Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12."— Előadás másolata:

1 Minőségmenedzsment alapjai 2013. szeptember 12.

2 Dr. Topár József Bedzsula Bálint egyetemi adjunktus egyetemi tanársegéd
BME Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Q. épület 312. Tel: fax: BME Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék Q. épület 314. Tel: fax:

3 Kurzusok- követelmények
GTK BSc képzések (GM/128,MM/135, NG/142) BME20A015 félévközi jegy szerda 12:15-13:45, csütörtök 10:15 – 11:45 két zh: zh.:okt. 30. és 31. 2. zh.: dec.11. és 12. félévközi feladat beadási hi.: szeptember 30, október 28, november 11, december 1. Zh 80 % feladat 20% Csütörtöki „érdemi” (10) alkalmakon 50% jelenlét!

4 A mai alkalom feladata Választ ad a következőkre:
Feladat és a határidők megbeszélése A csoportoktól mit várunk? Mi a csapatmunka módszertana? Hogyan épül fel az EFQM modell? Rövid összefoglalás az EFQM 1., és 9. kritériuma alapján? Mit kell teljesíteni az 1. feladatban? Bedzsula Bálint

5 Feladat szakaszok és határidők
Csoport megalakítása szept. 12. 1. feladat „szervezet” jellemzőinek leírása szeptember 30. 2. feladat 1., 2, - 9 kritériumok október 28. 3. Feladat 3., 4.- 6,7, 8 kritériumok november 11. 4. Feladat , kritériumok december 1. értékelő rendszere!!! Bedzsula Bálint

6 EFQM kritériumok

7 EFQM modell kritériumai
Bedzsula Bálint 2005.

8 VEZETÉS A kritérium értelmezése:
A kiváló(ságra törekvő) vezetők meghatározzák a szervezet küldetését és jövőképét, valamint elősegítik azok megvalósulását. Kialakítják a fenntartható sikerhez szükséges szervezeti értékrendet és irányítási rendszert, melyek bevezetését személyes cselekedeteikkel és magatartásukkal támogatják. A változások időszakában is megőrzik a célok állandóságát, ugyanakkor - amennyiben ez szükséges - képesek megváltoztatni szervezetük irányvonalát, amennyiben ez szükséges, és képesek másokat is ösztönözni példamutatásukkal a változások támogatására, követésére.

9 1.a A vezetők kialakítják a szervezet küldetését, jövőképét, értékrendjét és etikai alapelveit, és példát mutatnak a Kiválóság Kultúra elterjesztésében - a szervezet küldetésének, jövőképének és szervezeti kultúrájának kialakítása; - a vezetés személyes részvétele a szervezet értékrendjének kialakításában, és példamutatása ezek megvalósításában; - a vezetés hatékonyságának felülvizsgálata és működésének továbbfejlesztése; - a felhatalmazás, kreativitás és innováció ösztönzése és bátorítása, például a szervezeti felépítés átalakításával, vagy a tanulási és fejlesztési tevékenységek támogatásával; Vezetés és célok állandósága; Folyamatos tanulás, fejlesztés és innováció; Vállalati társadalmi felelősségvállalás

10 1.a A vezetők kialakítják a szervezet küldetését, jövőképét, értékrendjét és etikai alapelveit, és példát mutatnak a Kiválóság Kultúra elterjesztésében - a tanulási tevékenységek során szerzett ismeretek alkalmazásának bátorítása és támogatása; - a szervezeti szintű továbbfejlesztési tevékenységek rangsorolása; - a vezetés aktív részvétele a szervezeti szintű fejlesztésekben; - a szervezeten belüli együttműködés ösztönzése és bátorítása. Vezetés és célok állandósága; Folyamatos tanulás, fejlesztés és innováció; Vállalati társadalmi felelősségvállalás

11 9. KULCSFONTOSSÁGÚ EREDMÉNYEK
9.a A szervezet kulcsfontosságú eredményei Ezek az adatok a szervezet által legfontosabbnak tartott, a szervezet politikájában és stratégiájában megfogalmazott kulcsfontosságú célokhoz rendelt eredményeket mutatják be.

12 9. KULCSFONTOSSÁGÚ EREDMÉNYEK
9.b A szervezet kulcsfontosságú mutatói Ezeket a szervezet működésével kapcsolatos mutatókat folyamatai hatékonyságának megismerésére és figyelemmel kísérésére, valamint a kulcsfontosságú eredményeinek előrejelzésére és javítására használja a szervezet.

13 1. feladat: Vállalat/szervezet leírása
Tevékenység Termékek és szolgáltatások Szervezeti felépítés Fontosabb partnerek és versenytársak Folyamatok Működés speciális jellemzői Bedzsula Bálint

14 Fontos! minalapjai2013@gmail.com
15-ös terem Az 1. részfeladat elküldési határideje: 2013 szeptember 30. Levél tárgya: 15-XY_1 Csatolt fájl neve: 15-XY_1 PDF/Word formátum: csoportazonosító, csoporttagok listája szervezet bemutatása: 8-12 oldal

15 Köszönöm a figyelmet! Kérdés?


Letölteni ppt "Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12."

Hasonló előadás


Google Hirdetések