Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Ötvös Zsolt 13DK. Oktober.6.án indultunk 6-an Németországba gyakorlatra Márton Zsuzsanna tanárnővel. Hosszú út után megérkeztünk észak-németországba.
Advertisements

„Legyél te is természettudós”
Csináljunk üzletet! Avagy,
DIÁKVÁLLALKOZÁS TANÉV. Felmérés szeptember 1306 tanuló Iskola tanulóinak 96%-a Nemek aránya fiúlány %57%
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
“Hány pontot kapunk érte?” Milotta Lászlóné – asszisztens (Vasútegészségügyi NKK Kft – Pécs) Zsoldiné Turi Edit – fiziotherápiás asszisztens (Egyesített.
Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
Szempont Alapítvány Foglalkozási rehabilitáció 2008 december 10.
Önéletrajzírástól a munkába állásig - gyakorlati tanácsok a szakképzett munkaerő és a munkáltatók eredményes találkozásához június 24.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Kapcsoldától az Én Belső Szín Házam tematikus projektig és szakmai konferenciáig.
Távmunka a kárrendezésben a Generali-Providencia Biztosító Rt.-nél III. Országos Távmunka Konferencia Kiss Attiláné.
„Mércénk az ember”. A partneri elégedettségi felmérés célja: hogy lássuk a kiértékelt adatok alapján, mely területeken kell javítanunk az együttműködést.
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
Pályaorientáció Bikal, február 11. Bácskay András Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai Bt.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Program kamat Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
Ahány gyermek, annyi út „A bolondság és a zsenialitás közötti távolság csak sikerben mérhető” Gönczi Károly.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
2005. március 24.Politika és iskola - az Eötvös Károly Intézet konferenciája ISKOLA ÉS POLITIKAI SZOCIALIZÁCIÓ Csákó Mihály ELTE TáTK.
3 hónap Izlandon NCTA támogatással. A teszt Life Long Learning? Semmi korbéli, nembéli, faji, nemzetiségi megkötés? Ösztöndíjprogram 3-6 hónapra? Itt.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Tipikus hibák és szabálytalanságok a HEFOP intézkedés megvalósítása során Előadó: Kis Mónika Krisztina Hermes Holding Kft.
EUCIP IT administrations vizsgák eredménye SZÁMALK-Szalézi szakközépiskola és napokon tartok vizsgák alapján.
A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
A következő kérdések a mai gyerekekre vonatkoznak:  Felkészíti-e az iskola a gyermekeinket a való világra?  Kapnak-e.
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.
Név: Születési név: A megpályázott munkakör: Boltvezető Fejlődésének érdekében, és a cég igényeit is szem előtt tartva, az ország különböző részein történik.
A VÍZ. A témahét célja az volt, hogy: a mindennapi órák és a tanagyag szorításán engedve a kijelölt célcsoportba tartozó diákok (9/a, 9/b) egy héten át.
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
ADNI ÉS KAPNI A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK MŰKÖDÉSÉNEK TAPASZTALATAI Kormos Dénes Kárpát – medencei Tehetségsegítő Tanácsok Kollégiumának elnöke CSÍKSZEREDA.
Globomax Zrt. külpiacra jutásának lépései: Előadó: Csonka László Globomax Zrt. kereskedelmi vezérigazgató helyettes Mi kell tehát a külpiacok meghódításához?
„Mutasd, csinálom, tudom, nem adom fel” tanári továbbképzési program Malaga Február
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Egy érdekes összefogás a nyugati végeken avagy szerszámkészítés Csepregen az iskola szemszögéből.
Új képzési eszköz. Teknikcollege - Munkához kötött emelt szintű műszaki képzés Teknikcollege új fajta regionális kompetencia központ az ipari/műszaki.
ERASMUS+ KA1 mobilitás pályázat
A VAS MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA PÁLYAORIENTÁCIÓ MEGÚJÍTÁSA
A szakiskola jelene és jövője
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
ISKOLA ÉS POLITIKAI SZOCIALIZÁCIÓ
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Hallássérültek a könyvtárban
MNGSZ Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
Készítette: Farkasné Veres Edina
KINCSKERESŐ TEHETSÉGKUTATÓ PROGRAM
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Flip-It! A módszer alkalmazása
Szociális segítő a kollégiumokban
Előadás másolata:

Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a könnyűipar követi. Nincs érdeklődés a művészetek és a közgazdasági szakmacsoportok iránt. Szakmacsoportok megoszlása

Együttműködési megállapodást a megkeresett munkahelyek 22%-ával kötöttek az iskolák. A többi munkahellyel a tárgyalások különböző fázisában tartanak, de láthatóan nehezen alakul a megállapodás. Kapcsolatfelvétel módja

Azok a tanulók, akik már vettek részt bármilyen munkával kapcsolatos tevékenységben, 91%-ban külső munkahelyeket látogattak meg. Munkahelyi megfigyelés és a tanműhelyi foglalkozás aránya

Mit tekint sikernek a munkáltatókkal való eddigi munkában? Az iskolák a munkahelyekkel való kapcsolatfelvétel során a munkáltatók nyitottságát és a segítőkészségét tartották a legnagyobb sikernek.

