Tudásszintek, a PISA-mérések filozófiája VIZSGAANYAG ELTE PPK 2013

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jogszociológia 4. előadás november 13. Uszkiewicz Erik
Advertisements

A sin függvény grafikonja
Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
A vidékfelesztés múltja és jövőbeni lehetőségei térségünkben Mátéffy Mária Borospataka június 7-9.
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Matematika kompetencia
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
BÁTHORY NÉMETH ANDREA SENIOR BUSINESS COACH ELTE OKTATÓ
A mentori munka kihívásai a mentorképzés tapasztalatai alapján
A Bálint Márton Általános és Középiskola
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
Kompetencia-konferencia
I. Informatikai alapismeretek Dabas, november 18.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Logika Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Függvénytranszformációk
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Boole- féle algebra Készítette: Halász Rita I. István Szakképző Iskola szeptember 19.
Logikai műveletek
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
A munka világával kapcsolatos tudás
Általános lélektan IV. 1. Nyelv és Gondolkodás.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
A matematikai kompetencia jellemzői, fejlesztése, módszerei
A baloldali kék egyenesnek melyik a folytatása? Nézd különböző távolságokból!
A szakmai nevelés lényege, célja és feladatai
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
Növényökológia terepgyakorlat Fajok asszociáltságának vizsgálata I.) Az egyes esetek TAPASZTALT gyakorisága 1. táblázat A faj B faj+- +aba+b.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Matematikai alapok és valószínűségszámítás
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
Készítette: Rapos Nóra 1 Nevelés és társadalom A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Neveléselmélet VII.
1 Nevelés és társadalom Neveléselmélet VII. Kárpáti Andrea
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Alapfogalmak.

Kombinatorikai képességek fejlesztése a számítógép segítségével.
Logika Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar Jogelméleti és Jogszociológiai Tanszék.
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
OP csapat márciusától novemberig Edzésnapok száma: 52 Versenynapok: 24 Vizen töltött: 76 Voltak szép pillanatok, kemény helyzetek, kisebb csalódások,
A szervezet energiaforgalma
Harmadik matematikakönyvem
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
„C” típusú programcsomag bevezetése
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
Matematika Kompetenciaterület
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Ismerkedjünk tovább a számítógéppel
1. Rész: óvodai matematikai nevelés
Keresőmarketing nap Birkás Dávid november 20.
Visegrád, Könyvvizsgálat, Minőség-ellenőrzés és
Galilei és az Inkvizíció
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
Bevezetés a méréskiértékelésbe (BMETE80ME19) 2014/
Geometriai feladatok programozása Geometriai programozás Szlávi Péter ELTE IK Média- és Oktatásinformatika Tanszék 2010.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
Mérés, mértékegység, átváltás
Programozás alapjai Készítette: Csiszár Nóra Anita
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Előadás másolata:

Tudásszintek, a PISA-mérések filozófiája VIZSGAANYAG ELTE PPK 2013 Tudásszintek, a PISA-mérések filozófiája VIZSGAANYAG ELTE PPK 2013. november

II/14. A PISA TUDÁSKONCEPCIÓJA MINTAFELADAT/1 - OLVASÁS

II/15. A PISA TUDÁSKONCEPCIÓJA MINTAFELADAT/1 A feladathoz kapcsolt kérdésminták: Milyen két nagy csoportba osztották a munkaképes korú lakosságot? (feleletválasztás) Melyik csoportba tartozik egy 55 éves nő, aki soha nem dolgozott és nem is akart a háztartáson kívül dolgozni? Melyik csoportba tartozik egy 80 éves nagymama, aki naponta még néhány órát dolgozik a család tulajdonában lévő boltban?

II/15. A PISA TUDÁSKONCEPCIÓJA MINTAFELADAT/2 – MATEMATIKA Egy versenyautó sebessége egy 3 kilométeres pályán a km. függvényében

II/16. A PISA TUDÁSKONCEPCIÓJA MINTAFELADAT/2 - MATEMATIKA KÉRDÉS: Az alábbiak közül melyik ábra mutatja a pálya formáját?

Gondolkodási képességek Induktív gondolkodás A megismerés egyik alapvető módszere, az új tudás képződésének eszköze Deduktív gondolkodás A logikus gondolkodás, a logikai műveletek helyes használata Korrelatív (valószínűségi) gondolkodás Gondolkodás a bizonytalanról, statisztikai összefüggésekről, véletlenről, valószínűségról