Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE."— Előadás másolata:

1 A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE

2 A VIZSGÁLAT CÉLJA Melyek a munkahelyi stresszfaktort fokozó tényezők?

3 A VIZSGÁLAT gyermekotthon – javítóintézet - állami gyermekvédelmi központ - állami szenvedélybeteg segítő szolgáltatás - egyházi kistérségi alapszolgáltatási központ - állami nonprofit szektor fejlesztés – civil (alapítvány) szociális intézmény és egészségvédelmi központ - állami

4 EGÉSZSÉGI KOCKÁZAT KÉRDÉSEI A SZOCIÁLIS SZFÉRÁBAN VEZETŐ BEOSZTÁST BETÖLTŐK ESETÉBEN 1.A folyamatos kihívásokat valójában nem stresszként élik meg, hanem erős motivációnak 2.Reális fertőzésveszélyt egy kivétellel mindannyian jeleztek 3.A munkahelyi a foglalkozás-egészségügyi ellátás megfelelőnek tartották 4.Rendszeresen mozognak, sportolnak, igyekeznek egészségesen táplálkozni 5.Többségük a kötelezőn túl egyéb szűrővizsgálatokon is részt vesz 6.Egyik megkérdezett sem él az immunerősítő védőoltás lehetőségével

5 SZAKMAI KOCKÁZAT KÉRDÉSEI A SZOCIÁLIS SZFÉRÁBAN VEZETŐ BEOSZTÁST BETÖLTŐK ESETÉBEN 1.A társadalmi megbecsültség kérdése megosztott a válaszadókat - „Ha megtudják, mely ágazatban dolgozok, akkor lesajnálják az embert” 2.A „képzési kényszer” kifejezést mindegyik válaszadó visszautasította, belső igényként, önfejlesztésként, folyamatos megújulásként fogják fel 3.A kiszolgáltatottság érzése - a mindenkori hatalom, a bürokrácia, a fenntartó jelentik ezeket a nehézségeket 4.A gyakori jogi és irányítási változásokat minden válaszadó természetesnek tartja

6 MUNKAHELYI KOCKÁZAT KÉRDÉSEI A SZOCIÁLIS SZFÉRÁBAN VEZETŐ BEOSZTÁST BETÖLTŐK ESETÉBEN TÚLMUNKA Természetes, rendkívüli vagy váratlan helyzet okán, illetve nem ritka, hogy a konkrét intézményvezetői feladatok mellett más pozíció, tisztség is feladatokat jelent JAVADALMAZÁS A megkérdezettek többsége elégedett a javadalmazásával SIKER ÉS ELISMERÉS A siker, elismerés kivívását mindannyian nehéznek, sőt rendkívül nehéznek ítélik MUNKATÁRSAK ÖSZTÖNZÉSE Csak az erkölcsi megbecsülés adódik eszközül FEGYELMEZŐ ESZKÖZÖK Csak a fele állítja, hogy elégséges, amit a jogszabályok, munkahelyi szabályok lehetővé tesznek MOTIVÁLATLANSÁG, KIÉGÉS AZ IDŐSEBB MUNKATÁRSAKNÁL Kezelhetőnek tartják MUNKATÁRSAK SZOCIÁLIS KOMPETENCIÁINAK SZINTJÉNEK MEGÍTÉLÉSE „átlagon felüli, kiváló, jó” – ezek a főbb jelzők PROBLÉMAKEZELÉS nyílt kommunikációval, csapatépítéssel illetve egyéni, személyes problémakezeléssel oldják meg

7 A DOLGOZÓI ON-LINE KÉRDŐÍV EREDMÉNYEI

8

9

10

11

12

13 PÉNZÜGYEK MENEDZSELÉSE A munkahelyek több mint a felénél nem igazán figyelnek erre A SZERVEZET MŰKÖDÉSÉNEK JOGI ÉS ETIKAI KÉRDÉSEI A munkahelyek harmadában valamilyen szinten csorbul a feladatok minden szempontból szabályos és etikus ellátása

14 ÖSSZEGZÉS A munkahelyekhez fűződő lojalitás (ez jól megfigyelhető volt a vezetői interjúk kapcsán is) mindezek ellenére eléggé határozott. Feltételezhető, hogy ez a konformnak ítélhető magatartás összefüggésben van azzal, hogy a szociális szférában dolgozók meghatározó része számára ez a tevékenység elsősorban hivatás.

15 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! JANKÓ JUDIT FŐISKOLAI ADJUNKTUS KJF SZOCIÁLIS TANULMÁNYOK INTÉZETI TANSZÉK


Letölteni ppt "A SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÓ SZEKTOR MUNKAHELYI JÓL-LÉT ÉRZETE."

Hasonló előadás


Google Hirdetések