A legnagyobb nehézséget a munkahelyi látogatásoknál az időpont egyeztetés okozott. A kisvállalkozóknál problémát jelentett, hogy a kevés munka miatt nem tudtak volna bemutatni munkafolyamatokat, ezért tolódik a látogatás. Mi jelentett nehézséget a kapcsolatfelvételnél?

A legtöbb iskolában heti egy napot illetve heti 5 órát szántak a job shadowing tevékenységre. Mennyi időt szántak a job shadowing tevékenységre?

Ha az iskola és a munkahely között valamilyen megállapodás született, akkor a az együttműködési megállapodásként jött létre az estek 36%-ában, szóbeli megállapodás az esetek 43%-ában. Tanműhelyben az estek 21%-ban végeztek látogatást, vagy gyakorlatot a diákok. Együttműködési szerződést nem kötöttek az iskolák. Mi az együttműködés formája általában?

A kapcsolatépítés 81%-ban különböző cégekkel jött létre, ezekben az esetekben jó kapcsolat alakult ki az iskola és a munkahely között. Több helyen csak az iskolai tanműhellyel kerültek kapcsolatba, illetve sok helyen folyamatban van a kapcsolat kialakítása. Kapcsolatépítés

A kapcsolatok felvételénél a személyes ismeretség volt a leghatékonyabb, de sokan a munkaügyi központ segítségét is igénybe vették. Önök szerint milyen tényezőknek tulajdonítható, hogy jó kapcsolat alakult ki?

A legtöbb helyen a kapcsolat felvételét a gyakorlati oktatásvezető az igazgató, és a TEAM vezető végzi, de sok esetben az igazgatóhelyettes is segít. Ki végzi a munkahelyekkel a kapcsolatfelvételt?

Általában a munkahelyekkel a kapcsolatot a TEAM vezető és a TEAM tagok tartják. Ki végzi a munkahelyekkel a kapcsolattartást?

Az iskoláknak - az esetek legnagyobb többségében - kisvállalkozókkal sikerült kapcsolatot felvenni. Milyen típusú munkáltatókkal sikerült felvenni kapcsolatot?

A tanulóknak a legtöbb esetben az iskola profilján kívül eső munkaköröket is sikerült megismerni. Szerencsére csak kisegítő munkaköröket az esetek 6%-ban mutattak be a munkahelyek. Milyen tevékenységeket, munkaköröket ismerhettek meg a tanulók?

A szerzett tapasztalatokat a nagyon sokféle módon dolgozták fel az iskolák. A legtöbben megbeszélték, de sokan készítettek feljegyzéseket adott szempontsor alapján, és sokan a tanműhelyben csoportos munkával is megerősítették az ismereteket. Hogyan dolgozzák fel a szerzett tapasztalatokat a diákokkal az iskolában?

A szerzett tapasztalatokat a diákok érdekesnek találták, motiváltak lettek. Általában sikeresnek érezték, sokan ötleteket is hoztak. A gyerekek 11%-a találta unalmasnak, ők valószínűleg a szakma iránt nem érdeklődtek. Mennyire találják sikeresnek a tanulók a szerzett tapasztalatokat?

Itt többen félreértették a kérdést, mert általában a saját munkájukkal kapcsolatosan válaszoltak, és nem a munkahelyi kapcsolatfelvételre gondoltak. Sajnos a válaszadók 30%-a nem igazán tud mit átadni, még kevés tapasztalatuk van. Jó gondolat a „tanműhelyi újrajátszás”, ahol a diákok a munkahelyeken látottakat tanműhelyi keretek között gyakorolják. Mit tudnának átadni egy másik Dobbantós iskolának?

A partnerkeresés általában személyes kapcsolatok útján és az iskola gyakorlati oktatásában résztvevő k segítségével történt. De volt olyan iskola, aki Diákmunka szervező segítséget is igénybe vett. A fenntartó és a Kamara segítségét nem vették igénybe. Milyen módszerrel kerestek partnert?

A jó együttműködéshez személyes kapcsolatok kellettek, illetve a munkahelyek pozitív hozzáállása. Megjelent a kollégák kitartása is, mint a siker titka, s ez biztosan nagyon sokat segített abban, hogy a munkahelyek fogadják a gyerekeket. Azokkal a partnerekkel, ahol jól sikerült az együttműködés, Önök szerint mi volt a siker „titka”?