A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Tanári portfolió készítése
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A kulcskompetenciák.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
A szaktanácsadás támogató szerepe
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Hogyan készítsünk pedagógusi portfóliót?
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési rendszer
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
NAT 2007 kompetenciák.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
„A XXI. századi köznevelés”
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? Egy most induló nemzetközi kutatás ismertetése Cziboly Ádám Káva Kulturális Műhely DramaF R ING E nov.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
A portfólió - óvodai szakterület
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
Pedagógus értékelési rendszer
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Barcsák Marianna - KPSZTI
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
Teremtsd meg a saját szakmai jövődet!
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Hogyan? Mit? Mennyit? Ötletek a készítéshez
Vezetői célok és feladatok
Tanácsok a portfólió készítéséhez
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna Pecsenye Éva anyagának felhasználásával (Közoktatási Vezető Magazin)

Előzmények Szervezetfejlesztés Minőségfejlesztés Vezetői ellenőrzés, az éves munkatervben Munkaközösség - vezetők ellenőrzése Pedagógusértékelés Vezető értékelés Intézményértékelés Innováció

Hogy működik? Ki értékel? Mikor értékel? Hogyan értékel? Mit kezdünk az eredménnyel? Milyen szakmai kihívásoknak kell megfelelni? Honnan tudjuk? Ki a „jó óvodapedagógus”, ki a „gyenge”?

Pedagógus portfolió. Mi a portfolió? Portfolió= dokumentumdosszié („levélhordó tárca”) Olyan dokumentumok gyűjteménye, amelyek megvilágítják valakinek egy adott területen szerzett tudását, jártasságát, hozzáállását. (Bird, 1990)

A portfolió célja Annak bizonyítása, hogyan „műveli a szakmát”, milyen tudással, képességekkel és attitűddel rendelkezik a pedagógiai világában és valóságában (ld. Zsolnai) A portfolió lehetőséget ad arra, hogy ellenőrzött pedagógus bemutassa korábbi tevékenységét, ismereteit, tervező, nevelő - oktató, mérő-ellenőrző-értékelő munkáját…

„Képet kapni a pedagógusról…” Mennyire felkészült, rendelkezik-e releváns(lényeges, idevágó) szakmai tudással? Milyen hatékonyan dolgozik? Milyen az óvodai dokumentációja? Mennyire megbízható, elkötelezett a keresztény nevelés iránt? Mindezt honnan tudjuk meg? Önértékelésen alapuló értékelési rendszer előtérbe kerülése!

A portfolió célja Annak bizonyítása, hogy az óvodapedagógus képes a megszerzett tudását a szakma különböző területein integrálni és az óvói munkájában alkalmazni. Képes a munkája szempontjából lényeges tudományos-szakirodalmi eredményeket összegyűjteni, azok alapján óvói munkáját megtervezni és a pedagógiai feladat eredményeit értékelni.

A portfolió célja Képes a gyermekek fejlődéséről és „teljesítményéről” valamint a nevelési, tanulási-tanítási folyamatról módszeresen gyakorlati tapasztalatokat gyűjteni és azt tényszerű adatok alapján elemezni, következtetéseket megfogalmazni, valamint az eredményeket hasznosítani.

A portfolió kötelező elemei Címlap (név, intézmény, embléma, dátum) Tartalomjegyzék (kötelező és fontosnak tartott elemek) Önéletrajz (europass szabvány) Diplomák (másolata) Elvégzett továbbképzések, tanfolyamok listája, tanúsítványok, diplomák Pedagógus-értékelések, minősítések (vezető, mk. közösségi vélemény(3-4 év) Óvodai, óvodán kívüli tevékenységek Tevékenységi vázlat, egyéni fejlesztési tervek, esetleírás Részvétel a helyi dokumentumok kidolgozásában Pályázati tevékenységben való részvétel, szakmai együttműködések, innovációk, elismerések, díjak. Jó gyakorlat (bemutatók ,szakmai napok )

A portfolió beilleszthető elemei Eddigi szakmai eredményei (büszke rá, fontosnak tart, hatással volt a pedagógiai nézeteire, munkájára pl.gy. rajzpályázat, ének, mesemondó verseny) Példaképek (meghatározó egyéniségek a munkára) Önreflexió Szakértői tevékenység Publikáció, előadás, tréning, Ajánlások, szakdolgozati vélemény, pályamunkáról vélemény A továbbképzések hogyan épülnek be a munkájába Pedagógiai hitvallás Szakmai szervezetbe való közreműködés Közéleti tevékenység, Önkéntes munka (pedagógiai feladatok említése)

A nyolc kulcskompetencia •az anyanyelven folytatott kommunikáció, (amely annak képessége, hogy az egyén fogalmakat, gondolatokat, érzéseket, tényeket és véleményeket tud kifejezni és értelmezni szóban és írásban ) •idegen nyelveken folytatott kommunikáció (szakirodalom) •matematikai kompetenciák a( gondolkodás fejlesztésének és alkalmazásának képessége a mindennapok problémáinak megoldása érdekében,) •a digitális kompetencia (információs és kommunikációs technológiák (IKT) terén meglévő alapvető készségeket) •a tanulás elsajátítása a( tanuláshoz, a saját tanulás egyéni vagy csoportos, saját igényekhez igazodó megszervezésének képességéhez, valamint a módszerek és lehetőségek ismeretéhez kötődik;) •szociális és állampolgári kompetencia ( amely képessé teszi az egyént arra, hogy hatékony és építő módon vegyen részt a társadalmi és szakmai életben) •a kezdeményezőkészség (elképzelések megvalósításának képessége., ide tartozik a kreativitás, az innováció és a kockázatvállalás, valamint annak képessége, hogy az egyén célkitűzései érdekében terveket készít és visz véghez) Az •a kulturális tudatosság és kifejezőkészség, (amely magában foglalja az elképzelések, élmények és érzések kreatív kifejezése fontosságának elismerését )

Melyek az értékelés szempontjai? Kompetenciák a szakmai munkában? A gyermekek személyiségének fejlesztése Az óvodai csoportok, közösségek alakulásának segítése és fejlesztése. Az intézményi dokumentumok ismerete szaktudományos ismeret A pedagógiai folyamat tervezése A nevelés, fejlesztés támogatása A pedagógiai folyamatok és a gyermekek személyiségfejlődésének folyamatos értékelése (felzárkóztatás, tehetséggondozás) Kommunikáció és szakmai együttműködés Elkötelezettség és felelősségvállalás a szakmai fejlődésért.

Az értékelés módja az életpályamodell bevezetésekor Egyszerű Átlátható Könnyen követhető Hatékony Optimális A pedagógiai folyamatra irányul Az óvodapedagógus tevékenységét tükrözi

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!