Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban"— Előadás másolata:

1 Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban
Pitlik Marcell, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) BME/GPK Budapest, Magyarország SZIE/MYX kutatócsoport, Gödöllő / Apertus Nonprofit Kft. Budapest, Magyarország ELTE/ISSZK, Budapest, Magyarország MMO 2018 / Budapest /

2 Tartalom Mi is az a Rosling-animáció?
A Mester – Hans Rosling – és animációi Saját és egyéb adaptációk Már hasznosított didaktikai aspektusok Fejlesztési lehetőségek Új didaktikai aspektusok Konklúziók

3 Mi is az a Rosling-animáció?
Potenciális 2D-összefüggések 6 dimenzió pl. Idő (pl. évek - animáció dinamikája) Kontinens (pl. pontszín) Ország-méret (pl. pontméret) X (pl. GDP/fő) és Y (átlagélettartam) Ország (pont) Dinamikus ábrázolása Nyomkövetéssel

4 A Mester – Hans Rosling – és animációi
Context free Ingyenes keretben (GAPMINDER) Kiválasztott (az emberi populációk alakulását érintő) témák Országonként és évente rendelkezésre álló statisztikák alapján Alapvetően: „A-csak-egy-út-van” logika demonstrálására

5 Saját és egyéb adaptációk
Saját: Oktatás Vízgazdálkodás E-sport Face-reader mérések Egyéb: Környezetvédelem Energetika

6 Már hasznosított didaktikai aspektusok
Strukturálási készség növelése Analógia-érzék fejlesztése Dinamikus látásmód erősítése Dimenzió-redukció hatásainak gyakoroltatása Nyomkövető benchmarking lehetőségek felismertetése Csoport-alapú benchmarking lehetőségek felismertetése Aggregált jelenségek (mesterséges fogalmak) vizualizálása Log- és nem-log-nézetekben való értelmezés képességének fokozása

7 Fejlesztési lehetőségek
Mennyiségi: Több, mint 6 dimenzió kialakítása (vö. Excel-cellaformázás) Súlyozott és súlyozatlan trendvonalak integrálása Minőségi: Rosling-animációk mellé input-stream és hatás-stream (Maugli) Kezdeti és végállapotok párba állítása Hermeneutikai: Szimulációk, jövőbe látás képességének vizuális támogatása Nem-csak-egy-út-van-helyzetek feltárása (pl. céginformációs rendszerek)

8 Új didaktikai aspektusok
A 3-párhuzamos-stream-rendszer által: emberi intuíciós folyamatok támogatása Ugrásszerű változások követése, a zoom-hatás erősítése pl. a big-data-ban A jövőbelátás tesztelése kapcsán az objektív tudás fókuszálása Alternatív fejlődési pályák felismerése Súlyozás hatásainak demonstrálása A dimenziónövelés kapcsán pl. a koncentrációs képesség tesztelése, erősítése (

9 Konklúziók nD-s statikus, dinamikus, ugrásszerű látásmódok fokozása
Context free gondolkodás erősítése = a tanulni tanulás erősítése GDPR-szemléletmód erősítése Big-data keretében a mennyiség és a minőség kölcsönhatásának kiemelése Startup-potenciál (nyelv-függetlenség, kultúra-függetlenség)

10 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!
Kivonat: Teljes szövegű publikáció: Prezentáció: Kapcsolat:


Letölteni ppt "Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések