetségműhely
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
A pedagógusminősítési rendszer
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Értékelés a pedagógiában
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
A gyakorlatvezető mentor
A fejlesztő értékelés.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
SZERVEZETI FORMÁK A SZERVEZET ÉRTELMEZÉSE „mechanikai” paradigma
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
A team-munka elméleti alapjai
Szupervízió formái (L. van Kessel)  - duális: vizor - vizand tapasztalati szupervízió- élő szupervízió  csoportos szupervízió: vizor – a vizand egy csoport.
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
Történelemtanítási stratégiák a nemzetközi történelemdidaktikai koncepciók tükrében F. Dárdai Ágnes
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
A szövegértési feladatok összeállítása
A tehetségtantervek készítésének módszertana
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Almárium – Trescsik Angéla Ne kerteljünk, tanuljunk lépésről.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
Matematika Kompetenciaterület
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
MAVE Budapest, május 24. INCLUSIVE – project bemutatása E-learning „A távolságot, mint üveg golyót, megkapod..” /József Attila - Altató/ Wenhard.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Szövegértés- szövegalkotás 1- 2.osztály
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
Munkaszervezési formák
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
“Tudásprofil változása” Németh Gergely Szervezetpszichológus COVΛ - BKF.
2015. október a osztály. TÉMANAP A TREFORTBAN Iskolánk 7. és 8. osztályos tanulói már harmadik éve vesznek részt az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló.
A tanulói létszám: 655 fő Szakmák: Cukrász Pincér Szakács.
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
„Fiatalok EGYÜTT, EGYMÁSÉRT 2015”
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Regionális konferencia
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
Tanácsok a portfólió készítéséhez
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Kompetencia alapú szakoktatás
Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban
Közösen a bántalmazás ellen
A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel)
Előadás másolata:

A szupervízió szakaszai (Louis van Kessel) A szupervízió értelmezése: a gyakorlatból szerzett tapasztalatok személyessé, rendszerezetté tétele egy két-dimenziós folyamatban. Dimenziói: szakmai kompetencia tanulás

A szupervízió szakaszai ELŐKÉSZÍTŐ SZAKASZ A tanuló- és intézményi szupervízióban a diák megismerkedik a szupervízióval; szerveződik a vizand - vizor páros, illetve a csoport, tájékozódó megbeszélés történik.

KEZDETI SZAKASZ A vizand alkalmazkodik a körülményekhez és a speciális tanulási módhoz. Munkakapcsolat kialakítása a vizand/ok és a vizor között. A vizor alkalmazkodik a vizand/ok tanulási stílusához, témáihoz.

A szupervízió szakaszai KÖZÉPSŐ SZAKSZ A vizand használja lehetőségeit, előhozza témáit, fejlődési lehetősége van. BEFEJEZŐ SZAKASZ A vizand megszerezte a tapasztalatok feldolgozásának és integrálásának képességét. Értékelik a folyamatot és az eredményeket. A vizand és a vizor beszámol a megbízónak.